חרדות ודמיונות

אפשר לזכות לכל זה רק על ידי תפילה, ואדם שיתפלל כל יום יוכל לזכות לאמונה אמתית. יזכנו ה' להאמין רק בו, ולפנות רק אליו וכך אף אחד ושום דבר לא יוכל להזיק לנו לעולם!!!

3 דק' קריאה

הרב שלום ארוש

פורסם בתאריך 31.01.24

באיזה בית שומעים דפיקות בדלת. האישה צועקת לבעלה: ‘אני לא מסכימה שתפתח לה!’, ככה בעלת הבית צועקת לבעל שלה. איך היא יודעת? היא הסתכלה בעינית. ראתה שהשכנה שלה, שהתאלמנה לא מזמן, דופקת בדלת. והיא לא רוצה לפתוח לה.

ובעלה עונה לה, ככה בשקט: ‘אבל השכנה, מה…’. אז היא אומרת לו: ‘אתה לא מבין שהיא יכולה לעשות לנו עין הרע?! אתה לא מבין את זה?!’.

אז בעלה עונה לה בשקט: ‘אבל היא אלמנה מסכנה בסך הכל… צריכים לעזור לה, לעודד אותה, מסכנה! רק לפני שבועיים מת בעלה מסכנה… היא צריכה עידוד, חיזוק… אולי אנחנו נוכל לחזק אותה, לעזור לה במשהו!’.

אז האישה עונה לו: ‘כן! אבל אתה חס וחלילה רוצה להשאיר אותי גם כן אלמנה?! היא תכנס לכאן, תראה אותך, בעלי, והיא מסכנה אין לה בעל, היא תעשה עליך עין, בן פורת יוסף! פורת עלי עין! ה’ יצילנו!’.

טוב.

אז אמר לה: ‘אתה יודעת מה, יש לי רעיון. את תפתחי את הדלת, ואני אתחבא תחת המיטה, וככה היא לא תעשה עלי עין הרע’. אמרה: ‘טוב, זה רעיון’. הבעל התחבא. והאישה הלכה לפתוח את הדלת. אבל לא היה אף אחד מאחורי הדלת, כי אותה השכנה מסכנה, שמעה את השיחה שגברת ‘חמסה’ פחדה ממנה. ומסכנה, האישה האלמנה הזו, שזקוקה לעידוד וחיזוק, בגלל אנשים מדומינים עברה את הבזיון הזה.

אנשים יש להם פחדים! דמיונות! מה זה דמיונות! הוא שמע שהשכן קרה לו משהו, הוא כבר לא יכול לישון בלילה, חושב שגם לו יקרה… כל מיני סוגי דמיונות… כל מיני סוגי בלבולים! ופחדים! הכל זה מאיפה נובע? שאנשים חיים בלי אמונה. זה בדיוק חוסר אמונה מוחלט!

כאילו ה’ יתברך לקח חופש חס ושלום, הקב”ה לקח חופש, הוא לא קובע מה שיקרה בעולם, זה רק ‘עין הרע’, הקב”ה לא קובע כלום, חס ושלום. הוא כנראה הלך לחופש קצת לנוח… אני אומר את זה בלשון הלצה, מחילה מכבוד הקב”ה, אבל לכבודו אני אומר את זה, שאנשים יתעוררו קצת ויצאו מהדימיונות!   

 

אנשים באים אלי, ואתה רואה בעין פשוטה, מסכנים, עוברים על כל התורה כולה, כל התורה כולה עוברים אותה! הולכים בלי צניעות, עושים עבירות, לא שומרים דברים הכי מינימליים, וגם בין אדם לחברו, כמו שדיברנו קצת בשיעורים האחרונים, גם לא חסר להם. ועכשיו יש להם בעיות, במקום לפשפש במעשיהם, ולתקן את מעשיהם – ‘על מה קיבלנו מכות’ – לא! הם, אין להם מה לתקן כלום. רק מה, את מי מאשימים? את העין הרע.

 

אני באתי שבוע שעבר למישהו, מילא עוד תגיד אישה, אני מבין ‘גברת חמסה’… גם אישה לא צריכים להבין את זה, אבל נניח, עוד אתה יכול להבין. אבל גבר! צעיר! אומר לי: ‘כבוד הרב! רק שלא יעשו לנו עין הרע! תברך אותנו!’. איזה עין הרע אתה צריך?.. אתה צריך להתעורר בתשובה! איזה עין הרע אתה צריך?!.. מה זה עין הרע?! אבל אני לא יכול להגיד לו כלום, מברך אותם: ‘השם תשמור אותם מעין הרע’. מה אני אגיד לו? ‘ורחמיו על כל מעשיו’, מה אני אגיד לו? וכל זה מאיפה? מהחוסר אמונה! לא מבינים שיש ה’ בעולם ואם אדם הולך עם ה’ ישר – אף אחד לא יזיק לו! תחזיק באמונה ואף אחד בעולם לא יוכל להזיק לך!!

 

תפילה מיוחדת לזכות לאמונה תמימה בה’:

”תציל אותי מהשקר! וזכה אותי ללכת עם היושר והאמת! וככה זכה אותי להצליח תמיד, ולהיות מבורך תמיד!

וזכה אותי לחיות באמונה שלמה בך, שהכל בידיים שלך, ולא בידיים של עין הרע ולא של מזל. ותציל אותי מהעצבות, שהיא סטרא אחרא.

ותציל אותי בבקשה בורא עולם שלעולם אני לא אפגע בבני אדם, ולא יעבור על שום מצווה של בין אדם לחברו. תציל אותי מהקפדות, וכל מי שמקפיד עלי תן בליבו למחול לי מחילה גמורה בלב שלם.

וזכה אותי בעצמי לוותר! כל הזמן לוותר ולא להקפיד על שום אדם.

ועל ידי זה תעורר עלי רחמי שמיים ותזכה אותי לכל הישועות שאני צריך.

כי כל זמן שאני לא מוחל לאיזה אדם נגרם צער לשכינה.

ה’ יתברך תרחם עלי! תעזור לי למחול! תעזור לי! תזכה אותי למחול לכל מי שפגע בי אי פעם מחילה גמורה בלב שלם! למחול לכל מי שפגעה בי אי פעם מחילה גמורה בלב שלם.

כי כל זמן שאני מפקיד על איזה אדם יש צער להשכינה, אנא ה’ הושיעה נא! ותן לי שאמחל לכל מי שאי פעם פגע או פגעה בי מחילה גמורה בלב שלם באמת ובתמים”.

 

אפשר לזכות לכל זה רק על ידי תפילה, ואדם שיתפלל כל יום יוכל לזכות לאמונה אמתית. יזכנו ה’ להאמין רק בו, ולפנות רק אליו וכך אף אחד ושום דבר לא יוכל להזיק לנו לעולם!!!

 

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה