נחמן הקטן שעשה מהפך לא קטן

הורים מאשקלון מספרים על מהפך לא קטן בכלל שחוו עם בנם נהוראי, בזמן מבצע "עופרת יצוקה". מי שאחראי למהפך הזה הוא לא אחר מאשר 'נחמן הקטן'. לקרוא, להאמין ולהתחזק!

3 דק' קריאה

פורסם בתאריך 10.03.24

הורים מאשקלון מספרים על מהפך
לא קטן בכלל שחוו עם בנם נהוראי,
בזמן מבצע "עופרת יצוקה". מי שאחראי
למהפך הזה הוא לא אחר מאשר ‘נחמן
הקטן’. לקרוא, להאמין ולהתחזק!

הערת המערכת: את הסיפור הבא קיבלנו מהורים מאשקלון שהאזינו ביחד עם ילדיהם לדיסק "נחמן הקטן". הדיסק הופץ שם בזמן מבצע "עופרת יצוקה" על ידי אחד המפיצים ממוסדות "חוט של חסד", בעידודו של הרב שלום ארוש שליט"א – לצאת ולחזק את תושבי הדרום בתקופת המלחמה.

* * *

"נהוראי", כך נקרא לילד החמוד כבן הארבע עליו הסיפור. ילד ידידותי, חברותי, שמח ומחייך לכולם. משחק, משתובב ולעיתים גם משתולל. בקיצור, ילד כמו כל הילדים. הכל היה נראה שגרתי וברור מאליו עד לאותו בוקר…

הדבר אירע ביום בהיר בלי שום הודעה מוקדמת. נהוראי קם בבוקר ברוך ה’, אך כאילו עטפה אותו האילמות והשתיקה. הילד הפורח והלבבי הפך בבת אחת לילד מסוגר ושקט, אפילו הגה לא הוציא מפיו.

חשבנו שזהו בוקר חד פעמי ואולי הוא קם היום על ‘צד שמאל’, כמו שנוהגים לומר כולם. הוא יעבור את משבר הבוקר וכבר ישוב לאיתנו. כך ניסינו להרגיע את עצמנו כהורים הדואגים לבנם.

אך לצערנו תקוותנו הייתה לשווא, משום שנהוראי חזר מהגן בשעת הצהריים עם אותה האילמות והשתיקה שאפפה אותו בבוקר, ללא כל שינוי. הדיווח שקיבלנו מהגננת היה עדות למה שחווינו בבוקר. נהוראי הפך לאילם פתאומי.

כך, במשך כל היום כולו ובימים הבאים היה הילד כאילם. ניסינו לדובב אותו, לעודד, לפייס ולהרגיע – אך ללא הצלחה. הילד לא הוציא הגה מפיו. ובנוסף על כך, שנתו בלילות הפכה להיות בלתי רגועה ושלווה.

* * *

ערב שבת. כשעל פנינו נסוכה ארשת דאגה וחוסר מנוחה נכנסה לה שבת המלכה, מנסה להשרות עלינו, ההורים המודאגים, אווירת שמחה ושלווה כלוחשת ואומרת: "כל המתענגים בה. יזכו לרוב שמחה… פדותינו תצמיח ונס יגון ואנחה". בעת הדלקת נרות שבת זלגו הדמעות על הלחיים: "אנא ה’ הטוב רפא את בני היקר, השב לו את דיבורו ושלח רפואה למכתו".

קידוש, סעודה וזמירות שבת, אך נהוראי יושם דומם כל העת, רק לקול זמירות השבת שנשמעו ברקע הוא הנהן בראשו לאות הסכמה: ‘כי לך נפשי ערגה…’ ונותן חיוך בשמחה, כי רק כאן מצויה השמחה והשלווה, וגם על פני נהוראי היא נשקפה.

אך ברגע שחלפה לה שבת המלכה, כמו לקחה עימה את הרוגע והשלווה וחזרה אל ביתנו המתיחות שקדמה לה: נהוראי אילם!

זה לא המקום והזמן לתאר את הצער שהפך להיות מנת חלקנו בשבועות הבאים. את השתדלותנו הגשמית עשינו בצורה המקסימאלית ביותר כדי לעזור לבננו היקר, אך ללא הועיל. וכפי שהובהר לנו בהמשך, לה’ היו תוכניות אחרות לגמרי…

* * *

מבצע ‘עופרת יצוקה’. כל עם ישראל במתח, ובפרט תושבי הדרום. הרחובות באשקלון כמעט שוממים, שלא לדבר על אורחים ומבקרים. מי יעז לסכן את עצמו ולהיכנס אל גוב האריות?! רק את שלוחי ‘מוסדות חוט של חסד’ בראשות הרב שלום ארוש שליט"א תוכלו לראות ברקע, כשהם עוברים מבית לבית בעקביות ומפיצים את אור האמונה במסירות.

גם על ביתו של הילד נהוראי, תושב אשקלון, לא פסחו המפיצים כשבאמתחתם אוצר רב כל כך של דיסקים, ספרים ועוד. הם נקשו על הדלת והתקבלו בברכה.

אחרי מספר מילות חיזוק ועידוד, זכה אבי המשפחה לחתום בשמחה על הוראת קבע לישיבה הקדושה ולזכות להתברך במשך 40 יום בכותל – הרי הוא זקוק עכשיו יותר מתמיד לישועה כפולה. והדיסק שעלה בגורל היה לא אחר מאשר "נחמן הקטן". המפיצים רשמו את שמות בני המשפחה לברכה, כשבראשם שמו של הילד "נהוראי". וכך, בזריזות נפרדו שני הצדדים בברכות ואיחולים. דרך ארוכה חיכתה למפיצים ששבו הביתה בשלום.

* * *

"יש לי מתנה בשבילכם ילדים", פנה האב אל ילדיו המתוקים והכניס את הדיסק למערכת. בהתחלה, נראה היה כי הדיסק מתנגן כאל עצמו, אך אט-אט החלו מאזינים קטנים להתלוות אליו, פעם ועוד פעם. שוב ושוב הצביע נהוראי וביקש, בעזרת סימנים שעשה, שהדיסק יתנגן ללא הרף. דבר זה חזר על עצמו במשך מספר שעות.

המילים הקדושות של כבוד הרב שלום ארוש שליט"א, ושל תינוקות של בית רבן שלא טעמו טעם חטא, החלו מחלחלות בליבו של נהוראי ומרפאות את אילמותו. אט-אט החל לדבר ולהגות הברות ראשונות ממש כמו תינוק, מילים ראשונות אחרי מספר שבועות של אילמות ושתיקה! התרגשות אחזה בבני המשפחה. "אמא, נהוראי אמר ‘אה’, ‘בה’", קראה אחותו הגדולה בת השבע בשמחה. כל המשפחה כולה ממש התרגשה לאור השינוי המופלא שחל לפתע לטובה. "זכות מצוות הצדקה וזכות שליחי ההפצה", חיזקו ההורים זה את זה בשמחה והודו לה’ על שליחי ההצלה ועל ישועתו הפלאית והמהירה.

אך בזה לא תם הסיפור, עברו עוד מספר ימים והילדים, שהמשיכו לשמוע את הדיסק, החלו להפנים את הדברים ולדבר עם בורא העולם כבן לפני אביו. ההורים רואים זאת וליבם מתמלא בנחת. וכמובן גם הם, ההורים, למדו את המסר הנפלא של אמונה ותפילה.

אך הם אינם שומרים טובה לעצמם. מיד יצרו קשר עם המפיצים והודו להם, ומאותו יום ואילך הפכו להיות מוקד ההפצה בכל אזור אשקלון והסביבה. כי איך אפשר לטעום טעם נפלא ולשמור אותו לעצמך?!

* * *

אתם חושבים כי "נחמן הקטן" מתאים רק לילדים?! טעות היא בידכם. הסיפור הזה מתאים גם למבוגרים. מקטן ועד גדול, כולם צריכים ללמוד דרך אמונה תמימה ותפילה זכה.

הנה לפנינו עדות חיה: זכות מצוות הצדקה והחסד והתחזקותם עם הדיסק היקר – הביאו ישועה לבית זה, ומבית זה לעוד הרבה בתים בישראל. אשרי אותו מפיץ שזכה להגיע לבית זה ולהשפיע לתוכו את אור האמונה, שכן זכויות רבות הוא צבר. המשיכו מפיצים יקרים במלאכת הקודש שאתם עושים גם אם לא תמיד אתם שומעים סיפורים בעקבות ההפצה שעשיתם, בטוח שישועות פעלתם…

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה