ראיון בלעדי עם הרב שלום ארוש שליט”א

הרב שלום ארוש שליט"א בראיון מיוחד לגולשי אתרי ברסלב ישראל. בראיון זה מדבר הרב על מספר נקודות המהוות...

4 דק' קריאה

הרב אליעזר רפאל ברוידא

פורסם בתאריך 06.04.21

הרב שלום ארוש שליט"א בראיון
מיוחד לגולשי אתרי ברסלב ישראל.
 
 
מכתבים רבים מגיעים למערכת אתרי ברסלב ישראל – בעברית ובאנגלית. ביניהם, המון מכתבי תודה והוקרה על מפעלי האתר, על המאמרים והרעיונות המחזקים העולים מידי שבוע באתרים אלה. וביניהם, בתקופה האחרונה, אנו מקבלים מכתבים רבים מאוד שזעקות ייאוש ושבר עולים מהם. רובם ככולם זועקים על ההתמכרות לאינטרט והשפעתה – הן של יחידים והן של משפחות, על ההרס והנזק שנגרם להם כתוצאה מכך.
 
בין כל המכתבים הכואבים הללו, החלטנו לפרסם מכתב של אישה שפנתה אלי, כדי שנבין עד היכן מגיעה בעיה זו. במכתב זה היא כותבת על מה שקורה בביתה מאז שבעלה פתח עסק באמצעות האינטרנט, וכיצד גלש (תרתי משמע) למקומות שהרסו את חיי המשפחה והזוגיות שלהם.
 
"לרב לייזר, שלום רב!
 
צר לי להכביד עליך עם הבעיות שלי, אך אין לי כתובת אחרת. אם לא אמצא איזו אוזן קשבת, או שאשתגע או שאתאבד. אני בת 29, בוגרת אוניברסיטה, יפה, אינטליגנטית, אישה עם קריירה, נשואה ואמא לילד חמוד שעוד מעט יהיה בן 3. לכאורה יש לי הכל. התחתנתי עם איש מצליח שלמד שנתיים מעלי באוניברסיטה. תחילת הנישואין היו נהדרים והזוגיות שלנו הייתה ממש נפלאה מכל הבחינות. אך הנה העוקץ – לפני כשנתיים, בעלי פתח עסק באינטרנט שהצליח מאוד. בעקבות זאת, הוא עזב את העבודה שלו בתור מנהל מכירות שכיר (עבודה בטוחה ומכניסה) כדי להקדיש את זמנו לאינטרנט… אט אט הוא החל לגלוש לאתרי הימורים, משחקים וצפייה בסרטים כחולים… מאז, הכל השתנה בבית. התנהגותו ודיבורו אלינו נעשו נוראים. כשהבן רוצה לשחק אתו, הוא מגרש אותו כאילו היה איזה כלבלב נודניק. לאחרונה אני ישנה לבד, כי בעלי נמצא ליד המחשב כל הלילה… מיום ליום אני קמלה יותר, אינני יודעת מה לעשות… אנא, התפלל עלינו ותן לי עצה בהקדם…"
 
את המכתב הזה, שהוא אחד מיני רבים, הראיתי למורי ורבי הרב שלום ארוש שליט"א, שהביע צער וכאב עמוק.
 
הרב שלום ארוש מקבל מכתבים רבים מגולשי האתרים, הן מהארץ והן מחו"ל, הן מיהודים והן מגויים ובני נח, שחלקם עוסק בנושא זה. בעיה זו לא עולה רק במכתבים הנשלחים אליו, אלא אף בפניות ישירות של אנשים המגיעים אליו אל קבלת קהל. לכן, בהתייעצות עם מנכ"ל האתר, הרב יוסף נחמה, החליט הרב שלום ארוש לפנות אל גולשי האתר ולדבר איתם פנים אל פנים – בפניה ישירה, כפי שנראה בראיון המוצג בהמשך המאמר.
 
מספר נקודות המועלות בראיון:
 
א. בקרוב, ב"ה, אנו מרחיבים את פעילויות האתרים, ובנוסף לשדרוג האתרים הקיימים – בעברית ובאנגלית, אנו מקימים אתרים נוספים בשפות: צרפתית, רוסית וספרדית.
 
ב. האתרים פונים אל כולם! וכמו שהרב מציין בראיון: "לכל בני בשר…. לכל יושבי תבל" ללא כל הבדל! כל אדם הפונה אלינו ומבקש עזרה וסיוע דרך האתרים – מקבל מענה. באתר באנגלית אף הוקמה קטגוריה מיוחדת עבור בני נח, בה מועלים מאמרים וסיפורים בעניין זה מידי שבוע.
 
ג. כמו כן, פעילות האתר היא לא רק על פני השטח, אלא אף מאחורי הקלעים של האתר כגון, פניות טלפוניות המתקבלות אף בשעות הקטנות של הלילה מגולשים הזקוקים לתפילה, עצה וכו’. מתן מענה וסיוע לכל הגולשים הוא המוטו והמטרה שלשמה הוקמו האתרים, וכן של האתרים החדשים ב"ה. אנשים רבים שכתבו אלינו בחזרה, אמרו לנו שהאתרים הצילו את חייהם, כפשוטו.
 
ד. האתרים מציעים מגוון רחב של פעילויות – החל ממאמרים בכל הנושאים, רדיו שמשדר 24 שעות ברציפות, חנות מקוונת במחירים זולים במיוחד, פורומים עם מספר רב של חברים שאף בהם ניתן מענה לגולשים על ידי הרב, או על ידי רבנים נוספים המתמחים בעניינים הלכתיים. ולאחרונה, נוסף שידור ישיר של שיעורו המרכזי של הרב בכל יום רביעי בשעה 20:45.
 
ה. הרב מציין בראיון גם את נושא הגירושין, שלצערנו רק מחמיר. פניות רבות בנושא הגירושין קשורות, במישרין או בעקיפין, לאינטרנט ומעלליו.
 
ו. נקודה נוספת אותה מציין הרב היא נקודת השמחה, שהיא חשובה מאוד בחייו של האדם ואשר הופכת אותו לכלי גדוש ומלא. לכן, הרב שלום ארוש שליט"א וצוות אתרי ברסלב ישראל רואים חשיבות מרובה בנקודה זו. השמחה הינה חלק מצוואתו של רבי נחמן מברסלב זיע"א לכל הדורות הבאים אחריו, וכדבריו: "מצוה גדולה להיות בשמחה תמיד". וכשם שאנו מצווים להפיץ מעיינותיו חוצה, הן בענייני אמונה, תפילה וכדומה, כך גם בנקודה זו. העזרה בנושא זה אף היא ניתנת באופן ישיר על ידי הרב שלום ארוש שליט"א, צוות האתר, וכן דרך החומר המוצג באתר, כאשר הסיסמה המובילה נושא זה הינה: אהבה. נשמה. שמחה. משום שנקודות אלו הינן החשובות והמשפיעות ביותר על האדם בכל תחומי חייו.
 
ז. בראיון, פונה הרב באופן אישי לכל גולשי האתרים – בארץ ובעולם, להיות שותפים מלאים ותומכים פעילים במפעל ענק זה.
 
עלינו לציין, כי מטרת האתרים הינה לזיכוי הרבים בלבד. אין אנו פועלים לשום מטרות רווח ואיננו נתמכים משום גוף או ארגון. כל פעילות האתרים נועדה אך ורק כדי לזכות את הרבים ולעזור לכל הפונים אלינו.
 
להלן תוכנית השותפות והחברות באתרים:
 
מנוי כסף – תשלום חודשי קבוע של (מניין בן) 52 ₪ במשך שנה, מקנה לבעל מנוי זה תעודת חבר באתר ברסלב ישראל, 5% (חמישה אחוזים) הנחה על כל רכישה בחנות בהזמנה טלפונית, אחד מספרי הרב לפי בחירה וכל חומר חדש (דיסקים, ספרים וכו’) שיוצאים אחת לחודש.
 
להצטרפות לתוכנית זו – לחץ כאן, לצפייה בתעודה לחץ כאן
 
מנוי זהב – תשלום חודשי קבוע של (מניין נחמן) 148 ₪ במשך שנה, מקנה לבעל מנוי זה תעודת חבר באתר ברסלב ישראל, 10% (עשרה אחוזים) הנחה על כל רכישה בחנות בהזמנה טלפונית, כל ספרי הרב שלום ארוש שליט"א וכל חומר חדש (דיסקים, ספרים וכו’) שיוצאים אחת לחודש. ובנוסף, 40 ימי תפילה רצופים (עד 10 שמות) בכותל המערבי.
 
להצטרפות לתוכנית זו – לחץ כאן, לצפייה בתעודה לחץ כאן
 
מנוי פלטינה – תשלום חודשי קבוע של 500 ₪ (מניין נתן) במשך שנה, מקנה לבעל מנוי זה תעודת שותף באתר ברסלב ישראל, 10% (עשרה אחוזים) הנחה על כל רכישה בחנות בהזמנה טלפונית, כל ספרי הרב ארוש שליט"א וכן 150 דיסקים מובחרים של הרב, פרנס יום שנתי להצלחה, או להבדיל לעילוי נשמה. ובנוסף, 40 ימי תפילה רצופים (עד 10 שמות) בכותל המערבי.
 
להצטרפות לתוכנית זו – לחץ כאן, לצפייה בתעודה לחץ כאן
 
 
 
לפרטים נוספים אנא פנו אל משרדי האתרים בטלפון 02-5323339 או בדואר אלקטרוני: breslev@breslev.co.il
 
 
* * *
הנכם מוזמנים לבקר באתרו של הרב לייזר ברוידא, "לייזר בימס", ב- www.lazerbrody.net

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה