תפילין

שיחה - הזהיר מאוד לא לאכול בצלים חיים כלל אפילו עם שמן או שומן ואפילו על ידי ערובות כגון על ידי ביצים וכו', ואפילו בשבת. והלעיג על האומרים שבשבת מצווה לאכול דבר המזיק...

1 דק' קריאה

מערכת ברסלב ישראל

פורסם בתאריך 07.04.21

עצה – תפילין
 
עיקר היצר הרע והסיטרא אחרא נמשך מבחינת דינים, שנמשכים מתחילת הצמצום של החלל הפנוי, אך השם יתברך מרחם תיכף ומקדים מידת הרחמים למידת הדין, כמאמר חז"ל: ראה שאין העולם מתקיים – שזהו בחינת העזר והסיוע, שמסייע לאדם בכל יום לשבר את היצר הרע, שהוא ממידת הדין, וזה בחינת תפילין של רש"י, שהחסדים קודמים לגבורות, וזה בחינת: הקדים מידת הרחמים ושיתף למידת הדין, שזהו עיקר ההנהגה והקיום של כל העולם, ועל כן עיקר התפילין שהכל מניחין הם של רש"י, כי זהו עיקר הנהגת העולם וקיומו.
 
 
מים עמוקים עצה בלב איש ואיש תבונות ידלנה.
 
 
שיחה
 
אכילת בצלים חיים
 
הזהיר מאוד לא לאכול בצלים חיים כלל אפילו עם שמן או שומן ואפילו על ידי ערובות כגון על ידי ביצים וכו’, ואפילו בשבת. והלעיג על האומרים שבשבת מצווה לאכול דבר המזיק, שהם בצלים חיים, ואמר שהם מזיקים מאוד לכמה דברים וחשב אז כמה ענייני חולי ומכאובים וחלישות שהם גורמים. והכלל שהחמיר מאוד והזהיר מאוד לא לאוכלם חיים, לא בתערובות ולא בשבת, אלא רק מבושלים מותר. ובתחילה שאלנו אותו על זה מחמת ששמענו בשם רבי ישראל הבעש"ט זצ"ל, שהזהיר מאוד לא לאכול בצלים חיים ואמר שבודאי כן הדבר, והתחיל לחשוב לכמה דברים הם מזיקים.
 
        
ושיחותיו הן אפילו לא טיפה מן הים הגדול,
רק שיראו לקחת מהן מוסר ויזכו להתעוררות גדולה.

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה