מנערת את שכבות האבק שלנו

לסיגל אהביאל, הומאופטית ופסיכותרפיסטית, יש כמה תובנות ועצות חכמות שיעזרו לנו לפתח קשר מתוק עם ריבונו של עולם. את שלל הכלים היא מוציאה בספר חדש בשם "חיפוש".

5 דק' קריאה

עדי (דוד) אהרון

פורסם בתאריך 06.04.21

כמה פעמים ניסינו לדבר עם הקב"ה ולא הצלחנו? לסיגל אהביאל, הומאופטית ופסיכותרפיסטית, יש כמה תובנות ועצות חכמות שיעזרו לנו לפתח קשר שיחה אינטימי, יציב ומתוק – עם ריבונו של עולם. את שלל הכלים היא מוציאה בספר חדש בשם "חיפוש" ומספרת על מסע החיפוש המרתק שלה ושל בעלה, הכנר המפורסם דניאל אהביאל, אל חיקו של השם יתברך.

מתישהו בתחילת גיל העשרים שלה, סיגל אהביאל (43), בחורה חילונית, נשואה לכנר מפורסם, ואם לשני ילדים, הרגישה שלמרות הכל, זה לא זה. היא בדיוק סיימה לימודי מקצועות נחשבים, הומאופטיה קלאסית ופסיכותרפיה בשיטת הגשטאלט, והתעתדה להיות מטופלת מבוקשת. "הרגשתי כמו מישהי שעולה הרבה זמן על הר, אבל כשהיא מגיעה לפסגה היא מגלה שהמלך הוא עירום. הבנתי שמה שלמדתי אלו מקצועות נפלאים אבל זה לא מה שחיפשתי. אמנם לא ידעתי עדיין, אבל חיפשתי אלוקות. ומה שמצאתי לא היה עד הסוף" היא מספרת לי השבוע. "נכנסתי לחוסר מנוחה מאוד גדול. הרגשתי שהגעתי לפסגה – אבל זה לא זה. אז איפה זה?"

זמן קצר לאחר מכן נסעו בני הזוג אהביאל, סיגל ודניאל, ללונדון, לבקר את הוריו של דניאל. "כבר לא היינו אז בעניינים של מיסטיקה אבל עברנו שם ליד חנות בשם "החלום המיסטי" ובכל זאת, ביקשתי מבעלי שניכנס" היא נזכרת, "הייתה שם גויה שפתחה בקלפים והתיישבתי מולה. מאוד לא התרשמתי ממנה אבל משפט אחד שהיא אמרה לי אז מאוד חדר לי ללב. היא אמרה לי: ‘הרוחות מאוד רוצות לדבר איתך דרך החלומות. את חייבת להקשיב לחלומות שלך’".

באותו הלילה הניחה סיגל פנקס ועט ליד המיטה שלה, למקרה שתחלום משהו מעניין. ואכן, עוד במהלך הלילה היא חלמה חלום שעתיד לשנות לה ולמשפחתה את חייהם מן הקצה אל הקצה. "האדם עושה כלי – והקב"ה מתגלה" היא מסבירה היום את ההתרחשות המהירה והפלאית.

סיגל חלמה חלום מופלא, בו היא נכנסת לאולם גדול, המלא בספרים מכל צדדיו. "פתאום ניגשה חברה דתייה שלמדה איתי גשטאלט, אל המדף הימני העליון, הוציאה משם ספר, החזיקה אותו בשתי ידיים ואמרה לי: ‘סיגל, כל התשובות שאת מחפשת – נמצאות כאן. קוראים לספר הזה ליקוטי מוהר"ן’. יותר מלהכניס לי את הכפית לפה כך – לא היה צורך".

מי זו אותה החברה?

"מאוד אהבנו אחת את השנייה. היו לי איתה שיחות אמונה מאוד עמוקות אבל היה לי אנטי מאוד גדול. בכל פעם שהיא הייתה מזכירה את המילה "מצוות", הייתי משתגעת" היא צוחקת היום, ומבהירה כי מדובר דווקא בחברה שאינה ברסלברית. "בעלי היה עוד יותר אנטי ממני. זו הייתה ממש קליפה גדולה שישבה בינינו לבין התורה. כשחזרתי בתשובה נזכרתי בספר של אורי זוהר שקראתי פעם, שם הוא כתב: "עבדו עלינו". פתאום הבנתי שעבדו עלינו כל השנים".

אבל עוד לפני שהבינה שעבדו עליה, וחזרה בתשובה, לקח לה זמן להבין שמישהו מדבר איתה משמים. "התעוררתי מהחלום ומהר כתבתי את כולו, שלא אשכח. סיפרתי לבעלי שיש ספר בשם ליקוטי מוהר"ן ואנחנו חייבים לקנות אותו. איכשהו ירדה עלינו שמחה מאוד גדולה".

הם חזרו לארץ וערב אחד, ראש חודש אלול, התקשרה אליה "בטעות" מישהי ששאלה האם יש לה גן. השיחה ביניהן התגלגלה, וכל אחת סיפרה מה היא לומדת. כשאותה האישה סיפרה לסיגל שהיא לומדת ליקוטי מוהר"ן, היא נזכרה באחת בחלום שלה שעד אז נשכח ממנה. אותה האישה הזמינה אותה למסיבת ראש חודש והיא הגיעה. לשיעור היא לא נשארה אך הספיקה לקנות שם את הספר מהחלום, בטרם שובה הביתה.

"מאותו הרגע לא הנחתי את הספר מידיי. הייתי קוראת ליקוטי מוהר"ן ותהילים והפלא הוא, שהייתי מבינה" היא אומרת ומסבירה, שהקב"ה מלמד את בעלי התשובה תורה אישית. "תוך כדי שאני קוראת, אני מרגישה שאני מאבדת כוח ברגליי. הבנתי שזה רוחני וגם לא נורמאלי. שאלתי: רבי נחמן, מה קורה פה? וכתשובה פתחתי את הספר באקראי בתורה ק’.

בתורה זו רבי נחמן מספר על ש"כל העולם מקבל כוח וחיות מהתורה ויש שני מיני צדיקים ששניהם מקבלים שפע מהתורה – אחד קפדן ואחד נוח לבריות, ומסביר כי הצדיק שנוח לבריות מושך הרבה אור מהתורה ובד בבד מקיים מצוות, באותה הרמה של הלימוד. והשני – מושך הרבה כוח מהתורה אך לא מקיים מספיק מצוות, ואז – "אש התורה מרתחת בו".

"הבנתי שגם בי מרתחת אש התורה. ועוד משהו הבנתי, שאם עוברת עלי עוד שבת אחת בלי שאני שומרת אותה – אני פשוט הולכת למות".

כשבעלה חזר הביתה הפתיעה אותו סיגל ואמרה לו שהיא חייבת לחזור בתשובה. "היה לו הרבה אנטי לנושא, ואני הייתי בטוחה שהתקרה תיפול עלינו אבל זה לא קרה. הוא רק אמר לי: ‘את רוצה להיות כמו כל השחורים האלה ממאה שערים?’ אמרתי לו: לא מעניין אותי שחורים, צהובים, ירוקים. אני רוצה לחזור בתשובה".

עוד הוסיפה ואמרה לו את אשר על ליבה, שאם עוברת עליה עוד שבת שהיא לא שומרת, הוא יבוא לבקר אותה בקבר. ומכיוון שניכרים דברי אמת – הסכים בעלה לשמור שבת.

את השבת הראשונה הם שמרו יחד עם שני ילדיהם הקטנים. "הייתה זו שבת בראשית, שמתי כיסוי ראש ושמרנו איך שידענו" היא נזכרת. כשהבת הבכורה שלה, בת ה-4 וחצי, שאלה אותה בפליאה: "אמא, למה פתאום אנחנו שומרים שבת?" היא הסבירה לה: "מוריה, את יודעת, הקב"ה ברא את העולם בשישה ימים ובשביעי הוא נח". עוד לא סיימה להסביר לה והקטנה אמרה בעצמה: "אמא, אם הוא נח, גם אנחנו נחים. כל מה שהוא עושה – גם אנחנו נעשה".

הצפה רגשית – מעכבת התבודדות

ואז הם יצאו למסע בעקבות התורה והתמקמו, איך לא, אצל רבי נחמן מברסלב. בעלה, דניאל אהביאל הפך כנר מפורסם למוסיקה יהודית, וסיגל, למטפלת מוצלחת ב"התבוננות ורפואת הנפש, תחת אלומת אור תורתו של רבי נחמן".

כל החיים שלה היו חיפוש אחד גדול. לכן, לא במקרה בחרה סיגל לקרוא לספר הביכורים שלה ("הבן הבכור" היא מכנה אותו בחיבה) שיצא לאחרונה, בשם "חיפוש" – מדריך למודעות רוחנית ורגשית. "כל תהליך התשובה שלי התחיל דרך המקצוע שלי. לפעמים הקב"ה מוריד נשמות לעולם, עם צורך עז בחיפוש. כל החיים שלי חיפשתי וכך הגעתי לגשטאלט ולהומאופטיה. התחושה שלי הייתה שהאמת נמצאת בנפש".

הספר נותן מפה, עצות, תרגילים והכוונה עמוקה להבין איך הנפש שלנו פועלת ומתוך כך להצליח ולדבר עם הקב"ה. "הדבר הכי מעניין בעולם זה לגלות את הקב"ה במקומות הכי נסתרים של החיים היומיומיים שלנו. זה מביא לשמחה" היא מסבירה, "באופן כללי, המסע שלי ואיך שאני מבינה את התפקיד שלי בעולם, זה להפוך את העבדות למקום של חירות. ומציאת השיחה של השם איתנו ביום יום זה מה שהופך אותנו מעבדים לבני חורין".

את מדברת על שיחה של השם איתנו ואילו בספר עוסקת בשיחה שלנו איתו.

"הקב"ה הרי כל הזמן מדבר ונמצא איתנו, אלא שאנחנו עסוקים ברעשים של החיים שלנו. הוא מדבר איתנו ואנחנו מדברים עם מישהו אחר. בשביל לדבר איתו צריכים להיות מודעים לשיחה הזו שמתקיימת כל הזמן ולהיות אקטיביים בה. היופי הוא שכאשר נוצרת שיחה ומתחיל קשב פנימי בינינו לבין הקב"ה, אז הקב"ה יכול להישמע ואנחנו יכולים לשמוע אותו. ואז באופן טבעי – מי שנשמע, הוא גם מדבר".

את בעצם מלמדת אותנו בספר התבודדות וזה ממש עושה חשק להתבודד. אך כל מי שניסה את זה אי פעם יודע שזו משימה שיש עליה הרבה מניעות והיא לא פשוטה. איך אפשר בכל זאת להצליח במשימה?

"נגעת בנקודה שהיא המטרה של הספר. בהגדה של פסח אנחנו אומרים: "כולנו חכמים, כולנו נבונים, כולנו יודעים את התורה". כולנו קראנו ספרים ושמענו שיעורים על התבודדות אבל כולנו תקועים. והמטרה של הספר היא לגלות איפה אני תקועה בקשר הזה, למה אני לא מצליחה להתבודד. הספר מגלה את נקודת התקיעות הפנימית שלנו, אני קוראת לזה "שכבות אבק". וכשמתוודעים לשכבות האבק הללו – הן מתנקות".

בספר יש פרק שלם שמסביר ומצייר מדוע יש מניעות בהתבודדות ואיך אפשר להתמודד איתן. בקצרה, סיגל מציינת כי זה קורה משום שהנפש לא רגילה להביע את עצמה וכן בגלל הצפה רגשית.

את מצליחה להתבודד כל יום?

"כן. אחרת אני לא מרגישה בן אדם" היא מחייכת. נראה שיש אצלה את "תרגילי קסם" שבהחלט עובדים, וכדאי לכולנו לגלות.

בנפש – כולנו עוברים את אותו הדבר

כבר 18 שנה שהיא עוסקת בטיפול בהומאופטיה ובפסיכותרפיה בשיטת הגשטאלט, תוך שהיא מפתחת שיטה חדשה וייחודית של טיפול, תרפיה והבנת הנפש, באורו של רבי נחמן מברסלב, רופא הנפשות הגדול. היא מטפלת בנשים מכל הגוונים ומכל הגילאים. פינה יקרה וחשובה היא שומרת עבור נערות בסיכון, בהן היא מטפלת במסגרת "הזולה של חצרוני", מקום מפלט לנערים בסיכון, בניהול הראל חצרוני ובליוויו של הרב סטבסקי. "אלו נשמות מיוחדות מאוד מאוד, שירדו למעמקי הקליפות ועולות למקומות מאוד גבוהים" היא מספרת על הנערות איתן היא עובדת.

בנוסף, היא מנחת סדנאות בנושא תורת הנפש בראי החסידות לחסידות גור בבני ברק, וב"רשימו" בירושלים.

מגיעות גם נשים חילוניות לטיפול או לסדנה אצלך?

"כן. ברבדים המאוד עמוקים של הנפש שלנו כולנו מתוקים מדבש וכולנו בעצם אותו הדבר. לכן בסדנאות שלי יש מגוון גילאים רחב וסוגים שונים של נשים. המטרה שלי היא להראות שבעומק שלנו כולנו נשמות יהודיות וכולנו עוברות את אותו הדבר".

לרכישת הספר "חיפוש" של סיגל אהביאל בחנות האתר לחץ כאן

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה