קרבה אל נפשי גאלה
קרבה אל נפשי גאלה", זו לא רק כותרת, אלא גם מציאות מוחשית, אין אדם שאין לו שעה! כך קבעו לנו חז"ל, ונסכו בנו עוצמות של תקווה ואור במשפט תמציתי זה.
הרב נחמן ארוש
קרבה אל נפשי גאלה", זו לא רק כותרת, אלא גם מציאות מוחשית, אין אדם שאין לו שעה! כך קבעו לנו חז"ל, ונסכו בנו עוצמות של תקווה ואור במשפט תמציתי זה.
קרבה אל נפשי גאלה", זו לא רק כותרת, אלא גם מציאות מוחשית, אין אדם שאין לו שעה! כך קבעו לנו חז"ל, ונסכו בנו עוצמות של תקווה ואור במשפט תמציתי זה.
לכל אחד יש איזה שהוא "סיפור". בסיפור שלו יש "רעים" ו"טובים", והוא כמובן הטוב, הוא המסכן, הוא הצודק, הוא העשוק. וזה ממש לא משנה מה האמת. ברגע שאתה חי את הסיפור הזה – אתה סובל. ואתה מוכן להמשיך לסבול רק כדי לא לוותר על הסיפור שלך.
עיקר המלחמה בעבודת האמונה, היא המלחמה כנגד הכפירה של הבכיינות. גם בפרשה הקודמת וגם בפרשה שלנו חוזרת בכיית החינם של בני ישראל, והעונשים על הבכיינות פשוט לא נגמרים. מה כל כך מגונה בבכיינות?
להתחיל כל פעם מחדש מתוך אמונה והכרה חזקה בגדולת הבורא וברחמיו. והנאמנות עצומה אליו שהבורא רוצה אותו תמיד, והוא רוצה את הבורא תמיד.
''דע'', כותב רבי נחמן, ”עיקר ההתחברות והדבקות של איש מישראל להשם יתברך הוא על ידי התפילה! והיא השער שדרכו נכנסים להשם יתברך!
אנו עומדים ערב היום הגדול, שבו הקב"ה נותן את התורה הקדושה, ובאמת צריך לתת את הדעת, מדוע חג השבועות נקרא בשם "מתן תורה" ולא נקרא בשם חג "קבלת התורה" ?
המתנה הכי גדולה היא שהאדם תופס שיש לו על מי לסמוך... שמאיר לו ידיעה יסודית כל כך וברורה כל כך והיא "יש מנהיג לבירה"....
בפרשתנו התורה מורה לנו חמישים ואחת מצוות, חלקם בקבוצה של בן אדם למקום, חלקם בקבוצה של בן אדם לחברו, חלקם מצוות חמורות, חלקם פחות, אלא שעל פי ראיה פשוטה, אין להם כל כך קשר בין אחד לשני. אבל כותרת אחת יש לכל אותם מצוות, והיא: "קדושים תהיו"!!!
כל זה ועוד הרבה מעבר לזה נאמרו על ידי גדולי הדורות במרוצת השנים על מעלתה של הנגינה. וגם בעיניים מגושמות שלנו, חשים אנו עד כמה הנגינה תופסת לנו מקום נכבד בחיים, מוסיפה צבע, נותנת שמחה.
כל שבעת ימי המילואים, שהעמיד משה את המשכן ושימש בו ופרקו בכל יום - לא שרתה בו שכינה, והיו ישראל נכלמים, לכך אמר להם ובירכם שע״י אהרן אחיו תשרה שכינה במעשה ידיהם .
הנה אנו זוכים לימי החג הקדוש, חג הפסח, שהוא ראש השנה לרגלים, וראשית הופעתו ולידתו של עם ישראל בעולם כעם ה', גוי מקרב גוי, ובו ראינו ניסים ונפלאות ונגאלנו מהעבדות הקשה במצריים, וזכינו לאור האמונה בה' יתברך.