גם אחרי השואה, אנחנו נלחמים על נפשינו. אין לנו רגע של שקט ! ותראו את האירופאים … ובמיוחד את הגרמנים, נהנים מאושר ועושר וחיים שקטים. למרות כל מה שעוללו. אז איפה הצדק ?
2. אורלי
כ"ח ניסן התשע"ה
4/17/2015
ואני חושבת שאנחנו עם, שנולד לסבול !
גם אחרי השואה, אנחנו נלחמים על נפשינו. אין לנו רגע של שקט ! ותראו את האירופאים … ובמיוחד את הגרמנים, נהנים מאושר ועושר וחיים שקטים. למרות כל מה שעוללו. אז איפה הצדק ?
3. רן
כ"ז ניסן התשע"ה
4/16/2015
אתה אדם מואר ומדהים! מודה אני לקדוש ברוך הוא שהאיר אותך ונתן לך כישרון ואהבת הבורא יתברך ובכך בירכת אותנו במילים של שלום ושלווה, אמונה ואהבה. תודה.
4. רן
כ"ז ניסן התשע"ה
4/16/2015
כמה שלום יש במילים שלך
אתה אדם מואר ומדהים! מודה אני לקדוש ברוך הוא שהאיר אותך ונתן לך כישרון ואהבת הבורא יתברך ובכך בירכת אותנו במילים של שלום ושלווה, אמונה ואהבה. תודה.
5. יהודה
י"א אייר התשע"ג
4/21/2013
כמה הערות…המשך איננו יכולים לרדת לעומק הדין מדוע ד' יתברך החליט להשמיד שליש מעמנו, אך עצם העובדה, שכתוצאה ובעקבות השואה, החליט ד' באמצעות אומות העולם לחדש את עצמאות ישארל ולקבץ את נידחיו, זה ברור מאוד. 2000 שנה לא היה כדבר הזה!! שואה הייתה לפני יצי"מ – שרק חמישית מהעם עלה, כמעט שואה הייתה לפני הקמת בית שני ע"י המן, והפעם הייתה שואה של ממש, אחרית כראשית. כלומר ד' יתברך אמר מצד אחד אמירה ברורה שתמה הגלות, אך אין לנו יכולת להבין למה דווקא בדרך מחרידה כזו.
6. יהודה
י"א אייר התשע"ג
4/21/2013
איננו יכולים לרדת לעומק הדין מדוע ד' יתברך החליט להשמיד שליש מעמנו, אך עצם העובדה, שכתוצאה ובעקבות השואה, החליט ד' באמצעות אומות העולם לחדש את עצמאות ישארל ולקבץ את נידחיו, זה ברור מאוד. 2000 שנה לא היה כדבר הזה!! שואה הייתה לפני יצי"מ – שרק חמישית מהעם עלה, כמעט שואה הייתה לפני הקמת בית שני ע"י המן, והפעם הייתה שואה של ממש, אחרית כראשית. כלומר ד' יתברך אמר מצד אחד אמירה ברורה שתמה הגלות, אך אין לנו יכולת להבין למה דווקא בדרך מחרידה כזו.
7. יהודה
י"א אייר התשע"ג
4/21/2013
כמה הערות למאמר שלום רב, אנחנו מצווים בתורה לנסות להבין את הנהגת ד' בעולם, שבאמצעותה הוא 'משוחח' איתנו, ומדריך אותנו לאחר שפסקה הנבואה, כאמור "זכור ימות עולם בינו שנות דור ודור'. על החובה לנסות להבין את הנהגת ד' את עולמו, למרות קטנותנו ושפלותנו כתבו הרמב"ן בספרו תורת האדם, וברמחל בדעת תבונות ועוד ועוד. אפשר להסכים עם כותב המאמר שאיננו יכולים לרדת לפרטי הנהגת ד', אבל לנסות להבין באופן כללי מה הוא אומר לנו, זה אפשרי ואף חובה לנסות. מחבר המאמר דחה את שתי האפשרויות הראשונות במשפט אחד אך ללא נימוקים של ממש.
8. יהודה
י"א אייר התשע"ג
4/21/2013
שלום רב, אנחנו מצווים בתורה לנסות להבין את הנהגת ד' בעולם, שבאמצעותה הוא 'משוחח' איתנו, ומדריך אותנו לאחר שפסקה הנבואה, כאמור "זכור ימות עולם בינו שנות דור ודור'. על החובה לנסות להבין את הנהגת ד' את עולמו, למרות קטנותנו ושפלותנו כתבו הרמב"ן בספרו תורת האדם, וברמחל בדעת תבונות ועוד ועוד. אפשר להסכים עם כותב המאמר שאיננו יכולים לרדת לפרטי הנהגת ד', אבל לנסות להבין באופן כללי מה הוא אומר לנו, זה אפשרי ואף חובה לנסות. מחבר המאמר דחה את שתי האפשרויות הראשונות במשפט אחד אך ללא נימוקים של ממש.
9. לירן גלר
כ"ט ניסן התש"ע
4/13/2010
כל המאמרים של ניר אביעד הבלוג של ניר אביעד – הוא המקור לכל הטקסטים הללו.
כ"ח ניסן התשע"ה
4/17/2015
גם אחרי השואה, אנחנו נלחמים על נפשינו. אין לנו רגע של שקט ! ותראו את האירופאים … ובמיוחד את הגרמנים, נהנים מאושר ועושר וחיים שקטים. למרות כל מה שעוללו. אז איפה הצדק ?
כ"ח ניסן התשע"ה
4/17/2015
ואני חושבת שאנחנו עם, שנולד לסבול !
גם אחרי השואה, אנחנו נלחמים על נפשינו. אין לנו רגע של שקט ! ותראו את האירופאים … ובמיוחד את הגרמנים, נהנים מאושר ועושר וחיים שקטים. למרות כל מה שעוללו. אז איפה הצדק ?
כ"ז ניסן התשע"ה
4/16/2015
אתה אדם מואר ומדהים! מודה אני לקדוש ברוך הוא שהאיר אותך ונתן לך כישרון ואהבת הבורא יתברך ובכך בירכת אותנו במילים של שלום ושלווה, אמונה ואהבה. תודה.
כ"ז ניסן התשע"ה
4/16/2015
כמה שלום יש במילים שלך
אתה אדם מואר ומדהים! מודה אני לקדוש ברוך הוא שהאיר אותך ונתן לך כישרון ואהבת הבורא יתברך ובכך בירכת אותנו במילים של שלום ושלווה, אמונה ואהבה. תודה.
י"א אייר התשע"ג
4/21/2013
כמה הערות…המשך איננו יכולים לרדת לעומק הדין מדוע ד' יתברך החליט להשמיד שליש מעמנו, אך עצם העובדה, שכתוצאה ובעקבות השואה, החליט ד' באמצעות אומות העולם לחדש את עצמאות ישארל ולקבץ את נידחיו, זה ברור מאוד. 2000 שנה לא היה כדבר הזה!! שואה הייתה לפני יצי"מ – שרק חמישית מהעם עלה, כמעט שואה הייתה לפני הקמת בית שני ע"י המן, והפעם הייתה שואה של ממש, אחרית כראשית. כלומר ד' יתברך אמר מצד אחד אמירה ברורה שתמה הגלות, אך אין לנו יכולת להבין למה דווקא בדרך מחרידה כזו.
י"א אייר התשע"ג
4/21/2013
איננו יכולים לרדת לעומק הדין מדוע ד' יתברך החליט להשמיד שליש מעמנו, אך עצם העובדה, שכתוצאה ובעקבות השואה, החליט ד' באמצעות אומות העולם לחדש את עצמאות ישארל ולקבץ את נידחיו, זה ברור מאוד. 2000 שנה לא היה כדבר הזה!! שואה הייתה לפני יצי"מ – שרק חמישית מהעם עלה, כמעט שואה הייתה לפני הקמת בית שני ע"י המן, והפעם הייתה שואה של ממש, אחרית כראשית. כלומר ד' יתברך אמר מצד אחד אמירה ברורה שתמה הגלות, אך אין לנו יכולת להבין למה דווקא בדרך מחרידה כזו.
י"א אייר התשע"ג
4/21/2013
כמה הערות למאמר שלום רב, אנחנו מצווים בתורה לנסות להבין את הנהגת ד' בעולם, שבאמצעותה הוא 'משוחח' איתנו, ומדריך אותנו לאחר שפסקה הנבואה, כאמור "זכור ימות עולם בינו שנות דור ודור'. על החובה לנסות להבין את הנהגת ד' את עולמו, למרות קטנותנו ושפלותנו כתבו הרמב"ן בספרו תורת האדם, וברמחל בדעת תבונות ועוד ועוד. אפשר להסכים עם כותב המאמר שאיננו יכולים לרדת לפרטי הנהגת ד', אבל לנסות להבין באופן כללי מה הוא אומר לנו, זה אפשרי ואף חובה לנסות. מחבר המאמר דחה את שתי האפשרויות הראשונות במשפט אחד אך ללא נימוקים של ממש.
י"א אייר התשע"ג
4/21/2013
שלום רב, אנחנו מצווים בתורה לנסות להבין את הנהגת ד' בעולם, שבאמצעותה הוא 'משוחח' איתנו, ומדריך אותנו לאחר שפסקה הנבואה, כאמור "זכור ימות עולם בינו שנות דור ודור'. על החובה לנסות להבין את הנהגת ד' את עולמו, למרות קטנותנו ושפלותנו כתבו הרמב"ן בספרו תורת האדם, וברמחל בדעת תבונות ועוד ועוד. אפשר להסכים עם כותב המאמר שאיננו יכולים לרדת לפרטי הנהגת ד', אבל לנסות להבין באופן כללי מה הוא אומר לנו, זה אפשרי ואף חובה לנסות. מחבר המאמר דחה את שתי האפשרויות הראשונות במשפט אחד אך ללא נימוקים של ממש.
כ"ט ניסן התש"ע
4/13/2010
כל המאמרים של ניר אביעד הבלוג של ניר אביעד – הוא המקור לכל הטקסטים הללו.
http://niraviad.blogspot.com
רוצים לקבלם כל שבוע למייל? הרשמו עכשיו בבלוג הרשמי “השבוע בפרשה” – נושאים אקטואליים הנלמדים מפרשת השבוע.
תהנו!
לירן גלר
lirangeller@gmail.com
כ"ט ניסן התש"ע
4/13/2010
הבלוג של ניר אביעד – הוא המקור לכל הטקסטים הללו.
http://niraviad.blogspot.com
רוצים לקבלם כל שבוע למייל? הרשמו עכשיו בבלוג הרשמי “השבוע בפרשה” – נושאים אקטואליים הנלמדים מפרשת השבוע.
תהנו!
לירן גלר
lirangeller@gmail.com
כ"ח ניסן התש"ע
4/12/2010
כ"ח ניסן התש"ע
4/12/2010
אכן מאמר יפה! יישר כוח!
כ"ח ניסן התש"ע
4/12/2010
חזק וברוך…
כל מה שה’ עושה לטובה עושה
כ"ח ניסן התש"ע
4/12/2010
תגובה למאמר הזה חזק וברוך…
כל מה שה’ עושה לטובה עושה
כ"ז ניסן התש"ע
4/11/2010
וואו……איזה מאמר מחזק!! ישר כוח גדול ! איזה גישה וראיה נתתם כאן שיותר מסביר את פני הדברים (למרות כל הכאב)
כ"ז ניסן התש"ע
4/11/2010
ישר כוח גדול ! איזה גישה וראיה נתתם כאן שיותר מסביר את פני הדברים (למרות כל הכאב)