מאיפה מתחילה האמונה?!

אמונה- תאורתי מאוד, מדברים על זה, שומעים את המילה, מנסים להבין איך לחיות את זה, במצבים מסוימים מתעלמים, כביכול זורקים את זה לצד, זה נראה מפריע, לא מובן ואולי גם מיותר, שמעתם פעם את ההגדרה המדויקת למיקום האמ

2 דק' קריאה

דבורה ישראלי

פורסם בתאריך 23.01.24

אמונה- תאורתי מאוד, מדברים על זה, שומעים את המילה, מנסים להבין איך לחיות את זה, במצבים מסוימים מתעלמים, כביכול זורקים את זה לצד, זה נראה מפריע, לא מובן ואולי גם מיותר, שמעתם פעם את ההגדרה המדויקת למיקום האמונה?! ”איפה שניגמר השכל שם מתחילה האמונה”, ויחד עם זאת שמעתם את האמירה הכל כך נכונה מפי הרב שלום ארוש שליטא: מה היא אמונה?! ”אמונה- ה’ יתברך אוהב אותי תמיד ותמיד יהיה לי הכי טוב ועוד יותר טוב ועוד יותר טוב’. איך זה מסתדר יחד, מהם ההבדלים הדקים בין אמונה ל’לא אמונה’, ואיך מצליחים לראות את הטוב גם כשנראה שלא?

 

כמו שהבנו האמונה מתחילה איפה שהשכל נגמר כלומר איפה שההבנה האנושית העונה לנו על שאלות הגיון במשך היום נגמרת וכבר אין לה מענה או השגה שמה מתחילה האמונה, ברגע שבן אדם כבר לא מבין איך ולמה מתחילה עבודת האמונה שלו: ‘אני לא מבין איך אבל אני מאמין שזה לטובה’, אחרי שיעשה האדם אימון וירגיל את המח שלו לעבור לצד האמונה יהיה לו הרבה יותר קל חיי היום יום ובכלל.

 

ההבדל בין ראיה לאמונה דק מאוד, נסביר אותו על פי משל: אדם עומד לפני שולחן ורואה בעיניו את השולחן, האמירה המדויקת היא ‘אני רואה לפני שולחן’, ולהפך אדם שיגיד ‘אני מאמין שיש לפני שולחן’ זה ישמע לנו מגוחך נורא כי כולם מבינים שלא חכמה להאמין כשרואים, ולאומת זאת נדמיין אדם עם קשיים בפרנסתו שאין לו כרגע כסף לצרכיו, והיום חייב להחזיר איזה חוב ישן, אותו אדם רואה שאין לו מאיפה להחזיר ואומר, ‘אני מאמין שה’ לא יעזוב אותי וייתן לי מאיפה להחזיר את החוב’, אדם כזה עשה את עבודת האמונה שלו ובוודאי יעזור לו ה’ להחזיר את חובו.

 

ההבדל בין ידיעה לאמונה גם כן דק מאוד, ידיעה היא שהאדם יודע נניח שעכשיו יום, מבינים גם כן שזו לא חכמה, הרי יודע זאת ולא נכון שיגיד ‘אני מאמין שעכשיו יום’ האמונה היא עבודה, לעיתים אף לא הגיונית, אדם יודע שלהיות חולה זה רע ואומרים לו להאמין שזה לטובה, איפה ההיגיון, איך זה מסתדר?? אלה זאת האמונה, נגמר ההיגיון האנושי וכאן מתחילה האמונה, להאמין על רע שזה טוב, להאמין על אין שיש, אפילו שידע האדם ‘נכון אין לי אבל זאת טובתי ואני מאמין’ הרי יהודי נמצא מעל המזל, והעולם תמיד נעלם.

 

אנו נמצאים בהסתרה ותמיד העבודה היא למצוא את נקודת האור, כיצד? נקודת האור תמיד נעלמת והדרך היחידה לגלות אותה היא האמונה, גם כשלא מבינים וקשה להבין איך ומה טוב להאמין, להחזיק חזק וכשהבורא רואה את המאמצים והאמונה למרות ההסתרה אז מביא לנו לראות את הטוב לפי העניים האנושיות, יזכנו ה’ לגלות תמיד את האור ולא להתייאש מחבל האמונה!!!

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה