נקודות שעלי לזכור

"נקודות שעלי לזכור" הן-הן הכלים והדרך לשלווה והעוצמה הפנימית אליהן אנו שואפים. אז אם שכחנו אותן, מאיזו סיבה שלא תהיה, להן תזכורת קלה של מספר נקודות המהוות אבני יסוד...

4 דק' קריאה

מערכת ברסלב ישראל

פורסם בתאריך 06.04.21

העולם החיצוני הוא פרי הדמיון שאותו משקף העולם
הפנימי שלנו, לכן אין בכוחנו ליצור שלווה והרמוניה בעולמנו,
אלא רק כשנתחיל לעשות זאת מבפנים…
 
 
כל אחד מאיתנו צריך לפרוש מהעולם מפעם לפעם כדי למצוא שלווה פנימית.
 
כל אחד מאיתנו רוצה להגיע ליציבות המהווה חלק מפירותיה של השלווה. לכן עלינו להתנתק מהבלבול והתוהו-ובוהו שאוחז את העולם כולו, כי רק כך נוכל להיות מודעים לפנימיות שלנו, ורק כך נזכה לשלווה הפנימית המיוחלת.
 
העולם החיצוני הוא פרי הדמיון שאותו משקף העולם הפנימי שלנו, לכן אין בכוחנו ליצור שלווה והרמוניה בעולמנו, אלא רק כשנתחיל לעשות זאת מבפנים. רק כשנתחיל לסדר ולארגן את הדברים בתוכנו נוכל להשפיע על כל הסובב אותנו.
 
כדי להיות מודעים לתפקיד החשוב שלנו בבריאה ולפעול בהתאם, ישנם דברים שעלינו לזכור מכיוון שהם מהווים כלים שבעזרתם נוכל להגיע אל האיזון הפנימי והשלווה הנחוצים לנו.
 
רק בעזרת נקודות אלו, כשנזכור ונקיים אותן כמובן, רק אז נוכל להקרין זאת החוצה ולהשפיע על העולם כולו.
 
"נקודות שעלי לזכור" הן-הן הכלים והדרך לשלווה והעוצמה הפנימית אליהן אנו שואפים.
 
אז אם שכחנו אותן, מאיזו סיבה שלא תהיה, להן תזכורת קלה של מספר נקודות המהוות אבני יסוד מתוך רשימה ארוכה שנועדה לחבר אותנו לעוצמה הפנימית שבנו:
 
אהבה
 
להאמין שהיא מקור החיים לכל נברא. שהיא אהבת הבורא לברואיו. אהבת האדם לזולתו, ואהבת האדם את עצמו. אהבה היא הכוח להעניק ולתת, להרגיש ולקבל. האהבה היא צינור החיים. אהבה היא גם לאהוב את הטוב שבי ובזולתי, אהבה שאינה תלויה בדבר, לאהוב באמת ואת האמת. אהבה זה לפתוח את הלב ולקבל אור.
 
אמונה
 
אמונה היא אחד הדברים שאי אפשר להבין בשכל, כי צריך פשוט… להאמין. היא הכוח להמשיך והכוח המושך, היא התקווה, והיא הכלי שבעזרתו ניתן למשוך ולקבל את הדעת האמיתית…להשיג את מי שאמר והיה העולם. ממעיין האמונה מקבלים את המרץ, הרעננות, הלהט שבנשמה ואת הכוח ל-ה-כ-ל!
 
אמונה זה להאמין באחד ויחיד – אבינו שבשמים. אמונה זה להאמין בצדיקים האמיתיים ובעצות היקרות שהם נותנים לנו. אמונה זה להאמין בעצמי.
 
להתחדש
 
ההתחדשות נותנת את ההרגשה והכוח להאמין שבכל רגע אני נולד מחדש. להתחדש זה הכוח של החיים הקיים בתוכי ובעולם כולו. להתחדש זה לדעת שלא כדאי לי לדרוך באותו מקום, אלא לשאוף לעלות ברוחניותי, לגלות עולמות חדשים בתוכי. להתחדש זה לדעת להתבונן בפרטים הכי קטנים של המציאות ולהתחבר אליהם. להתחדש זה להבין שיש בורא לעולם המחדש בטובו בכל יום מעשה בראשית.
 
להתחזק
 
להתחזק זה להתגבר על כל המחסומים ולהתמודד מול כל סוגי הדלתות העומדות בפני. להתחזק זה לדעת שאני צריך להתמיד בחיפוש אחר האמת, לא להיכנע, לא לוותר כי בסופו של דבר אנצח. להתחזק זה לדעת שאין שום יאוש כלל בעולם! שאני לא לבד, לחייך תמיד, לא לדחוק את השעה. והכי חשוב…לדעת ולהאמין שהכל לטובה, כי מתוך החושך יבוא האור, מתוך הכאב תבוא הצמיחה הרוחנית. להתחזק זה להיות שותפים במעשה בראשית. להתחזק זה לדעת שבזה העולם אני צריך לעבור על גשר צר מאוד ולא לפחד, כי זה הכלל והעיקר.
 
