שידוך חלומי

"לאמא שלך קוראים פייגא. עליך להחליף את שמך לנחמן... וכך תהיה נחמן בן-פייגא כמו רבינו. זה ייתן לך כוח עצום. אם תעשה זאת, תוך שבוע תמצא את אשתך..."

3 דק' קריאה

עודד מזרחי

פורסם בתאריך 06.04.21

"לאמא שלך קוראים פייגא. עליך
להחליף את שמך לנחמן… וכך תהיה
נחמן בן-פייגא כמו רבינו. זה ייתן לך
כוח עצום לעבור את כל הירידות
בחייך. אם תעשה זאת, תוך שבוע
תמצא את אשתך…"

ברוך, שהתחזק ביהדות, השתחרר מהצבא ועבר לבני ברק, שם למד בישיבת פונוביטש הידועה עם ידידו, שמואל. הוא ביקש בתפילתו מה’ שיכיר לו את זיווגו. לילה אחד, חלם על מישהי שיושבת על ספסל, ובת-קול אמרה: "זו אשתך!". לא היה לו שום מושג היכן נמצאת בת-זוגו. "בירושלים נמצא הרב הצדיק אליעזר ברלנד מ’שובו בנים’", כך אמר לו אותו אדם עמו התייעץ, "הוא יכול לומר לך איפה נמצא השידוך שלך".

ברוך הגיע לישיבת "שובו בנים", "הרב יברך אותי בשידוך!" ביקש ברוך מהרב ברלנד במהלך הפגישה. להפתעתו, הרב התבונן בו ואמר: "אין לך שם בשמים… בברית-מילה קיבלת שם לא יהודי. השם ברוך אינו שמך. לאמא שלך קוראים פייגא. עליך להחליף את שמך לנחמן… וכך תהיה נחמן בן-פייגא כמו רבינו. זה ייתן לך כוח עצום לעבור את כל הירידות בחייך. אם תעשה זאת, תוך שבוע תמצא את אשתך…"

הרב החליף לו את השם, ויחד עם קבוצת תלמידים קראו תפילה מיוחדת ואמרו את ה"תיקון הכללי". נחמן היה נרגש ולא ידע מה לעשות כדי לפגוש את אשתו. הוא שאל את הרב דרך עוזרו אם עליו לפנות לשדכנים וקיבל תשובה שלא…

בסוף אותו שבוע נסע להוריו בקרית-אתא. באותה תקופה חל שינוי לטובה אצל הוריו והם החלו להתקרב ליהדות, עד שהיה יכול לשהות אצלם בלי בעיות של כשרות וחילולי שבת. במוצאי שבת הלך עם הוריו להרצאה ברכסים מטעם ארגון "ערכים". באותה תקופה כבר היו לו פיאות ארוכות וזקן, הוא לבש חליפה ארוכה וחבש מגבעת כמו חסידי ברסלב. זה נראה חריג בנוף האנושי של השיעור, שהשתתפו בו מתקרבים בראשית דרכם או דתיים ליטאים.

הם נכנסו לשיעור. הייתה הפרדה בין גברים לנשים ללא מחיצה. אמו התיישבה ליד בחורה דתייה כבת 25, מורה לכיתות גבוהות בבית ספר לבנות דתיות, ושאלה אותה: "האם את מכירה תלמידה בת 18 שיכולה להתאים כשידוך לבן שלי?"

"מי הבן שלך?"

האם הצביעה על נחמן והצעירה נדהמה לראות חסיד ברסלב בהרצאה של "ערכים"…

המורה הסבירה לאם שהיא חייבת לשוחח עם נחמן כדי לדעת מי הוא ולתהות על קנקנו. בסיום ההרצאה הציעה האם למורה לנסוע עמם לביתם, שם תוכל לשוחח עם נחמן מעט. האב ונחמן ישבו ברכב מלפנים ואילו האם והמורה מאחור.

כאשר הגיעו לבית, ההורים יצאו והאחות נשארה עם נחמן והבחורה. המורה דיברה אתו והוא לא הסתכל עליה בכלל, בגלל שמירת העיניים. הפגישה ארכה ארבע שעות. היא חקרה אותו והאריכה בשיחה, עד שהוריו חזרו והסיעו אותה לביתה בקרית-מוצקין. כל זה היה בדיוק שבוע לאחר שהרב ברלנד הבטיח לנחמן שיפגוש את אשתו…

לאחר כמה ימים אמו התקשרה למורה ושאלה: "האם את חושבת שיש לך תלמידה שמתאימה לבן שלי?". והמורה ענתה: "אומר לך את האמת: אני לא רואה שום בחורה שמתאימה לבן שלך, חוץ ממני…" נחמן, שנדהם מדבריה, נטל את השפופרת מאמו ואמר לה: "יש רב בירושלים שנקרא הרב ברלנד. אני מציע שנלך אליו. הוא יכול לראות אם אנחנו הזיווג המתאים".

"אין בעיה. ניסע לירושלים". השיבה המורה, ששמה שרה.

לאחר שעת המתנה נכנס נחמן לרב ברלנד. הרב אמר לו שקוראים לבחורה שרה, והחל לספר לו לפתע על אביה, שהיה סוחר ספינות בקוצ’ין שבהודו ועל כל ההיסטוריה של משפחתה. נחמן נדהם מהיכן הרב ידע זאת. הרב הוסיף ואמר: "היא מורה חכמה. תצטרך ללמוד הרבה גמרא כדי שיהיה לך שלום בית… זו בדיוק הבחורה שהתכוונתי אליה כאשר שאלת אותי".

עם כל זאת, היה בתוך נחמן ספק בקשר לנישואיו עם שרה, מפני שהוא בא מרוסיה והיא מהודו, ויש הבדלים רבים ביניהם. הספק כרסם בו, ולמרות שלא אמר כלום, הרב הבחין בכך ואמר: "בעצם, היא לא בשבילך!". נחמן נדהם לשמוע זאת, בגלל שלפני כן הרב אמר שזה השידוך האמיתי, וגם הרבנית אמרה לשרה שהם השידוך האמיתי.

עברו כמה חודשים, שבהם נפגש נחמן עם בחורות נוספות למטרת שידוך ושום דבר לא הצליח. יום אחד, כאשר נחמן למד בישיבה, הרב קרא לו ואמר: "אתה זוכר את השידוך שהיה לך לפני כמה חודשים? ובכן, זה השידוך שלך! פשוט ראיתי שהיו לך ספקות ולכן אמרתי לך שאתם לא הזיווג…"

נחמן נפגש עם שרה והסתכל עליה בפעם הראשונה. אז נדהם לראות שזו הבחורה שראה בחלומו לפני חמש שנים… וכמובן שהם התחתנו בשעה טובה ומוצלחת.

* * *
יצירת קשר לסיפורי אמונה ותשובה – odedmiz@actcom.co.il
(מתוך "אור חוזר – 4", שטרם יצא לאור, ספרי "אור חוזר" מאת המחבר ניתנים לרכישה בחנות האתר)

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה