תפילה
שיחה - ואמרו: "כשמו כן הוא הספר "עלים לתרופה" – לרפואת הנפש ורפואת הגוף", וכמו חולה המקפיד לקחת מדי יום את מרשם הרפואה – כמו כן צריכים אנו להקפיד לקחת עלי וסמי רפואה...
עצה
עיקר המשכת השפע הוא על ידי התפילה. וכל מה שאיש הישראלי מרבה בתפילה וממשיך יותר שפע ורוב טוב לבית ישראל, כן מחיה ומקיים כל העולמות ביותר, ונתגלה גודלו וטובו יתברך ביותר, שזה עיקר תענוגו ושעשועיו יתברך, כי זה כל חפצו יתברך להשפיע כל טוב לישראל תמיד, וזה כל תענוגיו ושעשועיו. וכן עיקר התגלות אלוקותו יתברך בעולם, הוא על ידי שרואים שישראל פועלים בתפילתם וממשיכים שפע ורוב טוב.
המשכן הוא בחינת כלל תפילת ישראל, והמשכן כלול מכמה דברים פרטיים: קרשים, קרסים, עמודים, בריחים, אדנים וכו’, וכן כל כלי המשכן עם כל הפרטים שבכל כלי, והכל כאשר לכל הם בחינת תפילת ישראל, כי יש כמה וכמה תפילות ישראל מתחברים יחד ונעשה מהם בחינת קרש למשכן, ויש שנעשה מהם בחינת אדן למשכן.
וזה בחינת משפחות ישראל שחנו סביב למשכן, כי כלל משפחה זאת הם בבחינת חלק זה מהמשכן, ומשפחה אחרת הם בבחינת פרט אחר מהמשכן, והעיקר הוא התפילה שהוא עיקר בחינת בניין המשכן, וכל אחד כפי תפילותיו, כמו כן הוא נשרש במשפחות ישראל שהם בחינת כלל המשכן וכליו.
מים עמוקים עצה בלב איש ואיש תבונות ידלנה.
שיחה
עלים לתרופה
אמרו אנשי שלומנו: בעוד שספרי "ליקוטי הלכות" הקדושים ניכר גדולתו של רבי נתן ע"ה בהשגות שבתורה – הרי שבמכתביו שכתב והודפסו בספר "עלים לתרופה", ניכר בפשטותו והנהגתו בשיחות חולין שלו וחיי היום יום של האדם הגדול בענקים הזה, ומחמת כן לאנשים כערכנו – צריך להתמיד גם בהם מדי יום.
ואמרו: "כשמו כן הוא הספר "עלים לתרופה" – לרפואת הנפש ורפואת הגוף", וכמו חולה המקפיד לקחת מדי יום את מרשם הרפואה – כמו כן צריכים אנו להקפיד לקחת עלי וסמי רפואה אלו הנמצאים במכתביו הקדושים, ובודאי נרפא על ידם.
רבי שלמה-אפרים, בנו של רבנו ע"ה
אמרו: מהיוצא מדברי רבנו בשבח בנו הקדוש רבי שלמה אפרים ז"ל, שהיתה נשמתו גבוהה מאוד, שהיה כלול מבחינת תרין משיחין: משיח בן יוסף ומשיח בן דוד, ועל כן נקרא בשם שלמה-אפרים, דהיינו שלמה בן דוד, ואפרים בן יוסף. ומשום כן הפליג רבנו בשבחו.
ושיחותיו הן אפילו לא טיפה מן הים הגדול,
רק שיראו לקחת מהן מוסר ויזכו להתעוררות גדולה.
כתבו לנו מה דעתכם!
תודה על תגובתך!
התגובה תתפרסם לאחר אישור