מלחמת גוג ומגוג – מלחמת אמונה

חימוש המעצמות איננו עניין שעומד תחת שליטתנו. הוא לא חלק מבחירתנו. די לנו במלחמה הבלתי פוסקת עם היצר הרע וחילותיו, המחייב אותנו להפעיל את הבחירה הנכונה בכל רגע...

3 דק' קריאה

הרב אליעזר רפאל ברוידא

פורסם בתאריך 06.04.21

חימוש המעצמות איננו עניין שעומד תחת שליטתנו.
הוא לא חלק מבחירתנו. די לנו במלחמה הבלתי פוסקת
עם היצר הרע וחילותיו, המחייב אותנו להפעיל את
הבחירה הנכונה בכל רגע ורגע!
 
 
רבים שואלים מה צפוי לנו בדור הזה של עקבתא דמשיחא. תחת צלם של איומים מתמידים על עצם קיומנו, עימותים בינלאומים שעלולים להתלקח בכל רגע, והמירוץ לחימוש ולשלוט בכיפה, מה יהיה? האם אירן תנסה להטיל פצצה גרעינית על העם היושב בציון? האם האמריקאים יילחמו עם הפרסים? האם ניתפס באמצע? האם זוהי מלחמת גוג ומגוג שניבאו הנביאים?
 
על דרך השקפת עולם שקיבלנו מרבותינו, בשרשרת קבלה רצופה המובילה היישר אל הנחל נובע מקור חכמה – רבי נחמן זי"ע, כל השאלות הנ"ל אינן נוגעות לנו כלל וכלל. יתירה מזו, חורה לי מאוד על כל מיני ‘נביאי זעם’ ו’מקובלים’ למיניהם שמבלבלים את מוחם של בני ישראל שהם מאמינים בני מאמינים, ומאיימים עליהם כאילו חרב אימת הכחדה גרעינית מרחפת מעל לצווארם. זה לא משרת שום מטרה וגם לא מחזק. יתירה מזו, אותנו לא מעניינת הפוליטיקה. אם לאירן נשק כזה או אחר, אין זה עניינינו.
 
נסיון נקרא מבחן האדם באמונה, כאשר בבחירתו החופשית לעשות טוב או רע מבלי שאף אחד מכריח אותו. כל מערכת של שכר ועונש הינה הגיונית רק במסגרת של בחירה חופשית. אם אין לאדם בחירה, או מישהו מכריח אותו לעשות טוב או רע, הרי לא מגיע לו שכר או עונש!
 
חימוש המעצמות איננו עניין שעומד תחת שליטתנו. הוא לא חלק מבחירתנו. לכן, על פי סברא, הוא פשוט לא מעניין אותנו כי די לנו במלחמה הבלתי פוסקת עם היצר הרע וחילותיו, המחייב אותנו להפעיל את הבחירה הנכונה בכל רגע ורגע! למי יש זמן לדאוג לדברים שאינם נתונים לבחירתו? לכן, על פי שכל האמונה והבסרא הישרה, אפילו אם ח"ו יהיה לאירן נשק גרעיני, אין זה מהווה נסיון עבורנו. יתירה מזו, לא ייתכן שמלחמת כפתורים בין ארה"ב לאירן תהיה מלחמת גוג ומגוג, כי מלחמת גוג ומגוג היא נסיון לאמונה שלנו, ומלחמה גרעינית איננה נתונה לבחירתינו, לכן אין זו מלחמת גוג ומגוג?
 
אז מה כן מלחמת גוג ומגוג?
 
מוהרנ"ת (רבי נתן) זצ"ל פעם התייחס לאותה מגילת סתרים מופלאה של רבינו זצ"ל, ואמר: "מלחמת גוג ומגוג אינה מוזכרת במגילת הסתרים, ונשמע מזה שיהיה אפיקורסות גדולה בעולם, וזה יהיה עיקר הנסיון", כלומר, שמלחמת גוג ומגוג תהיה מלחמה רוחנית (ראה שיחות הר"ן ל"ה, וספר "באש ובמים", חלק ג’, פרק יב). ואמר רבינו: "משיח יכבוש את העולם כולו אן א שאס פולווער", ללא יריה אחת באבק שריפה (ראה סימן ב’ בליקו"מ עם השיחות הנלוות אליה, שעיקר כלי זיינו של משיח הוא התפילה, עיין שם).
 
זאת אומרת, שבדור הקודם למשיח – היינו דור זה – יהיו נסיונות כל כך קשים באמונה שאדם יתפוס את הראש ויצעק "די אבא! אי אפשר!" אנו רואים נסיונות בבריאות, בפרנסה, בשלום בית, ובחינוך הילדים שיכולים למוטט כל אדם שאינו משכיל להתחזק באמונה. אין רגע ללא פגע. כל יום שומעים על אסונות, אנשים צדיקים שעוזבים אותנו בדמי ימיהם ומשאירים אלמנות ויתומים, בעוד רשעים משתוללים בראש חוצות. מה קורה? מדוע החיים כל כך קשים? אל דאגה – הכל לטובה. השם יתברך חפץ חסד הוא ורוצה לזכות את ישראל, לפיכך מנסה אותם לטובתם. ובכל זאת, מדוע הנסיונות באמונה כל כך קשים?
 
קבלה בידי ממו"ר הגה"צ ר"א ברלנד שליט"א, שהנשמות באו בטרוניא אל כסא הכבוד, באומרם: "רבונו של עולם, מה יהיה הסוף של כל הגלגולים שלנו? אנו יורדים לעולם שוב ושוב, ואיננו מצליחים לתקן! כל פעם שאנו יורדים לעולם, משהו אחר מתקלקל אצלנו ושוב זקוקים לגלגול. השם יתברך, מה יהיה הסוף? קרובים אנו יותר להפסד מאשר לזכות. די כבר! אי אפשר!"
 
השם יתברך שקל את טענות הנשמות, והצדיק אותן. "אציע לכן הצעה," אמר אב הרחמן לנשמות. "אשים קץ לגלגוליכן החוזרים ונשנים. בבת אחת, אתן לכן הזדמנות פז לזכות לחיי נצח. אך דעו לכן – כל העולם יהיה נגדכן. זה יהיה נסיון קשה באמונה, כאשר הכל יטען שאין דין ואין דיין. זו תהיה מלחמת גוג ומגוג של אפיקורסות, כאשר תצטרכנה לאחוז חזק באמונה כדי להינצל. אם תצליחו, תזכו לחיי נצח, אך אם תיכשלו, תהיה זו בכיה לדורות. האם הנכן מוכנות לקבל אתגר כזה, ולהיות אחת הנשמות שיורדות לעולם בדור הקשה של עקבתא דמשיחא?" כל הנשמות ענו פה אחד: "הן הן".
 
לכן, לפני שהנך בא בטענות לקב"ה על חייך הקשים ונסיונותיך הבלתי נסבלים, תזכור שהינך אחת הנשמות הללו שהתחננה בפני הקב"ה לרדת לעולם בדור הזה. אם תתחזק ותפעיל את עקרונות האמונה בכל מעשיך ובכל מצביך, תזכה לנצח. אל תשכח שביקשת להתנסות במלחמת גוג ומגוג של אפיקורסות כדי לזכות לחיי נצח. לפום צערא אגרא.
 
נמצא שכל מאמצינו בעולם הזה צריכים להתמקד בבקשת האמונה. צריך להרבות בשיחה עם השי"ת, להרבות בתפילה, ולמלא את ימינו בתורה. על ידי התקשרות אמיתית לצדיק האמת, נזכה לאמונה, ואין התקשרות אלא קיום עצותיו של הצדיק. החיים האלה מסוכנים כי ההימור הוא גדול, אך באמצעות האמונה אפשר להתגבר על גל האפיקורסות שהוא גוג ומגוג, ולחיות חיים מתוקים בזה ובבא, אמן.

כתבו לנו מה דעתכם!

1. יוסי

כ"א אדר התשע"ג

3/03/2013

עיקר המלחמה… עיקר המלחמה היא אכן מלחמה באמונה כמו שרבי נתן אמר במפורש שזה עיקר המלחמה. אבל רבי נתן נזהר לומר שלא תהיה מלחמה בכלל כמו שנבאו כל הנביאים וכמו שהחפץ חיים והגר"א אמרו שגוגו ומגוג מתחלק לשלושה מלחמות מלחמת העולם הראשונה השניה והשלישית ושניים מהם היו הרבה אחרי פתירת רבנו ז"ל ככה שאין מי שיודע מה שיהיה בוודאות ואנחנו צריכים להרבות בתפילה ותחנונים לבטל כל הגזרות של גוג ומגוג וחבלי משיח בגשמיות וברוחניות

2. יוסי

כ"א אדר התשע"ג

3/03/2013

עיקר המלחמה היא אכן מלחמה באמונה כמו שרבי נתן אמר במפורש שזה עיקר המלחמה. אבל רבי נתן נזהר לומר שלא תהיה מלחמה בכלל כמו שנבאו כל הנביאים וכמו שהחפץ חיים והגר"א אמרו שגוגו ומגוג מתחלק לשלושה מלחמות מלחמת העולם הראשונה השניה והשלישית ושניים מהם היו הרבה אחרי פתירת רבנו ז"ל ככה שאין מי שיודע מה שיהיה בוודאות ואנחנו צריכים להרבות בתפילה ותחנונים לבטל כל הגזרות של גוג ומגוג וחבלי משיח בגשמיות וברוחניות

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה