מזל טוב ארץ ישראל שלי

ים. אין כמו הים כשאתה מבקש קצת שקט על הלב והנשמה כדי לסדר את המחשבות. מוחה דמעה סוררת שמבקשת לפרוץ החוצה כמו בזרימת נחלים אחרי הפשרת השלגים, אבל כמו בסכר שמהווה מחסום כך גם משהו שם תקוע עמוק בפנים..

2 דק' קריאה

רוחמה אפרתי

פורסם בתאריך 24.04.23

 

מזל טוב ארץ ישראל שלי

ים. אין כמו הים כשאתה מבקש קצת שקט על הלב והנשמה כדי לסדר את המחשבות.

מוחה דמעה סוררת שמבקשת לפרוץ החוצה כמו בזרימת נחלים אחרי הפשרת השלגים, אבל כמו בסכר שמהווה מחסום כך גם משהו שם תקוע עמוק בפנים..

 

האמת שפה בארצנו הקטנטונת נוכל למצוא לא רק נוף של ים אלא גם נוף פסטוראלי של הרים וגבעות, מישורים ומדבריות. יש בה הכל. היא מבורכת!

 

מדינת ישראל חוגגת 75. מזל טוב

אבל האם זו באמת עצמאות? ומהי בכלל עצמאות? משהו מבין את משמעות המילה לא רק הלקסיקונית אלא את המשמעות של לחיות את זה..? דומני שלא.

 

האם ישראל היא ‘רק’ בת 75 או כבר קיימת אלפי שנים והיא מבין הוותיקות הקיימות פה עלי אדמות ובעלת קילומטראז’ ארוך עלי אדמות וסיפורים משובי לב ונפש למכביר. מדוע דווקא ארץ ישראל שורדת כל כך הרבה שנים, גלויות, תהפוכות, מרדפים, שואה, אינקוויזיציה, פוגרומים ומה לא.. והיא בכל זאת חיה וקיימת. חיה ונושמת. חיה ופועמת.

 

ואתם יודעים מה, לא רק שהיא ‘סתם’ חיה אלא היא מתפתחת, מתקדמת, אצה רצה בקידמה שאין שני לה! היא חיה במלוא מובן המילה בהתפתחות מטאורית, עצומה בכל המישורים!

 

זה לא שאנחנו המדינה העשירה בעולם, וזה לא שאנחנו המדינה עם המשאבים הגדולים בעולם

גם מבחינה דמוגרפית אנחנו דיי פסיק על המפה המונה בערך 8.000.000 יהודים בארץ

ואחינו עם ישראל בערך 14.000.000 בעולם, כך שאנו מהווים בערך 0.01% מסך אוכלוסיית העולם

ואף על פי כן אנחנו תמיד בכותרות, ואף על פי כן עיני כל האומות נשואות אלינו

והסיבה של כל העושר הטוב היופי והברכה הזו היא אחת – כי אנו העם הנבחר! אנו בניו ובנותיו של מי שאמר והיה עולם! אנו העם הקדוש שאין ולא היה לו כדוגמתו.

 

בורא העולם שברא את ארץ ישראל ובחר בה לארץ המקודשת בעולם, לירושלים עיר בירתנו הנצחית שאף היא ‘יפה נוף משוש תבל’, ובה נמצאת אבן השתיה, המקום ה-קדוש בעולם ממנו הושתת העולם.

 

וכן, ארץ ישראל היא בת אלפי שנים, ואם נדייק 5783, תשפ”ג מאז בריאת העולם! וכפי שרבנו הקדוש אומר שעל ידי קדושת ארץ ישראל, זוכין לבטל הכעס והעצבות, וגם שהאוויר של ארץ ישראל מחכים. וארץ ישראל היא כלליות הקדושה שבל הקדושות.

 

ועצמאות.. היא לא ביטוי של הפגנות או הנפת דגלים ובחירות כאלו ואחרות. עצמאות היא ערך עליון בפני עצמו שבא לידי ביטוי דווקא אצל מי שמוחו קדוש ודעתו מיושבת עליו והוא בשמחה תמידית כך שניתן לומר שהוא הוא הבן חורין אמתי.  

 

כדברי רבנו הקדוש “על ידי שמחה המוח מיושב, ויכולין לישב עצמו היטב, כי השמחה היא עולם החרות, ועל כן שמקשר שמחה לדעתו, אזי דעתו בחרות ואינו בגלות, ויוכל להנהיג המוח והדעת כרצונו, לישב דעתו היטב מה התכלית מכל ענייני העולם הזה, וע”י זה ישוב אל ה'” (ליקוטי מוהר”ן, תנינא תורה י)

 

 

 

ארץ ישראל

ארץ ישראל היא מרכזו, תבורו של עולם, הארץ המשובחת והטובה ביותר “ארץ זבת חלב ודבש”, בה עיני ה’ מתחילת ועד אחרית שנה.

 

כאשר רבנו הגיע אחרי מסעות מפרכות וטלטולים רבים לארץ ישראל אמר שמי שהיה לפני בואו לארץ ואחרי אין מה לשוות וכאן הצליח להשיג השגות שלולא בא לא היה מצליח להשיגן, ” מי שרוצה להיות איש ישראלי באמת, דהינו שילך מדרגא לדרגא, אי אפשר כי אם על ידי קדושת ארץ ישראל, כי כל עליות שצריך לעלות אל הקדושה הוא רק על ידי ארץ ישראל” (חיי מוהר”ן, סימן טז) וכן כל עליות התפילה הוא רק בארץ ישראל, וכן עיקר המוח והחכמה הוא רק בארץ ישראל.  

 

 

 

כתבו לנו מה דעתכם!

1. רוחמה :)

י"א אייר התשפ"ג

5/02/2023

קרינוש ואיילה תודה רבה לכן על התגובות המעצימות! אמן 🙂 וכן לאמור! שנזכה לאהוב את כולם וגם את עצמנו ובכך יהיה לנו עולם יפה יותר וזה כמובן תלוי בנו 🙂

2. הרבנית רוחמה. כמה ידע. יפוצו מעיינותיך אמן

ה' אייר התשפ"ג

4/26/2023

הרבנית רוחמה. כמה ידע. יפוצו מעיינותיך אמן
תבורכי אמן קרין קרן

3. אילה

ה' אייר התשפ"ג

4/26/2023

את צודקת המדינה שלנו יפה ומושלמת אבללל שנזכה לאחדות ולאהבה בין כולם אז העם גם יהיה יפה

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה