כל התגובות למאמר (3)

הוספת תגובה
1. אברהם

כ"ג שבט התשס"ט

2/17/2009

(המשך מתגובה הקודמת) רבי נחמן ראה ברוח קדשו שרוצים להכותו ולכן הלך בדרך אחרת. החסידים, שחיכו עד בוש, אמרו שמן הסתם יקרה לרבנו נס, והלכו להתפלל מנחה.
אח”כ אמר רבנו שלא טוב עשו שהלכו, כי אין סומכים על הנס, והיה להם לקיים מצות “לא תעמוד על דם רעך”.
בקיצור, כולנו צריכים לחזור בתשובה: בכל התחומים, מצוות שבין אדם לחברו, ובין אדם למקום, צניעות כמו אמותינו הקדושות, בלי פאות נכריות, לא לחפש היתרים מפוקפקים (אשה שהולכת עם חצאית שמכסה את הברך, אך בלי גרביים, מחטיאה את הרבים), להפסיק להעסיק ערבים, להפסיק לאכול היתר מכירה וכו’

2. אברהם

כ"ג שבט התשס"ט

2/17/2009

(המשך תגובה קודמת) וחלק מהמצוות המעשיות, זה למשל “והורשתם את יושבי הארץ מפניכם”, “לא תחנם” (כלומר להעדיף קנייה אצל יהודי, אף אם המחיר מעט גבוה, ובודאי שלא לפרנס אויבים), “לא תעמוד על דם רעך” וכו’.
בוודאי שתיקון חצות גדול לאין ערוך מתליית שלטים, אך מצות “לא תעמוד על דם רעך”, היא מצות לא תעשה, שלצערי הרב יש אנשים שומרי תורה ומצוות (כולל אדמורים) שעברו על המצוה הזאת בשאט נפש.
מסופר שפעם חיכו מתנגדים בצד הדרך שרבנו הקדוש יעבור, על מנת שיכוהו. בצד שני עמדו החסידים, מוכנים עם מקלות להגן על רבנו. (המשך בתגובה הבאה)

3. אברהם

כ"ג שבט התשס"ט

2/17/2009

מה שאנשים לא מבינים… מצד אחד, השמאל חושב על פתרונות מדיניים הזויים שהובילו אותנו לאסונות כמו גירוש יהודי גוש-קטיף, ברור שהגירוש הוא פשע, והקב”ה כבר העניש את שרון ועוד כמה אנשים.
מצד שני הימין חושב רק על הצד הביטחוני, ולא מבינים שבלי שמירת מצוות ובפרט שמירת היסוד, ארץ ישראל לא תשאר בידיים שלנו.
מצד שלישי, החרדים (ולצערי נראה לי שגם מורי ורבי הרב ארז משה דורון) חושבים שהכל תלוי רק בתפילה, ובחזרה בתשובה. לכאורה הם צודקים ואני לא חולק על זה. אבל מה שהם לא מבינים שחלק מהתשובה זה מצוות מעשיות, (המשך בתגובה הבאה)

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה