חופשי בתוך מסגרת – קואצ’ינג לילדים

היום נדבר על מושג 'חופשי בתוך מסגרת' שיחדד לנו יותר את חשיבות השגרה ושמירת הזמנים.

2 דק' קריאה
חופשי בתוך מסגרת

רוחמה אפרתי

פורסם בתאריך 21.07.22

שלום ילדים חביבים, מה שלומכם? מקווה שכיף, נעים ונחמד לכם בחופש הגדול.

בשבוע שעבר דיברנו על חשיבות השגרה שבחופש, שעלינו להשתדל לשמור על הזמנים הנכונים ולעשות את מה שצריך בזמן.

היום נדבר על מושג ‘חופשי בתוך מסגרת’ שיחדד לנו יותר את חשיבות השגרה ושמירת הזמנים.

ילדים חמודים, נכון שכאשר אתם קוראים את המילים ‘חופשי בתוך מסגרת’ זה קצת מצחיק אתכם, קוראים לזה ‘פרדוקס’, כלומר מילים עם משמעות הפוכה, אז אתם בטח שואלים, איך אפשר להיות חופשי בתוך מסגרת שהיא בעצמה מגבילה לנו את החופש? התשובה זה אפשרי והפעם אני רוצה לדבר אתכם על זה.

מסגרת זה תחום היקף, כלומר שבו יש גבולות וגדרות. זאת אומרת שאנחנו תחומים בתוך משהו. שזה אומר שישנה הגבלה כי יש תחום.

אז אתם בטח שואלים איך אפשר להיות חופשיים בתוך המסגרת, שמסגרת היא בעצמה הגבול, התחום. שאלה מצוינת ילדים חכמים!

לפני שאסביר לכם, אתן דוגמא. תתארו לעצמכם שאני נותנת לכם דף וצבעים לצייר בו מה שאתם רוצים. אבל אומרת לכם שכל גודל הדף זה הדף, רק עליו אתם יכולים לצייר. אז בעצם אמרתי לכם לצייר בתוך הדף שזה המקום החופשי והגבול היה קצוות הדף. המסגרת זה הקצוות. אתן לכם דוגמא נוספת, למשל שיש לכם עשרה שקלים ואתם יכולים לקנות איזה ממתק או חטיף שאתם רוצים אבל עד עשרה שקלים. זה נקרא להיות חופשי בתוך מסגרת. לקנות מה שטעים לכם זה החופש – אבל עד עשרה שקלים זה הגבול.

בורא עולם יצר מסגרות כדי שיהיה לנו גבולות. כי עולם עם גבולות זה עולם תקין, מסודר, ברור ומובנה. חיים ללא גבולות הם מפוזרים, לא מובנים ולא מסודרים, בקיצר מאד מבולגנים. תחשבו על זה ילדים חמודים, עולם בלי חוקים, זה הרי בלתי אפשרי. כל אחד יגיע לבית הספר מתי שבא לו, יאכל ארוחת בוקר בצהרים, ישן באמצע הלילה ויקום בערב. זה הרי לא הגיוני. צריך גבולות ברורים כדי לחיות חיים תקינים ובריאים. בנוסף, בורא עולם ברא בתוך המסגרת אפשרות של עשייה בתוכה ששם אנחנו יכולים לבחור לעשות דברים טובים ונכונים עם הרבה אפשרויות רק צריך לדעת להשתמש בה נכון.

וכעת, המשימה שלכם ילדים חמודים לשבוע הקרוב: תכינו טבלה של שבוע מלא מיום ראשון עד יום ראשון ובתוך כל יום שלושה קוביות ותרשמו מה אתם עושים ואם אתם עומדים בזמנים או שקצת התבלגנתם ושכחתם.. האם אתם מסודרים בתוך הזמנים – למשל אוכלים ארוחת בוקר בבוקר ולא בשעה 00.13 .נסו גם לחשוב איפה יש לכם חופש בתוך המסגרת עצמה ומה אתם עושים בה. בהצלחה!

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה