חזון בניון – ביקורת אלבום

זה התחיל עם אלבומיו הקודמים והוא ממשיך להכות גלים עם אלבומו החדש, כשהוא מפיח חיים מוסיקליים בנבואה בת אלפי שנים ומחבר את הדברים שנאמרו אז – אלינו כאן ועכשיו. חזון עמיר בניון.

2 דק' קריאה

עדי (דוד) אהרון

פורסם בתאריך 05.04.21

באלבומו החדש מצליח עמיר בניון להפיח חיים בנבואה תנ"כית מפוארת ועתיקת יומין ותקווה שהנה, היא אוטוטו מתגשמת אל מול עינינו. בכך הוא מבסס את מעמדו כיוצר האוליטימטיבי שבטח ילווה את פני משיח בסלסוליו. עם אלבום חדש ומעיין יצירה נובע שלא מפסיק להפתיע – בניון מגיש לכם את עצמו, נקי ואמיתי מתמיד.

הרבה דברים כבר נכתבו על עמיר בניון. כתבו שהוא יוצר מוכשר, שיש כמוהו אחד לאלף. כתבו שהוא מצליח לפרוט על נימי הלב העדינים ביותר. שהוא שר מהנשמה. שהוא מחונן במוסיקה ושהוא רגיש מאין כמוהו.

הכל נכון. ללא ספק. בניון ראוי לכל התשבוחות שלעיל. אבל מהאזנה לאלבומו האחרון, "לדעת הכל", מתחדדת בי ההבנה שיש בו עוד משהו מיוחד, בבניון. אחר. משהו שלפעמים הצלילים והמילים קצת מכסים עליו, אבל עכשיו כבר אי אפשר להתבלבל.

לעמיר בניון יש יכולת מדהימה לחבר את מי שמקשיב למוסיקה שלו, אל הכיסופים למשהו נשגב – למשיח, לגאולה, לעולם שמעבר לגיטרות מפייטות ואלבומי זהב. הרבה מעבר. המוסיקה שלו מצליחה לעורר את הנשמה, עמוק מבפנים, למשהו שלעיתים היא עצמה כבר שכחה מהו.

זה התחיל עם "עומד בשער" שכל המילים שבעולם לא יצליחו לתאר את עוצמתו ואת המהפך התודעתי-נשמתי שעורר בלב יותר מחצי מדינה. ועכשיו, באלבומו החדש הנוכחי, מוכיח בניון שזו לא הייתה הברקה חד פעמית.

"חזון יחזקאל" – הרצועה הראשונה מאלבומו החדש, "לדעת הכל", היא אולי ההוכחה המוחצת ביותר לכך. השיר, שהולחן למילותיו הכל כך מעוררות תקווה של הנביא יחזקאל, יצא כסינגל ראשון מתוך האלבום והיו שתהו מה קרה לכותב המוכשר שזנח את עטו לטובת מילים תנ"כיות. מה שהם אולי לא הבינו זו את העובדה שראשית, בניון לא זנח את העט. הוא ממשיך להכות גלים בכתיבת שאר השירים באלבום, ושנית, שהשיר הזה הוא אולי היפה ביותר מבין שלל השירים היפיפיים שבאלבומו האחרון. בניון הצליח להפיח חיים מוסיקליים בנבואה בת כמה אלפי שנים, לעורר את הלב ולחבר את הדברים שנאמרו אז – אלינו כאן ועכשיו.

אותו הדבר הוא עשה גם ב"עשרת הדיברות", שיר מיוחד המפרט את עשרת הדיברות "במילים שכולנו מבינים", בסלנג שלנו.

קשה להצביע על שיר אחד מוצלח במיוחד באלבום. כולם יפים. כולם מיוחדים בהחלט. כמעט על כל אחד מהם אפשר לכתוב מאמר שלם. יש את "אשמח בך" למילותיו של רבי ישראל אבוחצירא – הבבא סאלי זצוק"ל ויש את "ילד", "הכי גבוה", "להיחלץ מהבלבול" שבניון מיטיב לנסח ולסלסל. ועוד לא דיברנו על "לדעת הכל", שיר הנושא, שבהחלט ראוי למקום של כבוד, להיות עומד בשער האלבום.

הכנות צועקת ממש משיריו של בניון. הוא מיטיב לתאר את סודותינו הכמוסים ביותר, את מה שאנחנו מתאמצים להסתיר. אין בו טיפת "פוזה", והאמת זועקת מכל פינה בשיריו. ואולי דווקא בזכות האמת הזו, הוא קונה לו כל כך הרבה אוהבים. הוא מצליח להשפיע בתוך הנשמה, ולא רק על הקצב, החיוך ועל מחיאות הכפיים שלנו. כי דברים שיוצאים מן הלב – חודרים בקלות אל הלב. וכנראה שזו הסיבה שגם כשבניון משתדל להתרחק מהמיינסטרים ומפרסום יתר – הוא ממשיך להצליח, ואולי אף יותר מלפני כן. 

את אלבומו האחרון ניתן לרכוש גם דרך אתר האינטרנט שלו "נבל עשור" – גולשי אתר ברסלב ישראל יקבלו 20% הנחה! בהקלדת הקוד nevel, ובקרוב תחל גם הפצה נרחבת בחנויות המוסיקה.

לדעת הכל

חזון יחזקאל

לרכישת הדיסקים של עמיר בניון בחנות האתר לחץ כאן

כתבו לנו מה דעתכם!

1. סימון בן קיסוס

כ"ו תשרי התשע"א

10/04/2010

הכישרון הענק, ההצלחה, האהבה הגדולה שאני רוכשת לעמיר היא בזכות הכישרון הגדול המוזיקה המרגשת והאנושיות האין סופית.. תוכן האדם שבו מלא בזכיות תמימות וכנות!! תמשיך ככה אוהבת המון ומפרגנת!!!!!!

2. סימון בן קיסוס

כ"ו תשרי התשע"א

10/04/2010

מרגש ונוגע בכל רמ”ח איברי!!!! ענק הכישרון הענק, ההצלחה, האהבה הגדולה שאני רוכשת לעמיר היא בזכות הכישרון הגדול המוזיקה המרגשת והאנושיות האין סופית.. תוכן האדם שבו מלא בזכיות תמימות וכנות!! תמשיך ככה אוהבת המון ומפרגנת!!!!!!

3. אליהו כפר שלם

כ"ה תשרי התשע"א

10/03/2010

לי לא נשאר מילים אתה מס 1 שיגידו מה שיגידו

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה