אלומת אור בחודש אלול

אומר הרב שלום ארוש  בשיעורו 'המלך בשדה' חודש אלול הוא זמן מצוין לפעול ישועות, להתקרב אל השם יתברך, להמליך אותו ולהתחזק בכוחה של התפילה שיכולה לעשות מעל הטבע!   

3 דק' קריאה
אלומת אור בחודש אלול

רוחמה אפרתי

פורסם בתאריך 21.09.22

השבוע הבא עלינו לטובה הינו השבוע האחרון של השנה. כבוד הרב שלום ארוש שליט”א מלמד אותנו לעשות הכנה רוחנית לפני כל חג ומועד כאמור. במאמרים הקודמים של שנים עברו רשמנו בהרחבה כיצד עלינו לעשות תשובה (לפי סדר הימים שכל יום שקול כנגד חודש בשנה, לפי סדר החגים והשבתות, האיברים שבגוף, מידות רעות וכיוצ”ב)

 

הפעם בע”ה אני רוצה לשים את הזרקור על ארבע נקודות חשובות ביותר. אומר הרב שלום ארוש  בשיעורו ‘המלך בשדה’ חודש אלול הוא זמן מצוין לפעול ישועות, להתקרב אל השם יתברך, להמליך אותו ולהתחזק בכוחה של התפילה שיכולה לעשות מעל הטבע! 

 

  1.   המלכת המלך
  2. כוחה של תפילה
  3. תפילה על כלל עם ישראל – בריאת מלאכים מליצי יושר
  4. קרן אור

 

  1. המלכת המלך

 

 ‘אתה המלך ואתה קובע אף אחד בעולם לא קובע רק אתה נמצא בעולם’, זה מה שאנחנו צריכים לומר לעצמנו השקם וערב ולהכניס את זה טוב טוב לתוך התת מודע, הלב והנשמה.  

 

אל תעשה מאף אחד מלך! אל תיתן לאף אחד כוחות… משום בן אדם לא לעשות מלך. רק כבוד הקדוש ברוך הוא, הוא המלך היחידי היה . הווה. יהיה. לעד!

 

  1.     כוחה של תפילה

 

מלכתיא דרשבי, כותב שלא יאמר אדם מי אני שאתפלל על בית המקדש? להתפלל על עם ישראל? מי אני.. מה אני.. מה בכלל כוחי בתפילה.. התלמוד אומר שכל בן אדם ראוי שהשם ישמע את כל התפילות שלך. המלך נמצא בשדה – תבוא אליו. אל תיתן לקרן האור הנפלאה הזו לחמוק ממך..

 

  1.     תפילה על כלל עם ישראל

 

בחידה כתוב, שהיה צדיק אחד שהיה מתפלל על כל צרה ששמע על עם ישראל ריבונו של עולם תבטל את הצרה ותרחם. פעם אחת, הוא בעצמו הגיע לידי איזשהו צרה. עמדו מלאכי השרת לפני השם יתברך ולמדו עליו סנגוריה, המלאכים בעצמם התפללו עליו! ‘הרי צדיק זה שמתפלל כל ימי חיו על עם ישראל ראוי לו שינצל’ כך טענו המלאכים בפני הקדוש ברוך הוא.

 

בזכות תפילתך על כלל עם ישראל אתה בורא כיתות של מלאכים מליצי יושר בעדך ובני משפחתך!

 

אדם שמתפלל על עם ישראל בורא כאלו מלאכים טובים ומליצי יושר בעדו ובעד כל העולם כולו! ושאף אחד לא יצטרך, אבל מליצי היושר כשמם כן הם – ישר עומדים לזכותו שהרי הם נבראו מתפילותיו! ולכן המתבקש שגם הם יתפללו בעדו. וכך הם טוענים: “בורא עולם כשם שהוא עמד והתפלל על עם ישראל כך גם אתה בבקשה תעמוד בתפילה על האיש הצדיק הזה. תרחם עליו” מידה כנגד מידה.

 

בנך יחלים בזכות תפילתך על עם ישראל!

 

רבי יעקב מאיר בקש את ברכתו של החפץ חיים. ענה לו החפץ חיים ‘התפלל בעבור כלל עם ישראל ובנך יחלים’. ובאמת כך היה שבנו החלים בזכות התפילה הכללית שלו על עם ישראל. שהרי ידוע שכל המתפלל על חברו נענה תחילה ובפרט על כלל עם ישראל שהרי כולנו אהובים ורצויים לפני השם יתברך. כולנו הילדים של השם יתברך אותנו אוהב אהבה בלי סוף.  

 

לילה ארוך שלא נגמר?

 

המגיד מרדין יום אחד בקר את החפץ חיים. החפץ חיים שאל אותו ‘הוי וויי .. הוי וויייי.. תאמר לי בבקשה כמה הגלות ארוכה איזה לילה ארוך, חשוך מאד.. מה יהיה ??!’ שאל אותו. ‘אמשיל לך משל’, ענה לו.

 

איפה קרן האור?

 

‘ברוסיה הלילות החורפיים ארוכים מאד, והיום בקושי חמש שעות. יום אחד סוחרים סחרו עגלה לנסוע לנסיעת מסחר ארוכה לצרכי עבודה ופרנסה. הם ידעו שמזג האוויר קשה ולכן בלילות החורף הקרים התלבשו כמו שצריך, הכינו  כרכרה רתומה לסוסים חזקים וכך יצאו לדרך’.

 

כעבור כמה שעות טובות הגיעו לאיזה שהוא מקום ללון שם, הייתה כבר שעת לילה מאוחרת, אמרו תהילים, דברו קצת בניהם ולפנות בוקר נרדמו.  כעבור שבע שמונה שעות התעוררו ראו שעדיין לילה שוב דברו קצת, אמרו תהילים ושוב לפנות בוקר נרדמו וישנו לכמה שעות. ואז שוב התעוררו ושוב לילה, הדבר היה בעיניהם מוזר מאד.. שאלו את העגלון לפשר הדבר. ‘ תגיד, הלילה הזה לא נגמר..??מה קורה פה?’ למעשה הם לא ידעו שישנו ביום, הם חשבו שעדיין זה לילה. זה המשל.

 

העגלון אמר להם איזה לילה ארוך? היה יום ולילה, יום ולילה.. ואתם בחרתם לישון!’

 

  1.     אלומת אור

 

מהו הנמשל? שואלים את הקדוש ברוך הוא שהוא שומר את עם ישראל למה הגלות כל כך ארוכה. עונה הקדוש ברוך הוא כל פעם היה איזה אור אבל נרדמת. היה יום ויכולתם לפעול איזה ישועה אבל נרם. כל הזמן השם שולח הזדמנויות אבל אתם ישנים..

 

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה