בנים

עצה – בנים- מאחר שרוב בני ישראל הכשרים מחנכים בניהם בדרך אבותינו אשר מעולם, שיבלו ימיהם רק על תורה ותפילה וכו', הרי הם מוסיפים נפשות קדושות להקיבוץ הקדוש של ישראל, ונתרבים הבתים מאוד...

2 דק' קריאה

מערכת ברסלב ישראל

פורסם בתאריך 07.04.21

עצה – בנים
 
מאחר שרוב בני ישראל הכשרים מחנכים בניהם בדרך אבותינו אשר מעולם, שיבלו ימיהם רק על תורה ותפילה וכו’, הרי הם מוסיפים נפשות קדושות להקיבוץ הקדוש של ישראל, ונתרבים הבתים מאוד, ועל כן שכרם הרבה מאוד, ועל ידי זה תבוא הגאולה, כמו שכתוב: "הקטן יהיה לאלף וגו’, אני השם בעתה אחישנה" (הלכות פריה ורביה).
 
איש ואישה הם בחינת שני הפכים, כי האיש מזריע לובן, שממנו עצמות וכו’, והיא מזרעת אודם וכו’. ולובן ואודם הם שני הפכים, ואי אפשר שיהיה הולדה כי אם על ידי בחינת שלום, שמחבר שני הפכים, והשלום נמשך על ידי אמונת חכמים, שעל ידי זה עיקר ההולדה.
 
 
מים עמוקים עצה בלב איש ואיש תבונות ידלנה.
 
 
שיחה
 
ואמר שהולך אפיקורסות גדול על העולם. וכן סיפר כמה פעמים שהולך ונמשך אפיקורסות גדול בעוונותינו הרבים בעולם. אשרי מי שיחזיק עצמו באמונה באלו העיתים. ואמר: אף על פי שאינו מועיל כלל מה שהוא מספר זאת. שיהיה אפיקורסות בעולם ושצריכים להתחזק עצמו באמונה. כי אף כל פי שהוא אומר זאת מתגברת האפיקורסות והבילבולים. כי הלא גם דניאל וכיוצא הודיעו מקודם, שקודם שיבוא משיח יתבררו ויתלבנו ויצרפו רבים. והרשיעו רשעים והמשכילים יבינו. ואם כן מאחר שהודיע מקודם שזה יהיה הנסיון קודם ביאת משיח שיתבררו ויתלבנו ויצרפו רבים באמונה. ומי שיזכה לעמוד בניסיון וישאר קיים באמונתו אשרי לו ויזכה לכל הטוב המעותד לבוא לנו במהרה בימינו אשר ניבאו עליהם כל נביאינו וחכמינו מקודם. ואם כן היה ראוי שכל אחד ישכיל ויחוס על עצמו לישאר קיים חזק באמונתו ולא יהיה לו עוד שום נסיון וצרוף כלל, מאחר שכבר הודיעו זאת מקודם, ובאמת אף על פי כן, למרות שהודיעו זאת יהיה נסיון גדול ורבים ירשיעו כמו שכתוב (דניאל יב, י): "והרשיעו רשעים", אך אף על פי כן אני מודיע זאת מקודם בשביל אותם מעט הכשרים שיחזקו את עצמם באמונתם. ובודאי יהיה להם מלחמות גדולות בדעתם למען יהיה להם למשיב נפש והתחזקות והתאמצות יותר כשיראו שכבר דיברו מזה קודם. ואמר: עוד יהיה זמן שמי שיהיה איש כשר פשוט, יהיה חידוש גדול כמו הבעל- שם- טוב זצ"ל.
 
 
ושיחותיו הן אפילו לא טיפה מן הים הגדול,
רק שיראו לקחת מהן מוסר ויזכו להתעוררות גדולה. 

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה