יום יום חג

"חגים באוויר", ספר חדש לילדים, מאת רועי שומר, מפגיש אותם עם חוויית החגים, ואותנו, המבוגרים, עם עולמם המרתק של הילדים. מתנה מקורית ויפה לחג הקרב ובא.

2 דק' קריאה

עדי (דוד) אהרון

פורסם בתאריך 05.04.21

המפגש היומיומי של רועי שומר עם ילדי ישראל, כמחנך בתלמוד תורה, הוביל אותו לכתיבת ספר ילדים ראשון. ספרו, "חגים באוויר" שיצא לאחרונה מפגיש את הילדים עם חוויית החגים, ואותנו, המבוגרים, עם עולמם המרתק של הילדים. ביקורת ספר לקראת חג החנוכה המתקרב ובא.

מאז ילדותנו, אנחנו מכירים סופרות ילדים. אבל לא בכל יום מזדמן לידיי ספר ילדים שנכתב על ידי אברך צעיר, מלמד בתלמוד תורה. קוראים לו רועי שומר והמפגש החי והיומיומי שלו עם ילדי ישראל וכן עם ילדיו הוא, הוביל אותו לידי כתיבת ספר ילדים המורכב משירים חביבים וקצרים העוסקים במעגל השנה.

עבור מי שגדל בעברו השני של המתרס, על ספריו של יהודה אטלס ("והילד הזה הוא אני", זוכרים?) קריאת הספר הזה היא חוויה של ממש. השירים הקצרים, החרוזים והקלילות – מזכירים מאוד את ספרי הילדים של אטלס, אלא בהבדל אחד עקרוני של ממש – ערכים. מהבחינה הזו, ספר כמו זה הוא חוויה מתקנת למי שגדל על ספרים הנטולים כמעט רוח של תורה.

אך ספרו של שומר כל כולו מלא יראת שמים ועטוף ערכי התורה, כאלו שכל הורה שומר תורה ומצוות רוצה להקנותם לילדיו. וכמו ששומר עצמו מעיד על התפילה המתמדת שנשא בעת כתיבת הספר: "שהתום, והישרות, הנועם והמתיקות יגדלו ויתעצמו בילדי ישראל".

ערך מוסף משמעותי הוא שהספר "חגים באוויר" מלא ציורים צבעוניים ומשובבי לב, המפליאים להביע רגשות ורגעי אווירה קסומים. כמו למשל: איך מרגישים כשבא הסתיו? ואיך הטבע נראה כשהנחליאלי מגיע? ממה מפחדים ילדים? (מהחושך, כמובן) ומה מרגיע אותם? (וגם את המבוגרים).

"… בכל שנה,
כאשר מגיע חג האורים,
גם אם לפעמים שכחתי,
הנרות תמיד מזכירים:
החושך הכי מפחיד
אבל הוא גם החלש מכולם,
כי אפילו על ידי אור קטן
החושך פשוט נעלם…"

(מתוך הספר "חגים באוויר")

הספר מאפשר הצצה לתוך עולמם המרתק של הילדים – כיצד הם חווים את החגים – את דממת התפילה בראש השנה, את קולו של השופר, את ההבטחות לשנה החדשה. את סוכות, שבת, חנוכה, ואפילו את חג החגים של הילדים – יום ההולדת – שבספר הוא מוצג כמקביל ליום הולדתו של עם ישראל – בחג הפסח.

על האיורים שבספר אמונה יפעת שנלר והוא, כאמור, מותאם לילדים, אך יש בו מסרים חשובים גם למבוגרים שבינינו.

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה