השגת והתנוצצות אלוקות

עצה – השגת והתנוצצות אלוקות- צריך האדם להאמין באמונה שלמה, שכל מה שעובר עליו בכל יום ובכל עת ובכל שעה מיום היוולדו עד יום מותו, הכל הוא רק סיבובים מאיתו יתברך, כדי שיזכה...

2 דק' קריאה

מערכת ברסלב ישראל

פורסם בתאריך 07.04.21

עצה – השגת והתנוצצות אלוקות 
 
צריך האדם להאמין באמונה שלמה, שכל מה שעובר עליו בכל יום ובכל עת ובכל שעה מיום היוולדו עד יום מותו, הכל הוא רק סיבובים מאיתו יתברך, כדי שיזכה להשגות אלוקות לדעת והלכיר אותו יתברך, כי רק בשביל זה נברא, ואין שום תכלית אחר חוץ מזה, כמבואר בזוהר הקדוש, שעיקר הבריאה היתה ‘בגין דישתמודעין לה’, וזה עיקר כלל כל התורה וכלל כל הכוונות של כל המצוות הקדושות, כי כולם הם שיעורים וצימצומים לזכות על ידם להשגת אלוקות לדעת ולהכיר אות יתברך, אך מחמת שזה לעומת זה עשה אלוקים, כי יש מלכות דסטרא אחרא, שהם מתגברים בכל עת לבלבל דעת האדם, שלא יסתכל ולא יתבונן על כל זה מה שנעשה עימו, שהוא לטובתו הנצחית כדי לזכות לחיי עולם להשגת אלוקות, והוא שוכח, חס ושלום, את העיקר, ועשה מהטפל עיקר, כאילו העיקר היה, חס ושלום, עסקי העולם הזה וטירדת הפרנסה וכו’, רחמנא ליצלן – על כן צריכים לבקש מאוד את הצדיק האמת הגדול במעלה מאוד, שהוא הרבי ההגון, שיוכל לסבב עם כל אחד לפי בחינתו בדרכים נפלאים, עד שיכניס בו גם כן השגת אלוקות.
 
 
מים עמוקים עצה בלב איש ואיש תבונות ידלנה.
 
 
שיחה
 
דע שיש בבני אדם סגולות גדולות כי יכולים לפעול על ידי מחשבתם מה שהם חושבים. ואפילו היַקְרוּת, חס ושלום, בא ממחשבות בני אדם. כי כשהמחשבה היא כולה אחוזה ודבוקה בדבר אחד שיהיה כן, דהיינו כל הבחינות שיש במחשבה דהיינו פנימיות וחיצוניות ושאר הבחינות כולם עד הנקודה. וכשכולם כאחד אחוזים ודבוקים וחושבים שיהיה כן בלי בלבול ונטיה למחשבה אחרת, על ידי זה הם פועלים שבהכרח יהיה כן כמו שהם חושבים. וגם שהמחשבה תהיה בפרטי פרטיות לא בדרך כלל כגון שיחשוב שאם יהיה כן יהיה כך וכך בפרטיות. אבל כשחושב בדרך כלל הוא בחינת גלמי כלים (כלים פרק יב, ו) ויכול לטעות כמו שטעה נבט שראה אש יוצא (סנהדרין קא:).
 
 
ושיחותיו הן אפילו לא טיפה מן הים הגדול,
רק שיראו לקחת מהן מוסר ויזכו להתעוררות גדולה.
 

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה