חינוך ילדים

מעשה שבאו לחפץ חיים זוג עם ילד ובקשו שיברך אותם, אמר להם החפץ חיים: 'עכשיו אתם באים?! הייתם צריכים לבוא אלי עוד לפני ההיריון', החינוך של הילדים מתחיל בבניית האישיות שלנו, עוד לפני ההיריון והלידה

2 דק' קריאה

הרבנית מרים ארוש

פורסם בתאריך 04.02.24

מעשה שבאו לחפץ חיים זוג עם ילד ובקשו שיברך אותם, אמר להם החפץ חיים: ‘עכשיו אתם באים?! הייתם צריכים לבוא אלי עוד לפני ההיריון’, החינוך של הילדים מתחיל בבניית האישיות שלנו, עוד לפני ההיריון והלידה, היצר הרע משתטח על האורך והרוחב כדי שלא יהיו נפשות יהודיות ולכן צריך להשקיע הרבה תפילות עוד לפני ההיריון מתחילה העבודה צריך להתפלל על החינוך והמידות ועל כל דבר שצריך כדי שילד יגדל נכון.

 

יוסף הצדיק קיבל ברכה מיעקב אבינו ”ברכות שדיים ורחם”, יעקב אומר ליוסף ‘אשרי שדיים שינקו אותך ורחם שהחזיקה אותך’, רחל אמינו הייתה מאושרת ולכן יכלה להוליד את יוסף. בידוע שנשים עוברות צער גידול בנים יותר מהגברים, הרי אישה קיבלה: ”בצער תלדי בנים” וכאשר אישה ממורמרת מהעונש, מצער ההיריון ומהלידה, איך היא יכולה לעשות את התפקיד?

 

אישה צריכה לדעת שהיא עולם של נתינה לכן ה’ נתן לה רחם, אך מה הבעיה?! יש הרבה יצר הרע שמראה לנו כמה קשה ועצוב, וגורם לנו צער בגידול הילדים, ר’ נחמן היה אומר: ‘אם אני יוציא ממכם את היצר הרע, ירד ממכם קלחים של דם’ אנו מלאים ביצר הרע שמפריע לנו לשמוח במתנות של ה’ ומשקיע אותנו בעצבות נוראה בגידול הילדים.

 

מסופר על ר’ יהושוע בן חנניה שכשהיה במעי אמו, היא הייתה הולכת לבתי מדרשות ומבקשת מהחכמים ‘ בקשו עלי רחמים שהבן שלי יהיה צדיק’, כשגדל הפך לרבי והיו אומרים עליו: ‘אשרי יולדתו’. בכוח האישה לעצב את הילד ואת אישיותו בדרך שבה היא מעצבת את אישיותה, מה שאת עושה ככה הילד יראה, את מעירה הוא יעיר, את צועקת הוא גם יצעק וכו… נכון בדור הזה צריך הרבה צעקות, אבל לא לצעוק על הילדים זה לא מה שיעזור, צריך לצעוק לה’ ולבקש ממנו את הברכה בגידול הילדים לספר לו את הקשיים ורק זה מה שיעזור.

 

”אילן אילן במה אברכך.. שפרותיך יהיו מתוקים כמותך” פירות האילן הם כמו האילן בעצמו, הפרי שלך הוא כמותך, את רואה חיסרון בילד?! תתחילי להתבונן איפה החיסרון הזה נמצא אצלך, כשיש חיסרון בילד ה’ אומר לך: תתקני! ואז מרוויחים שתי דברים:

1.לעשות תשובה

2.העולם עובר מכף חובה לכף זכות

 

ר’ שמעון בר יוחאי ברך את כל בנותיו שתמיד יהיה להם ‘שולחן הפוך’, למה?! היה צריך לברך אותם שהשולחן שלהם יהיה ישר, אלה ילדים זה שמחה ילד משתולל וזה ברכה. הילד שלך משתולל? תתני לו! מה זה אשמתו שאת עכשיו עייפה או עצובה, לילד יש מרץ ושמחה, הביטחון שלו חזק, הרי כל מה שמבקש מביאים לו, עדין אין לו טרדות פרנסה או עייפות מהחיים.

 

צריך לזכור להגיד לילדים כל הזמן מילים טובות, להאיר לו את הכישרונות והמעלות שלו, וככה הילד יגדל וילמד שטוב לשמח ולהחמיא לאחרים יהי רצון שנצליח לגדל את ילדינו בצורה הכי נכונה וטובה, כל ילד לפי צרכיו ונשמתו.

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה