לא נרדמים! – פרשת וישב
פרשת וישב - מאידך, אסור להרדם בעבודת השם וצריך תמיד להתעורר ולהתחזק באהבת השם, רק שצריך לדעת מהם הגבולות על מנת לא ליפול לשגעון של שבירת הכלים...
פרשת וישב
רבי נחמן כותב (ליקוטי מוהר"ן ח"ב, ס"ז) שצדיק האמת הוא היופי והפאר של העולם והוא בחינת יוסף הצדיק, שעליו נאמר יפה תואר ויפה מראה, כי הוא היופי והפאר, והוא בנה של רחל אמנו שהיא בחינת השכינה הקדושה וגם על רחל נאמר שהיא יפת תואר ויפת מראה.
צריך לדעת, שמכיון שהצדיק והשכינה הדבוקה בצדיק הוא בחינת יפת תואר ויפה מראה, האדם יכול להשתגע מחמת חולי אהבה לצדיק ולשכינה וליפול ח"ו על ידי זה לשבירת הכלים הבאה מריבוי האור, כאשר רואה את היופי והפאר של הצדיק והשכינה, ונופל מחמת זה, ואפילו אנשים גדולים יכולים ליפול בדבר זה, כפי שמובא בסיפור המעשיה "מבערגיר ועני", שבת הקיסר היתה יפת תואר והיו באים ומדברים איתה בענייני שידוכים, ואף המשודך בעצמו היה בא אליה ומדבר עמה. ואותם אנשים, שהם מלכים, היו אנשים גדולים בתורה וכו'.
והיו המלכים מדברים איתה דברי חשק או מנגנים לפניה, אולם ברגע שהיתה מראה את פניה היו נופלים כולם מגודל יופיה. חלקם נחלשו וחלקם השתגעו מרוב אהבה אליה ומגודל יופיה, שהיה עצום ורב מאוד מאוד. אך למרות שהשתגעו או נחלשו, עם כל זה היו ממשיכים ובאים עוד מלכים להשתדך איתה.
בסיפור מעשיה נוסף "מבעל תפילה", מספר רבינו על הכת שאמרו שיפת תואר היא הראוייה למלוך עליהם, לכן בחרו להם יפת תואר שתמלוך עליהם. אומנם הם כיוונו בזה לתאוות העולם הזה, אך בשורש הדבר הם חיפשו את הדבר האמיתי. ומכיון שחיפשו את האמת, זכו בסופו של דבר שתמלוך עליהם בת המלכה, שהיא בחינת השכינה הקדושה שתמלוך לעתיד לבוא כשתתגלה מלכות הקדושה בעולם, וכפי שכתב שם: אחר כך מצאו יפת תואר מופלגת ביופיה מאוד מאוד וקיבלו אותה למלוך עליהם, כי הנפש משתוקקת אל בת המלכה ובת הקיסר, שהן יפת תואר, שהיא ההשתוקקות לצדיק ולשכינה הקדושה שהם היופי והפאר של כל העולם כולו בבחינת "באהבתה תשגה תמיד".
מאידך, אסור להרדם בעבודת השם וצריך תמיד להתעורר ולהתחזק באהבת השם, רק שצריך לדעת מהם הגבולות על מנת לא ליפול לשגעון של שבירת הכלים הנ"ל, וכפי שכותב רבינו הקדוש (ליקו"מ ח"ב, ה):
"כי באמת צריכים לסלק את המוח, כי צריכים להשליך (את) כל החכמות ולעבוד את ה' בפשיטות, כי צריך שמעשיו יהיו מרובים מחכמתו (אבות פ"ג) ולא המדרש הוא העיקר אלא המעשה, ועל כן צריכים לסלק כל החכמות ולעבוד את ה' בפשיטות בלי שום חכמות וכו'…וצריך אפילו להתנהג ולעשות דברים שנראה כמשוגע בשביל עבודת ה' בבחינת "באהבתה תשגה תמיד", שבשביל אהבת ה' צריכים לעשות דברים הנראים (אפילו) כשגעון כדי לעשות מצוותיו ורצונו יתברך, כי צריכים להתגלגל בכל מיני רפש וטיט בשביל עבודת ה' ומצוותיו יתברך".
יהי רצון שזכה לעבוד את ה' יתברך בדבקות, אמן.
כתבו לנו מה דעתכם!
תודה על תגובתך!
התגובה תתפרסם לאחר אישור