שמחה
 
השמחה היא זאת שנותנת לי את הכוח להעריך את כל מה שקיים. היא זאת שמאפשרת לי להבין שהעשיר הוא זה שבעצם שמח בחלקו. השמחה היא זאת שמשחררת אותי מכל הלחצים, היא זאת שעוזרת לי לחשוב רק טוב ולשמוח בדברים הכי קטנים…שמחה טבעית בלי שום סיבה ובלי תלות בשום גורם חיצוני-ריגעי שחולף במהרה, אלא משהו עמוק יותר בלתי פוסק. השמחה היא זאת שמובילה אותי אל השלמות, להתיר ספיקות ודאגות. לדעת שעיקר השמחה היא במעונו של בורא עולם, וכשאני מתחבר אליו אני מושך את השמחה ממקור החיים אל תוך ליבי.
 
להתבודד
 
זה להיות לבד! ממש כך. לברוח מהמולת החיים. לרוקן את המחשבות ולדבר דיבורים שיוצאים מתוך הלב, דיבורים שחוצים רקיעים, עולים מעלה מעלה עד לשומע תפילת כל פה.
 
להתבודד זה קודם כל להודות לקב"ה על כל מה שיש לי, כי יש לי המון! להתבודד זה לבקש את מה שאני צריך ממי שהכל שלו. להתבודד זה לבקש מחילה על כל המעידות שהיו לי גם אם זה מלווה בדמעות, לקבל כוח להמשיך הלאה. להתבודד זה להיות אני, לגלות את עצמי, ליבי ונשמתי. להאזין לקול הנעים של הנשמה שלי ולהתחבר אליה. להתבודד זה לצעוק בקול דממה דקה ולא להוציא קול כלל. להתבודד זה לדעת שיש לי את כלי השפע. להתבודד זה לדעת שאני מקיים את המעלה העליונה מן הכל!
 
כף זכות
 
הפסימיות וראיית הרע הם הדברים הכי גרועים בשבילי. יש בי המון דברים טובים, המון נקודות אור כדי שאוכל להתחזק מהן. ולא רק בי, אלא בכל הסובבים אותי.
 
הדרך אל האושר שלי רצופה בקשיים ומכשולים, אבל אני לא נשבר, כי אני רואה רק את הטוב שבכל קושי ונסיון, מכיון שכל הנסיונות והקשיים הבאים עלי, הם רק לטובתי. לכן אם אחשוב רק טוב ואדע לדון את עצמי לכף זכות, אצליח להבין את המסרים שנשלחים אלי מהשמים. וחשוב מאוד שאזכור שכל מה שעובר עלי הוא לא מעל לכוחי, כי דבר כזה לא יידרש ממני, לכן כל מה שקורה איתי זה בהתאם לכוחות שקיבלתי. בזמן שאני אומר זכות על עצמי ועל הסובבים אותי, אני יזכה שהדיבור שלי יהיה טוב, עד כדי כך שהוא יחלץ מכל מצב.
 
אזמרה לאלוקי בעודי!
 
להרגיש יהודי
 
להיות בן של מלך מלכי המלכים זה מושג שאין לנו בו השגה.
 
להיות ולהרגיש יהודי זה מעבר לזמן ולמקום.
 
שם, למעלה מעל לכל העולמות, מעל המלאכים והשרפים, מתחת לכיסא הכבוד, נחצבה נשמתו של היהודי.
 
להרגיש יהודי זה להיות חלק בלתי נפרד מבורא עולם. להיות יהודי זה להרגיש את הקשר האמיץ והחזק בין בורא ונברא, להיות תכלית הבריאה – זאת נשמה של יהודי!
 
בן של מלך הוא כולו הודיה לבורא-עולם עם מורשת נצחית.
 
להיות יהודי זה לדעת את סוד החיים, לעמוד בנסיונות ולהחזיק באמונה. להיות שותף לבורא בתיקון העולם.
 
יהודי הוא התפילין של הקב"ה – ישראל אשר בך אתפאר.
 
יהודי הוא לוחם אמיץ של מלכות הקדושה, נזר ותפארת הבריאה.
 
להיות יהודי זה לדעת שבכל יום זוכה הקב"ה לקבל מכל אחד ואחת מאיתנו מנת אושר חדשה, ומאושר זה הוא מחדש בכל יום מעשה בראשית. לכן עלינו להאמין ללא שום ספק, שבורא עולם מקבל מכל אחד מאיתנו אושר בכל יום ויום, ובעזרת אושר זה אנו מסייעים בקיומו של עולם.
 
להיות יהודי זה לדעת שבשבילי נברא העולם!

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה