מסכת זבים פרק ה משנה א-ב

מסכת זבים, פרק ה' משנה א',ב': הנוגע בזב, או שהזב נוגע בו, המסיט את הזב, או שהזב מסיטו--מטמא אוכלין ומשקין וכלי שטף במגע, אבל לא במשא. כלל אמר רבי יהושוע: כל המטמא בגדים...

1 דק' קריאה

מערכת ברסלב ישראל

פורסם בתאריך 06.04.21

מסכת זבים פרק ה

ה,א  הנוגע בזב, או שהזב נוגע בו, המסיט את הזב, או שהזב מסיטו–מטמא אוכלין ומשקין וכלי שטף במגע, אבל לא במשא.  כלל אמר רבי יהושוע:  כל המטמא בגדים בשעת מגעו–מטמא אוכלין ומשקין להיות תחילה, והידיים להיות שנייות; ואינו מטמא לא אדם, ולא כלי חרס.  לאחר פרישתו ממטמאיו–מטמא משקין להיות תחילה, והאוכלין הידיים להיות שנייות; ואינו מטמא בגדים.
 
ה,ב  ועוד כלל אחר אמרו:  כל הנישא על גב הזב, טמא; וכל שהזב נישא עליו, טהור–חוץ מן הראוי למשכב ולמושב, והאדם.  כיצד:  אצבעו של זב תחת הנדבך–הטהור מלמעלן–מטמא שניים, ופוסל אחד; פירש–מטמא אחד, ופוסל אחד.  הטמא מלמעלן, והטהור מלמטן–מטמא שניים, ופוסל אחד; פירש–מטמא אחד, ופוסל אחד.  האוכלין, והמשקין, והמשכב, והמושב, והמדף–מלמעלן–מטמאין שניים, ופוסלין אחד; פירשו–מטמאין אחד, ופוסלין אחד.  משכב מושב מלמטן–מטמאין שניים, ופוסלין אחד; פירשו–מטמאין שניים, ופוסלין אחד.  והאוכלין והמשקין והמדף מלמטן, טהורין.

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה