מדברים עם כל הכוח!

כדאי מאוד לדבר עם כל הכוח. להשקיע אנרגיות בדיבור ולא סתם ללחוש את המילים. במילים שאנו אומרים יש כוח עצום לפתוח שערי שמים ולהעניק לנו שפע ולרפא כל כאב!

3 דק' קריאה

יהושע גולדשטיין

פורסם בתאריך 18.03.21

כדאי מאוד לדבר עם כל הכוח.
להשקיע אנרגיות בדיבור ולא סתם
ללחוש את המילים. במילים שאנו
אומרים יש כוח עצום לפתוח שערי
שמים ולהעניק לנו שפע ולרפא כל
כאב!
 
 
בשורות טובות. אנחנו בהחלט יכולים לשמוח. יש לנו אמונה, אנחנו מאמינים בהשגחה הפרטית המדהימה והמדויקת של השם עלינו, שכל מה שקורה לנו – הכל בשליטתו ובהנהגתו, וכל מה שהוא עושה איתנו – הכל לטובתנו.
 
טוב, אם הכל כזה ורוד, למה אנחנו עצובים, מודאגים ומפחדים? למה אנחנו מאפשרים לעצמנו לחשוב, אפילו לרגע, שמשהו לא בסדר בחיים שלנו?
 
התשובה לשאלות אלה טמונה בעובדה מאוד ברורה: 'לדעת' ו'לעשות' הם שני דברים שונים אחד מהשני. הדעת נמצאת אי שם למעלה בראשך, אבל להוריד אותה, להשיבה אל הלב – זו משימה קשה. (לא סתם אמרו שהמרחק בין המוח ללב הוא המרחק הגדול שישנו…). זו הסיבה שרק ראשו של עשיו קבור במערת המכפלה ולא שאר גופו. עשיו, שגדל בביתו של יצחק אבינו, היה תלמיד חכם. בכל אופן, כל הידיעות שהשיג בבית אביו נשארו רק בראשו ולא נמשכו לליבו ולשאר איברי גופו ובעיקר – למעשיו.
 
רבי נחמן מברסלב מלמד אותנו על הכוח העצום הטמון בדיבור, כוח שיכול להשפיע על ליבנו ומעשינו. מספר עצות מעשיות מתוך הספר "ליקוטי עצות".
 
הדרך ללמוד תורה היא לומר את המילים בקול רם. המילים יהפכו לאור שיאיר לאדם את כל המקומות אותם הוא צריך לתקן. ובסופו של דבר, אדם יעשה תשובה שלמה ויצליח להבין את התורה לעומק.
 
על האדם לשאוף לקדש את הדיבור, עד שהמילים שהוא מוציא מפיו יהיו בבחינת 'לשון הקודש'. דברו הרבה דברי תורה. אמרו בקול את מילות התפילה, מזמורי התהלים וכן הלאה, כאשר אתם מדברים עם השם יתברך. שמחו אותו. ובמקביל, היו זהירים מאוד והישמרו מדיבורי שקר, דיבורים מעליבים או לשון הרע, אם אתם רוצים להשיג קדושה ולשמור את ברית הקודש. ככל שהאדם מטהר ומקדש את עצמו, כך הוא יוכל לתקן את הדיבור שלו.
 
הדיבור הוא כלי בעזרתו האדם מקבל את שפע הברכות. בהתאם למילים, כך היא הברכה. כאשר אדם משיג שלמות בדרך דיבורו, הוא יכול לקבל שפע של ברכות על ידי הכלים שנוצרו מהדיבורים שלו. לכן אנו מתפללים. אנחנו ממש צריכים לבטא את המילים בשפתינו ובקול רם, כי כך בונים כלים, כך מזרימים את שפע הברכות לתוכם.
 
הכרת הטוב היא הדרך הנעלה ביותר לשימוש בכוח הדיבור שלנו. הרב שלום ארוש מלמד אותנו, שהכרת הטוב להשם ואמירת תודה היא הדרך האמיתית והעמוקה בעזרתה אדם יכול לעבוד את השם, כאן בעולם הזה. הקשר שאדם יוצר עם הבורא דרך הכרת הטוב ואמירת תודה הוא הקשר הכי אמיתי שיש, וכל זמן שאנו חסרים מידה זו של הכרת הטוב, הקשר שלנו עם השם אף הוא חסר.
 
הכרת הטוב להשם היא זו שפותחת את כל שערי השמים בפני האדם, ומכניסה אותו עד להיכלו של המלך, לחדר בו הוא נמצא (הזוהר הקדוש). הכרת הטוב מבטלת את כל הקטגורים שיש לאדם בשמים, חלילה, משום שהדבר העיקרי שמעורר על האדם דינים ומקים עליו מקטרגים הוא רק בגלל שאדם לא אומר תודה, שאין לו הכרת הטוב. לומר תודה להשם ולהכיר אותו היא הסיבה העיקרית בגלל השם ברא אותנו, כפי שמסביר הרמב"ם בפירושו על התורה: 'אם לא בשביל הכרת הטוב, הבורא יתברך שמו לא היה חפץ בבריאת העולם הזה'.
 
הכרת הטוב היא המדד הכי אמיתי בעזרתו נבחנת אמונתו של האדם. כאשר אדם רואה את כל הטוב שהשם עושה איתו, הוא מבין שהכל רק מבורא עולם ולא ממנו – האדם, או בגלל המאמצים שהוא השקיע. ובנוסף, כאשר אדם מודע ומודה להשם גם על הדברים 'הרעים' שקורים לו, זה באמת מוכיח שיש לו אמונה, שכל מה שהוא מקבל, כל מה שקורה איתו – הכל מהשם, והכל כמובן לטובה.
 
דרך פעולת זו של הכרת הטוב, אדם יזכה להשיג דעת, שזה אומר שלא יהיה לו שום הבדל בין דינים (אלוקים) ורחמים (השם). זהו הפירוש האמיתי של המילים אותן אנו אומרים בכל סיום תפילה ב"עלינו לשבח": "ביום ההוא יהיה ה' אחד ושמו אחד". זה, בעתיד, יהיה מה שנזכה לדעת – שהכל מהשם והכל לטובה, ולא משנה מה השכל שלנו אומר לנו, מה ההיגיון טוען בפנינו. והבונוס, שאף שאיננו יודעים זאת בפירוש, אלא "עושים כאילו" ואומרים 'תודה רבה לך השם על הקשיים' – מילים אלה בעצמן טומנות בתוכן את הכוח לפתוח עבורנו את שערי השמים. זה יסיר מאיתנו כל סבל שאנו חווים ויעניק לנו את הדעת להבין שלמרות הקשיים, למרות הכאב – הכל לטובה.
 
אז אנחנו צריכים לדעת לומר תודה. איך? קראו את ספרו של הרב שלום ארוש שעריו בתודה, בו תמצאו עצות מעשיות ונפלאות שנוסו ונבחנו, ועמדו במבחן האמת! עצות שיעזרו לנו ללמוד לומר תודה על הכל.
 
אחת העצות הבדוקות היא, שאדם יכתוב במחברת את כל השפע והברכות שהוא זוכה לקבל מהשם, ויודה עליהן בכל פעם שיקרא אותן. ציינו גם את הישועות ודברים מיוחדים שחוויתם, דברים שהשם עשה בשבילכם. וכל זה למה? כאשר אדם מודה על מה שיש לו, על מה שהוא זוכה – על מה שהשם נותן לו ועושה איתו (בכל זמן) – הוא מתמלא בשמחה, דבר שמבהיר לו שחייו מלאים ברחמים ובברכות של השם. (לא נראה לי שמחברת אחת תספיק…) דבר נוסף, בעזרת עצה זו אדם ימשיך לראות עוד ועוד ישועות, חסדים ורחמים, וכן, גם ניסים.
 
הרבה אנשים ניסו את העצה הזו וחייהם הפכו לגן עדן של ממש עלי אדמות. זה נקרא שאדם שמח בחלקו, וכאשר אדם שמח בחלקו ומקבל באהבה כל מה שהשם עושה איתו – מוחלים לו משמים על כל חטאיו. גם על החטאים שנאמר לנו פעם שאין להם תשובה. ולא רק, אלא שכל החטאים הללו יהפכו לזכויות מכיוון שהוא עושה תשובה מאהבה, דרגת התשובה הגבוהה ביותר! והיא בהישג ידו של כל אדם, או יותר נכון – בפיו של כל אדם.

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה