כל התגובות למאמר (40)

הוספת תגובה
1. אהרן

ח' טבת התשע"ט

12/16/2018

לפעמים אדם מחוייב לעשות דבר מה, וכשהוא לא עושה הקב"ה מרחם עליו ושולח מישהו אחר שעוזר לו – אבל זה לא אומר שהאיש צדק. א אסור לחפות על עצלות ומחדל בדיבורי אמונה. הקב"ה לא עובד אצלך ואם אתה יכול לעשות אז תעשה וכמובן תתפלל לה' שתצליח במעשי ידיך. בפעם הבאה שכותבים על יסודות באמונה כדאי שהדברים יעברו ביקורת של רב. אלו דברים דקים ואומנם הכותבת מרגשת מאד, וכולנו7 אוהבים את המאמרים שלה, אך התובנות במקרה Zה צריכות להיות כפופות לגדולי ישראל ולא לכל אדם שמרגיש הרגשה מסויימת.

2. אהרן

ח' טבת התשע"ט

12/16/2018

מאמר יפה ומרגש אך לא מדוייק

לפעמים אדם מחוייב לעשות דבר מה, וכשהוא לא עושה הקב"ה מרחם עליו ושולח מישהו אחר שעוזר לו – אבל זה לא אומר שהאיש צדק. א אסור לחפות על עצלות ומחדל בדיבורי אמונה. הקב"ה לא עובד אצלך ואם אתה יכול לעשות אז תעשה וכמובן תתפלל לה' שתצליח במעשי ידיך. בפעם הבאה שכותבים על יסודות באמונה כדאי שהדברים יעברו ביקורת של רב. אלו דברים דקים ואומנם הכותבת מרגשת מאד, וכולנו7 אוהבים את המאמרים שלה, אך התובנות במקרה Zה צריכות להיות כפופות לגדולי ישראל ולא לכל אדם שמרגיש הרגשה מסויימת.

3. אביטל

כ"ו תמוז התשע"ח

7/09/2018

וואו

4. אביטל

כ"ו תמוז התשע"ח

7/09/2018

הכל לטובה

וואו

5. כבי

כ"ו שבט התשע"ז

2/22/2017

ענית על שאלות שממש מציקות לי… וממש נהניתי מהכתבה… תודה רבה!

6. כבי

כ"ו שבט התשע"ז

2/22/2017

וואוו אני בדיוק מתלבטת על זה

ענית על שאלות שממש מציקות לי… וממש נהניתי מהכתבה… תודה רבה!

7. שנית

כ"ב טבת התשע"ז

1/20/2017

בסד. שלום ורד יקרה, אולי כבר יש לך תשובה כי זה היה מזמן((: אבל נראה לי שהמפתח הוא להיות בשמחה וללכת עם זה באמונה ובטחון. אם את לא שמחה כי את לא עושה משהו אקטיבי- אז תתפללי על זה ומה שיעלה תאמיני וקדימה, וההיפך- אם מרגיש שצריך סבלנות דווקא והמתנה- ואין מושג מה לעשות וכו- פה צריך לשחרר((: הצלחות וברכות

8. שנית

כ"ב טבת התשע"ז

1/20/2017

דעתי בעניין

בסד. שלום ורד יקרה, אולי כבר יש לך תשובה כי זה היה מזמן((: אבל נראה לי שהמפתח הוא להיות בשמחה וללכת עם זה באמונה ובטחון. אם את לא שמחה כי את לא עושה משהו אקטיבי- אז תתפללי על זה ומה שיעלה תאמיני וקדימה, וההיפך- אם מרגיש שצריך סבלנות דווקא והמתנה- ואין מושג מה לעשות וכו- פה צריך לשחרר((: הצלחות וברכות

9. רבקה

כ"ד סיון התשע"ה

6/11/2015

מוזר לי.

קראתי את המאמר שלך, ואת והתובנות שלך ממה שקרה לך. אבל אני חושבת שהתובנה שלך היא מוטעית מהשורש. אני לא ממש לא מסכימה עם זה שאם לא נעשה כלום הקב"ה יעשה לנו את העבודה (סיפור החשמל).ההפך הוא הנכון. אני מאמינה שהקב"ה רוצה שכן נעשה השתדלות בעולם הזה, שכן נפעל. ברור לתפילה ולאמונה יש חשיבות עצומה בפני עצמן, אבל לדעתי הן לא מספיקות.לצפות שאני אשב על הספה והנס יגיע מאליו, לדעתי זו אפילו קצת חוצפה לבקש מהקב"ה לעשות לי את העבודה,את ההשתדלות שלי.אני מאמינה שאנחנו בעולם הזה צריכים לפעול וה' מלווה ועוזר בכל

10. רבקה

כ"ד סיון התשע"ה

6/11/2015

קראתי את המאמר שלך, ואת והתובנות שלך ממה שקרה לך. אבל אני חושבת שהתובנה שלך היא מוטעית מהשורש. אני לא ממש לא מסכימה עם זה שאם לא נעשה כלום הקב"ה יעשה לנו את העבודה (סיפור החשמל).ההפך הוא הנכון. אני מאמינה שהקב"ה רוצה שכן נעשה השתדלות בעולם הזה, שכן נפעל. ברור לתפילה ולאמונה יש חשיבות עצומה בפני עצמן, אבל לדעתי הן לא מספיקות.לצפות שאני אשב על הספה והנס יגיע מאליו, לדעתי זו אפילו קצת חוצפה לבקש מהקב"ה לעשות לי את העבודה,את ההשתדלות שלי.אני מאמינה שאנחנו בעולם הזה צריכים לפעול וה' מלווה ועוזר בכל

11. הילה

ט"ו טבת התשע"ה

1/06/2015

תודה

12. Anonymous

ט"ו טבת התשע"ה

1/06/2015

13. אתי

כ"ט כסלו התשע"ה

12/21/2014

פתחו לי פתח כחודו של מחט. ואני אפתח לכם כפתחו של אולם לפי דעתי, השם עוזר ללא צל של ספק אבל עלינו לעשות השתדלות. פתחו לי פתח כחודו של מחט ואני אפתח לכם כפתחו של אולם

14. אתי

כ"ט כסלו התשע"ה

12/21/2014

לפי דעתי, השם עוזר ללא צל של ספק אבל עלינו לעשות השתדלות. פתחו לי פתח כחודו של מחט ואני אפתח לכם כפתחו של אולם

15. יוסי

כ"ז חשון התשע"ה

11/20/2014

אין להתבטא בצורה לא נאותה על מגזרים, קבוצות וחוגים מסוימים משום "לא תלך רכיל בעמיך" זוהי אחת מהלכות לשוה"ר. בברכת הגאולה , יוסי

16. יוסי

כ"ז חשון התשע"ה

11/20/2014

הערה אין להתבטא בצורה לא נאותה על מגזרים, קבוצות וחוגים מסוימים משום "לא תלך רכיל בעמיך" זוהי אחת מהלכות לשוה"ר. בברכת הגאולה , יוסי

17. יוסי

כ"ז חשון התשע"ה

11/20/2014

לרינה את צודקת בחלק מהדברים. זו לא חכמה לשבת בחיבוק ידיים ולהגיד "אני לא עושה כלום. ה' יחליט מה יקרה". ע"פ מה שלמדתי בענייני האמונה הבן אדם צריך לעשות השתדלות (לא מוגזמת!), אך לזכור תמיד שהכל בידי הקב"ה, והוא אינו יכול בהשתדלות שלו להחליט מה יקרה. בעצם, למרות שכן עושים את ההשתדלות, יודעים שעם כל זאת, בורא עולם יחליט מה יקרה לבסוף. זו נקודה מאוד חשובה באמונה. זה לא הגיוני לשבת על הכורסה ולחכות – "אין סומכין על הנס", אלא עם הנסיונות שלנו לתקן את הדרוש – עלינו לזכור שלא אנחנו המחליטים.

18. יוסי

כ"ז חשון התשע"ה

11/20/2014

את צודקת בחלק מהדברים. זו לא חכמה לשבת בחיבוק ידיים ולהגיד "אני לא עושה כלום. ה' יחליט מה יקרה". ע"פ מה שלמדתי בענייני האמונה הבן אדם צריך לעשות השתדלות (לא מוגזמת!), אך לזכור תמיד שהכל בידי הקב"ה, והוא אינו יכול בהשתדלות שלו להחליט מה יקרה. בעצם, למרות שכן עושים את ההשתדלות, יודעים שעם כל זאת, בורא עולם יחליט מה יקרה לבסוף. זו נקודה מאוד חשובה באמונה. זה לא הגיוני לשבת על הכורסה ולחכות – "אין סומכין על הנס", אלא עם הנסיונות שלנו לתקן את הדרוש – עלינו לזכור שלא אנחנו המחליטים.

19. מרדכי

כ' חשון התשע"ד

10/24/2013

ספר המידות בס"ד בספר המידות ערך תפילה סימן ס"ח אומר רביז"ל: אין להטריח את המקום. ובסימן ט' : אסור להטריח את השם לשנות את הטבע. ולענ"ד מכאן ניתן ללמוד שיש צורך בהשתדלו תככל שידו משגת והכל לפי דרגת האמונה והבטחון בה מצוי האדם.

20. מרדכי

כ' חשון התשע"ד

10/24/2013

בס"ד בספר המידות ערך תפילה סימן ס"ח אומר רביז"ל: אין להטריח את המקום. ובסימן ט' : אסור להטריח את השם לשנות את הטבע. ולענ"ד מכאן ניתן ללמוד שיש צורך בהשתדלו תככל שידו משגת והכל לפי דרגת האמונה והבטחון בה מצוי האדם.

21. רינה

י"א תמוז התשע"ג

6/19/2013

לא כל הגיג צריך לפרסם בעיקר לא משהו שיכול לשמש ובצדק ככלי לחילול ה'. המאמר הזה מיותר. מישהו במערכת צריך לעשות חושבים. נו, כנראה שחסידים שוטים היו תמיד וימשיכו להיות.

22. רינה

י"א תמוז התשע"ג

6/19/2013

בעיקר לא משהו שיכול לשמש ובצדק ככלי לחילול ה'. המאמר הזה מיותר. מישהו במערכת צריך לעשות חושבים. נו, כנראה שחסידים שוטים היו תמיד וימשיכו להיות.

23. רינה

י"א תמוז התשע"ג

6/19/2013

התשובה היא “אין תשובה” זו לא חכמה ל"שב ואל תעשה" במקרה של הפסקת חשמל, השאלה האם היית נוהגת כך בעניין של סכנת חיים? ואיפה העניין של השתדלות? אני לא מוצאת את הדוגמא שלך נכונה לעצם השאלה. את לא הבנת את המסר של הקב"ה, האורחים שלך הם השליחים שלו ללמד אותך את העניין של תפקיד האדם בעולם. התפקיד הרוחני שהיה לך זה לא להצטער ולא לקטר על הפסקת החשמל ולא לדאוג בעניין (גם אם לא היו מצליחים לתקן את העניין), אבל מזה את לומדת שלא היית צריכה להתקשר בעצמך כי מישהו אחר פתר לך את הבעיה?.

24. רינה

י"א תמוז התשע"ג

6/19/2013

זו לא חכמה ל"שב ואל תעשה" במקרה של הפסקת חשמל, השאלה האם היית נוהגת כך בעניין של סכנת חיים? ואיפה העניין של השתדלות? אני לא מוצאת את הדוגמא שלך נכונה לעצם השאלה. את לא הבנת את המסר של הקב"ה, האורחים שלך הם השליחים שלו ללמד אותך את העניין של תפקיד האדם בעולם. התפקיד הרוחני שהיה לך זה לא להצטער ולא לקטר על הפסקת החשמל ולא לדאוג בעניין (גם אם לא היו מצליחים לתקן את העניין), אבל מזה את לומדת שלא היית צריכה להתקשר בעצמך כי מישהו אחר פתר לך את הבעיה?.

25. זהר

י"ח תמוז התשע"ב

7/08/2012

דעת חכמים בס"ד לעניות דעתי, יש לשאול את הרב בדיוק את השאלה הזאת, אנחנו רוצים את האמת ולא חוששים מדעות ופרסומים, מאמינים בבורא עולם ותורתו ובצדיקי האמת – כל השאר זה חושך – האם אפשר שמנהלי האתר יעלו את השאלה בפני הרב – רוצים לשמוע דעת תורה!

26. זהר

י"ח תמוז התשע"ב

7/08/2012

בס"ד לעניות דעתי, יש לשאול את הרב בדיוק את השאלה הזאת, אנחנו רוצים את האמת ולא חוששים מדעות ופרסומים, מאמינים בבורא עולם ותורתו ובצדיקי האמת – כל השאר זה חושך – האם אפשר שמנהלי האתר יעלו את השאלה בפני הרב – רוצים לשמוע דעת תורה!

27. א

י"ז תמוז התשע"ב

7/07/2012

ואוו, מאמר נפלא! כרגיל, הכתיבה שלך מרתקת. אני נהנית מכל מאמר שלך. שבוע טוב 🙂

28. Anonymous

י"ז תמוז התשע"ב

7/07/2012

כרגיל, הכתיבה שלך מרתקת. אני נהנית מכל מאמר שלך. שבוע טוב 🙂

29. אמיגו

י"ז תמוז התשע"ב

7/07/2012

המאמר הזה עולה על רבים אחרים ברמת האמונה העיוורת והטימטום ! היו בטוחים שאעשה לו פירסום רב בפייסבוק !

30. אמיגו

י"ז תמוז התשע"ב

7/07/2012

מדהים ! המאמר הזה עולה על רבים אחרים ברמת האמונה העיוורת והטימטום ! היו בטוחים שאעשה לו פירסום רב בפייסבוק !

31. רוני

י"ז תמוז התשע"ב

7/07/2012

אלוקים עוזר למי שחושב עליו ועוזר למי שהולך בדרכו ומבצע את עשרת הדיברות לא לישכוח את זה אז הוא יעזור לך ובעיקר כיבוד אם ואב והאחים והאשה והילדים תעשה את זה ויש לך הכל בחיים

32. רוני

י"ז תמוז התשע"ב

7/07/2012

אלוקים אלוקים עוזר למי שחושב עליו ועוזר למי שהולך בדרכו ומבצע את עשרת הדיברות לא לישכוח את זה אז הוא יעזור לך ובעיקר כיבוד אם ואב והאחים והאשה והילדים תעשה את זה ויש לך הכל בחיים

33. שרה

ט"ז תמוז התשע"ב

7/06/2012

בשורה התחתונה באמת בא מישהו אחר ועושה את העבודה במקומך,אבל האם זה באמת נכון שזה יהייה כך? האם זה הוגן?זו שאלה שכל אחד צריך לשאול עצמו-האם הוא הוגן בהתנהלותו כלפי האחר? גם לגבי החרדים-אם ה"חילונים" עושים צבא (+עובדים+משלמים ביטוח לאומי) ונושאים עבור ציבור שלם בנטל האם זה הוגן כלפיהם לומר "כך ה' רוצה-שהם ישאו בנטל עבורי" לעניות דעתי ה' רוצה בראש ובראשונה -ואהבת לרעך כמוך-כלומר שנהייה הוגנים זה כלפי זה

34. שרה

ט"ז תמוז התשע"ב

7/06/2012

באמת בא מישהו אחר ועושה את העבודה במקומך,אבל האם זה באמת נכון שזה יהייה כך? האם זה הוגן?זו שאלה שכל אחד צריך לשאול עצמו-האם הוא הוגן בהתנהלותו כלפי האחר? גם לגבי החרדים-אם ה"חילונים" עושים צבא (+עובדים+משלמים ביטוח לאומי) ונושאים עבור ציבור שלם בנטל האם זה הוגן כלפיהם לומר "כך ה' רוצה-שהם ישאו בנטל עבורי" לעניות דעתי ה' רוצה בראש ובראשונה -ואהבת לרעך כמוך-כלומר שנהייה הוגנים זה כלפי זה

35. Anonymous

ט"ו תמוז התשע"ב

7/05/2012

אנחנו פעמים רבות שואלים את עצמנו מה נכון? וזה אכן מרגיש הרבה פעמים לא טוב וגורם לפסיביות, אני אני לא טועה קראתי בשיחות הר"ן או אחד הספרים של רבנו שלא הכוונה להיות "שלמזלניק" .. אולי צריך תפילה קצרה ולעשות מה שצריך אבל לדעת שהקב"ה קובע מה התוצאה!

36. זוהר

ט"ו תמוז התשע"ב

7/05/2012

האם הרב יכול לענות על השאלה הזאת? אנחנו פעמים רבות שואלים את עצמנו מה נכון? וזה אכן מרגיש הרבה פעמים לא טוב וגורם לפסיביות, אני אני לא טועה קראתי בשיחות הר"ן או אחד הספרים של רבנו שלא הכוונה להיות "שלמזלניק" .. אולי צריך תפילה קצרה ולעשות מה שצריך אבל לדעת שהקב"ה קובע מה התוצאה!

37. ורד

י"ד תמוז התשע"ב

7/04/2012

בס"ד אם אפשר להפנות את השאלה לכב' הרב – אני מתלבטת בדיוק המון באותה שאלה בהמון מצבים – והתוצאה הזאת – שמישהו אחר בא ועושה בסוף את מה שאני הייתי אמורה לעשות – מעוררת את השאלה הנוספת שבאה מאליה – האם זה רצון ד'? .. והרי זה בדיוק העניין שיוצר אצל אחינו ה"חילונים" את הסטיגמה על החרדים כ- פרזיטים – ושהם נושאים בעול במקומנו – כמה זה אקטואלי כעת עם כל הוויכוח לגבי גיוס חרדים, עבודה וכו' – אני מבטאת את הלבטים הפנימיים שלי לנוכח השאלות הללו שבאמת מעלות בי מבוכה רבה – אי אפשר להתעלם מהטענות הצודקות..

38. ורד

י"ד תמוז התשע"ב

7/04/2012

בדיוק השאלה שמטרידה אותי קשות!! בס"ד אם אפשר להפנות את השאלה לכב' הרב – אני מתלבטת בדיוק המון באותה שאלה בהמון מצבים – והתוצאה הזאת – שמישהו אחר בא ועושה בסוף את מה שאני הייתי אמורה לעשות – מעוררת את השאלה הנוספת שבאה מאליה – האם זה רצון ד'? .. והרי זה בדיוק העניין שיוצר אצל אחינו ה"חילונים" את הסטיגמה על החרדים כ- פרזיטים – ושהם נושאים בעול במקומנו – כמה זה אקטואלי כעת עם כל הוויכוח לגבי גיוס חרדים, עבודה וכו' – אני מבטאת את הלבטים הפנימיים שלי לנוכח השאלות הללו שבאמת מעלות בי מבוכה רבה – אי אפשר להתעלם מהטענות הצודקות..

39. חיה

י"א תמוז התשע"ב

7/01/2012

זה כ”כ נכון זה בדיוק ככה , ה' מחליט וקובע הכל ולנו אין שום אפשרות לשנות כלום גם אם נתאמץ ''ונהפוך עולמות''. ''רבות מחשבות בלב איש ועצת ה' היא תקום'' – גם אם נהיה מאוד אחראיים ומתוכננים – אם ה' לא ירצה זה פשוט לא יהיה.

40. Anonymous

י"א תמוז התשע"ב

7/01/2012

זה בדיוק ככה , ה' מחליט וקובע הכל ולנו אין שום אפשרות לשנות כלום גם אם נתאמץ ''ונהפוך עולמות''. ''רבות מחשבות בלב איש ועצת ה' היא תקום'' – גם אם נהיה מאוד אחראיים ומתוכננים – אם ה' לא ירצה זה פשוט לא יהיה.

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה