או מדריך או מחבת

שלושה חודשים לאחר "חתונת המיליון פלוס", זרקה קרן מחבת טפלון היישר אל מצחו של ג'רי ההמום, ופגעה בדיוק של צלף ביחידה המיוחדת ללוחמה בטרור.

3 דק' קריאה

הרב אליעזר רפאל ברוידא

פורסם בתאריך 06.04.21

שלושה חודשים לאחר "חתונת המיליון
פלוס", זרקה קרן מחבת טפלון היישר אל
מצחו של ג’רי ההמום, ופגעה בדיוק של
צלף ביחידה המיוחדת ללוחמה בטרור.
 
 
אפריל, 2007
 
אומרים שהדרך לגיהינום רצופה כוונות טובות. גם צריך לדון את כל אחד לכף זכות. ובכן, הבא נגיד שהברנש שהתקשר אלי מניו-יורק בשבע בערב לפי השעון שלו, לא ידע שבארצנו החמודה השעה שתיים לפנות בוקר. הוא התכוון לטובה…
 
"הלו, מדבר ג’רי. האם הגעתי לביתו של הרב ברוידא?"
 
"כן", עניתי, כאשר הראש שלי נמצא במצב של מעונן חלקית עד נאה.
 
למקלע 0.3 יש קצב אש מקסימאלי של 600 כדורים לדקה. אף על פי כן, אין הוא מגיע לקצב הפטפוט של מיודענו ג’רי. "יא חביבי, זה באמת אתה, רב לייזר?! כיף לדבר איתך אישית. ומה נשמע בארץ ישראל? אתה עסוק כרגע? אני וארוסתי קוראים באתר שלך יום יום. שמה קרן, והיא סטודנטית למשפטים כאן באוניברסיטת קולומביה. אני עומד לסיים תואר שני במנהל עסקים. קרן ואני עומדים להתחתן בקיץ. אנחנו מאוד רוצים שתהיה מסדר הקידושין…"
 
לא הספקתי להגיד כן, לא, או אולי, ואז שוב ג’רי שיחרר את ניצרת לשונו עם צרור נוסף של דיבורים: "אנחנו איננו מוכנים לשמוע את המילה ‘לא’. אנחנו נטיס פרחים טריים מאיי הוואי, סלמון מעושן ממערב קנדה, וקוניאק אורגינל מצרפת. אין שום סיבה שלא נטיס גם אותך אלינו. אל תדאג, הורינו משני הצדדים בעלי אמצעים, מוכרים היטב בבורסה כאן בוול-סטריט. תהיינה גם שתי תזמורות נפרדות – אחת תנגן מוזיקה יהודית והשנייה תנגן מוזיקת נשמה שחורה, אתה יודע, בשביל הצעירים. זה לא כלום – לזקנים יהיו פסנתרן וכנר…"
 
רציתי לומר מילה, אבל עדיין עמדתי באדום, כאשר רכבת הדיבורים ממשיכה לנסוע…
 
"שמע, רב לייזר, השכרנו שלוש קומות שלמות במלון וולדורף-אסטוריה במנהטן…"
 
זה בעצמו תענוג "קטן" של חצי מיליון דולר…
 
"תהיה לנו מערכת תיעוד לאירוע עם תריסר צלמים שלא היה כמוהו אפילו בבית הלבן ביום חנוכת בית הנשיא. יהיו ארבעה חדרי אוכל, כל אחד עם סגנון ותפריט שונה. תוכל לאכול אוכל סיני או צלעות כבש על האש בנוסח פרסי. הבאנו פלוגה שלמה של טבחים בעלי שם. אל תדאג, הכל יהיה כשר עם האמא והאבא של המהדרין…"
 
המחשבון שבראשי מזמן עבר את הסכום המשוער של מיליון דולר. שמעתי על אנשי החלונות הגבוהים המוציאים סכומים אגדיים על חתונות ובילויים, אך זאת עלתה על כולנה. בנוסף, ג’רי התחיל לתאר את הבגדים, המתנות, הלימוזינות, ההזמנות בכריכות עור משובח, טבעת יהלום 2-קרט, ועוד. הראש שלי הסתחרר לגמרי.
 
"ג’רי", סוף סוף הצלחתי להשחיל מילה, "אני מסכים לבוא בתנאי אחד".
 
"יש לך צ’ק בלנקו, רב לייזר. רק תמלא איזה סכום שאתה רוצה".
 
"לא, ג’רי, אינך מבין. אינני מחפש כסף. אינני מסכים לסדר קידושין לשום זוג שלא קיבל הדרכה לנישואין, לא רק מן ההיבט ההלכתי. הם חייבים לדעת מה זה נקרא לבנות בית".
 
"אבל הרב, אנחנו יודעים איך לבנות בית. השכרנו את האדריכל ואת הקבלן הכי טובים בכל ניו-יורק לבנות לנו בית על המגרש שלנו בגרייט-נק. חכה, יהיו בו 12 חדרים ובריכת שחיה…"
 
"ג’רי, אינני מדבר על עצים ואבנים. אני מדבר על בית יהודי – הקשר החם של חיבה, אהבה, הבנה, מטרה משותפת, ותקשורת בין בני הזוג. אתה צריך ללמוד מי זאת אשתך והיא צריכה ללמוד מי אתה. שניכם צריכים מדריכים מוסמכים עם עבר מוכח ומוצלח של הדרכת חתנים וכלות. וחוץ מזה, אתה צריך לשמוע את כל הדיסקים שלנו על שלום בית. השיעורים של הרב שלום ארוש הצילו אלפי בתים. בלעדיהם אתה אבוד".
 
"סליחה, כבוד הרב", הגיב ג’רי בעצבים מופגנים, "כל כלב וחתול יודע איך למצוא בת זוג. אנחנו אנשים נאורים. לא מקובל עלי כל הקשקוש הזה של הדרכה. אנחנו לא זקוקים למדריכים ויועצים. צר לי שאתה מרגיש ככה, כאילו אנחנו ילדים מפגרים שלא יודעים לקשור נעליים לבד. כבוד הרב, אתה מפסיד ובגדול! טוב, אקח לי איזה ראביי מקומי. לילה טוב!" ונטרק הטלפון.
 
יוני, 2007
 
החתונה של ג’רי וקרן עלתה 1.15 מיליון דולר.
 
ספטמבר, 2007
 
שלושה חודשים לאחר "חתונת המיליון פלוס", זרקה קרן מחבת טפלון היישר אל מצחו של ג’רי ההמום, ופגעה בדיוק של צלף ביחידה המיוחדת ללוחמה בטרור. ג’רי העלוב נזקק לטיפול רפואי ולארבעה תפרים במצח מעל עינו הימנית. קרן ברחה לבית של אמא שלה, והשאירה את ג’רי המסכן בודד ובוכה בראש השנה. יום לפני שטסתי לאומן לקיבוץ הקדוש של ראש השנה, שוב קיבלתי טלפון בשעה שתיים לפנות בוקר מידידנו ג’רי, המתחנן הפעם שאטוס לאמריקה כדי לעשות להם שלום בית…
 
כתבתי את הטור הזה בגלל שאין לי שום נחת באמירת "אמרתי להם". אם אתה שוקל להתחתן, אל תהיה פראייר! פראייר הוא זה שמוציא כסף בשביל החבר’ה במקום להשקיע בעצמו. עזוב את האולם, את הצלם, ואת התפריט, ותקנה לך את הספר בגן השלום. הרב שלום ארוש הוא המדריך הטוב ביותר בעולם. הספר גם מעולה לנישואים וותיקים.
 
ודעו היטב, יש בחירה: או מדריך או מחבת. אין אמצע.
 

* * *

  
הנכם מוזמנים לבקר באתרו של הרב לייזר ברוידא, "לייזר בימס" בכתובת http://www.lazerbrody.net

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה