דעת

דעת- דע, כי לכל העולמות ולכל נברא, יש לו קומה מיוחדת ובניין מיוחד. למשל: מין האריה, קומתו נבדל ממין הצאן, הן בכוחו, והן בבניין איבריו, וכן במין האריה יש הבדל בין כל אחד ואחד, וכן בכל הניבראים...

1 דק' קריאה

מערכת ברסלב ישראל

פורסם בתאריך 07.04.21

דעת
 
 
דע, כי לכל העולמות ולכל נברא, יש לו קומה מיוחדת ובניין מיוחד. למשל: מין האריה, קומתו נבדל ממין הצאן, הן בכוחו, והן בבניין איבריו, וכן במין האריה יש הבדל בין כל אחד ואחד, וכן בכל הניבראים, ההבדלים הם כולם רמוזים בתמונת האותיות ובצרופיהם. והזוכה להבין את התורה יוכל להבין רמיזות כל ההבדלים שבין כל הניבראים, וגם יודע התאחדותם, היינו ראשיתם ותכליתם, כי בראשית ובתכלית הם באחדות בלי הבדל.
 
דע, לפי גודל ידיעת התורה וטבעי העולם כן נמסר ונשתעבד העולם תחתיו. ולפיכך היו נכנעים האריות תחת דניאל, כי דניאל היה חכם גדול וכל רז לא אניס ליה, והיה יודע טבע האריה, והטבע מתנהגת בידיעת התורה, והיא תחת יד הידיעה.
 
על ידי ההשגה שהאדם משיג, שהקדוש-ברוך-הוא הוא אחד ואין שני לו, על ידי זה מכריח את מלאכי מרום, שיגלמו בגולם ולילך בשליחותו.
 
כשבא לאדם הרהורי עבודה זרה, והוא מבטל אותם במחשבת אמונתו, אזי נעשה מהירהוריו בחינת טל של ברכה. גם על ידי זה המוח שלו נתקיים ואין נתבלבל לעולם, אפילו כשנתייגע המוח על ידי שמשוטט באיזה עיון עמוק, אזי הקב"ה מזמין לו מחשבות הנותנים נייחא למוחו.
 
על ידי מפרנסי עניים, ניצולים המון עם מן המגפה בזכותם, וגם בזכותם זוכים שמוחין דגדלות קודמין למוחין דקטנות.
 
אפילו בהוללות וסיכלות יש חכמה.
 
הקול היוצא מבר דעת שבקדושה מסוגל ליראה.
 
על ידי בילבול הדעת נתקלקל היראה. גם על ידי בילבול הדעת ממשלתו נופלת.

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה