משוואת הבריאות

עלינו להסתכל על גופנו כעל מכונה המשוכללת ביותר ביקום, יציר כפיו של הבורא, ובמנגנון ההישרדותי שלה יש נטייה טבעית לשוב לאיזון – "הומיאוסטזיס", ולכן עלינו להפנים את יכולותיה וכישוריה של מכונה מופלאה זו.

2 דק' קריאה
משואת הבריאות, שמעון ביטון

שמעון ביטון

פורסם בתאריך 24.02.22

רעלים מהם? ואיך מנקים אותם? פרק א’

גוף האדם אוגר חומרי רעל משני מקורות:

הראשון, הוא תהליך המתרחש באופן טבעי בגופנו יומיום ובכל שניה הנקרא ‘מטבוליזם’ = חילוף חומרים. ישנם שני תהליכים בסיסיים קבועים בגוף החי – בניה (אנאבוליזם) ופירוק (קטבוליזם). דוגמא לכך, התאים שבגופנו מתחלפים מדי יום ביומו, כאשר תאים מזדקנים או מנוונים – מתים ומסולקים מהמערכת האנושית ובמקומם נוצרים תאים חדשים. כל תא מת נחשב לפסולת והיא רעלית לגוף. הגוף חייב לפנותה החוצה כדי שלא תזיק לתפקודו התקין.

המקור השני של הרעלים הוא המזון שאנו אוכלים, המשקים שאנו שותים, אויר מזוהם, קרינה מלאכותית, תרופות או מתח נפשי ש”שותה” את החיות הפנימית שלנו. המזון המקובל היום בחברה המערבית הוא ברובו מזון מתועש ומעובד, ובחלקו הגדול עמוס בחומרים רעילים ממש (צבעי מאכל, חומצות, מייצבים, משפרי טעם, מעוררים ועוד). הבעיה “מתחילה” כשהרעלים מצטברים באזורים שונים בגוף עד כדי עודף גדול, אשר גורם לגוף היחלשות בפעילות של מערכת החיסון והאנרגיה העצבית, כתוצאה מהצורך שלו לגייס משאבים גדולים יותר למען סילוק הפסולת.

משוואת הבריאות

והנה לכם משוואה פשוטה: הכנסה (הזנה ואכילה) שווה להוצאה (פינוי והפרשה) או פחות מכך – אין הצטברות רעלים ואין עומס על מערכות הגוף = התחדשות = חיים בריאים ורעננים. לעומת זאת, כשהכנסה גדולה מהוצאה – מכאן להצטברות הרעלים והתשת מערכת ההפרשה = הופעת מחלה. לשם ההמחשה אציג בפניכם דוגמא מצוינת לתהליך של הופעת מחלה, כאשר אנו מוזגים מים בכוס, תקלוט הכוס את המים עד שיגיעו אל שפתה. ברגע שנמשיך למזוג יגלשו המים החוצה. זה מה שעושה הגוף עם הרעלים המצטברים בו מעבר לרמת הסבילות שלו.

לשמחתנו ובהיותנו יהודים מאמינים “אם אתה מאמין שיכולים לקלקל, תאמין שיכולים לתקן” (רבי נחמן מברסלב) – ניתן לתקן המון שגיאות שנעשו, ולהשיב את הגוף לבריאותו הטבעית ולזכות בחיים מלאי חיוניות, שמחה, שלווה ובריאות.

עלינו להסתכל על גופנו כעל מכונה המשוכללת ביותר ביקום, יציר כפיו של הבורא, ובמנגנון ההישרדותי שלה יש נטייה טבעית לשוב לאיזון – “הומיאוסטזיס”, ולכן עלינו להפנים את יכולותיה וכישוריה של מכונה מופלאה זו. מפני שכך, מוטל עלינו להשתדל ולהקנות לגוף את התנאים הנדרשים שבהם יוכל לתפקד במלוא יכולתו, כדי שיאפשר לנו חיים בריאים ללא סבל. הקנייה זו מחייבת אותנו ללמוד את יסודות הנהגת הבריאות ושמירתה, לגלות אחריות ונכונות לשפר את הרגלי התזונה בפרט והחיים בכלל.

שירותי ניקיון חינם

חשוב לדעת, כי בתגובה להצטברות הרעלים, הגוף נוקט בפעולות שונות על מנת להפריש את אותם רעלים. הגוף עובד ועושה זאת בצורה טבעית לחלוטין 24 שעות ביממה באמצעות איברי ההפרשה: ריאות – נשימה, מעיים – צואה, כליות – שתן, ובמידה פחותה גם על ידי העור – זיעה בעיקר. כשרואה הגוף כי “הגיעו מים עד נפש” ואין ביכולתו לפנות את הפסולת המוגזמת בצורה רגילה או כי איברי ההפרשה נחלשו, הוא ייאלץ בעל כורחנו לצאת ל’מסע ניקוי’ מופלא שאליו עלולים להתלוות סימפטומים לא נעימים כגון: עייפות, חולשה, כאבי ראש, ליחות, דלקות, כאבים באזורים שונים בגוף וכיו”ב. אי”ה במאמר נפרד אתייחס לגבי ‘מסע הניקוי’ העצמאי של הגוף במקרה של ‘משבר מחלה’, ומהן ההמלצות הנכונות.

ומה מחכים יותר מלסיים בדברי הנשר הגדול, גדול הרופאים עד ימינו הרמב”ם זיע”א: “הואיל והיות הגוף בריא ושלם מדרכי השם הוא… לפיכך צריך האדם להרחיק עצמו מדברים המאבדין את הגוף, ולהנהיג עצמו בדברים המברין ומחלימים” (הלכות דעות, פרק ד’).

אם ירצה השם בשבוע הבא נראה הלכה למעשה איך להישמר לנפשותינו, להימנע מכל דבר העלול להזיק לבריאותנו ולהתנקות מפסולת עודפת.

 

המאמר נערך ע”י שמעון ביטון – יועץ בריאות טבעית ומטפל מוסמך

לשאלות ויעוץ אישי – ליצור קשר: 054-9476-148 | haderech.sb@gmail.com

 

כתבו לנו מה דעתכם!

1. אסתר.

י"א אייר התשפ"ב

5/12/2022

שמעון היקר. הסברת בצורה כל כך יפה את משוואת הבריאות..הכתיבה רהוטה ומובנת כל כך. אתה בהחלט מראה לנו שהקדוש ברוך הוא ברא אותנו בצורה מושלמת וזה תלוי בנו לשמור על הקיים. נטעת תקווה בנו שיש בידנו לעזור לבריאות גופנו. תודה רבה לך

2. אודליה

כ"ג אדר א' התשפ"ב

2/24/2022

תודה על תוכן עשיר ומקצועי
נהניתי לקרוא

3. רחל גבזו

כ"ג אדר א' התשפ"ב

2/24/2022

כתבה מרשימה כוללת את הליבה של הבריאות הטבעית
בהחלט מעניין משכנע ונותן פתח לשינוי…

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה