האם מצרים יצאה מאיתנו?!

חסדי ה' יתברך יצאנו ממצרים. בני ישראל כבר במדבר בדרך לארץ המובטחת. מעשה עגל הזהב כבר מאחוריהם, קיבלנו (כולנו) את לוחות הברית, הקמנו את המשכן בו אהרון הכהן הגדול ובניו מכפרים לעם ישראל, משה רבנו מנהיג את העם ומלמד אותם תורה ורצון ה'

2 דק' קריאה

רוחמה אפרתי

פורסם בתאריך 04.04.23

חסדי ה’ יתברך יצאנו ממצרים. בני ישראל כבר במדבר בדרך לארץ המובטחת. מעשה עגל הזהב כבר מאחוריהם, קיבלנו (כולנו) את לוחות הברית, הקמנו את המשכן בו אהרון הכהן הגדול ובניו מכפרים לעם ישראל, משה רבנו מנהיג את העם ומלמד אותם תורה ורצון ה’. 

 

לכאורה נשמע מצב מאד אידיאלי, הרמוני שבו החיים זורמים על מי מנוחות, תענוג. ואני שואלת, האומנם?

 

האומנם החיים של בני ישראל במדבר היו על מי מנוחות? אם כן, מדוע הצטרכו ללכת ארבעים שנה במדבר ולחכות עד שכל הדור ההוא ימות במדבר ולא יזכה להיכנס לארץ ישראל? ואם המצב היה כל כך אידלי ומתוקן מדוע המשיכו בהרגלים רעים וקלוקלים כדוגמת חטא המרגלים? הרי ידוע באותו היום בו חזרו המרגלים והיתה בכיה גדולה היה זה ליל ט’ באב, וה’ קבע בכיה לדורות בשל בכית החינם. 

 

בעצם, מה קורה פה? לכאורה הדברים אינם מתיישבים אחד מול השני. שהרי אם כל כך טוב ונעים אז מדוע הבלאגן ממשיך? שהרי אם הכל על מי מנוחות אזי גם התוצאות והממשכיות אמורות להיות בהתאם. ובכן, כנראה ישנם דברים בגו. ישנם דברים שגורמים ותורמים למצב להיות כפי שהוא, ואותם דברים קשורים בקשר הדוק וישיר לפרעה ולמצרים ולתיקון שבושש לבוא מצידנו. הבה נבחן את הדברים.

 

פרעה

 

פרעה כפי שהסברתי כמה וכמה פעמים אומנם היה דמות אנושית אבל ברב מעלליו הרעים הטמאים ומחריבים הוא בעצמו בחינה 

 

רוחנית קליפה נוראה של ס”א, פרעה מלשון עורף וזה בדיוק ההפך מפסח = שהוא פה סח. כלומר פה סח ומדבר עם ה’ שיש בו אמונה בניגוד לכפירות של פרעה שאומר “מיהו ה’ שאשמע בקולו?” לעומת פה שמברך את ה’, פה שמדבר ומהלל את כבוד הקדוש ברוך הוא, פה שעושה נחת רוח, פה ממללה ובורא עולמות בדיבור הקדוש שלו.  

 

מצרים

 

מצרים אף היא אומנם ארץ אבל במובן הרוחני מצרים היא ארץ שיש בה מייצרים – כלומר היא צרה, מצומצמת ומצמצת, לוחצת , קשה וטמאה בדיוק ההפך משפע רוחני, קבלת הטוב צינורות של שפע, קדושה, אמונה ושמחה. 

 

↕  ↕  ↕

 

מכאן, מסקנה:

 

בני ישראל אומנם יצאו ממצרים, הקדוש ברוך הוא ריחם עלינו ויוציאנו ממצרים – אולם האם מצרים יצאה מהם? 

 

ולימינו אנו נשאל את השאלה המתבקשת – האם מצרים יצאה מאיתנו אנו? התשובה היא לא.

 

מצרים שהיא מידה רעה אינה יכולה לצאת מאיתנו ללא עבודה, עבודת המידות. כיצד ניתן לעבוד, לשפר לשנות ולתקן את המידות? בעזרת התבוננות והתבודדות, שיחה עם ה’: “תעזור לי, תרחם עלי תן לי מתנה מאוצרות מתנת חינם לתקן את המידות הרעות שבי (וכל אחד ייפרט), תתחנן ותבקש מה’ עד שתתחיל לתקן לאט לאט”.  וכך לבקש ולהתחנן יום יום כל יום במשך שעה לדבר עם ה’ וזו העבודה הכי חשובה פה עלי אדמות, הקשר שלך עם בוראך, תלוי בך! תלחם על החיים שלך, וזה הזמן והמקום להילחם על החיים הרוחניים והגשמיים! בהצלחה

 

 

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה