ניהול זמן איך ננצל את הזמן בצורה יעילה וטובה?

הבית מבולגן הכביסה רק תופחת, ומרגע לרגע המצב רק מחמיר. הילדים בל אוכל ובלי מקלחות, השעה כבר עשר ומחר לימודים כרגיל וזה עוד בלי קשר, אין עדין מה לאכול, הכילים בכיור מאתמול....

2 דק' קריאה

דבורה ישראלי

פורסם בתאריך 04.03.24

הבית מבולגן הכביסה רק תופחת, ומרגע לרגע המצב רק מחמיר. הילדים בל אוכל ובלי מקלחות, השעה כבר עשר ומחר לימודים כרגיל וזה עוד בלי קשר, אין עדין מה לאכול, הכילים בכיור מאתמול, ומה לעשות עם כל הבלגן פסטה לסיר זורקת, את הילדים מאכילה ולישון אותם משכיבה בלי מקלחות כי אין ברירה אחרת, הפיג’מות בכביסה והשעה מאוחרת, בשעה 12 לספה נזרקת קוראת ספר עם תסכול ודיכאון למה הכל הולך הפוך בלי חשבון?!

יום למחרת העייפות מתמשכת, הילדים הולכים ללימודים הבנים עם גרביים לא תואמות והבנות עם צמות לא מסורקות, הבית בלגן אני עוזבת לעבודה, ובצהרים מתחילה שוב המהפכה… ‘זה קורה במשפחות הכי טובות ‘ את עצמי מרגיעה, אך תחושות האשמה אותי רודפות ללא התחשבות בעבודה  ובמטלות.

אין אף אחד מאתנו שלא מכיר את הסיפור בדומה או בשונה אבל כולנו מבינים שחייבים שינוי! אז הנה לפניכם ‘הבנו את המסר’ פתרונות יעילים לשמירה על הסדר, ניהול זמן נכון ויעיל איך להפיק את המרב עם טיפה מאמצים:

הרשימות…

1.ערכו רשימת מטלות מסודרת לפי סדר היום: משעת הקימה בבוקר ועד שהולכים לישון, חשוב לזכור! מתי אתם צריכים ללכת לישון, שעה קבועה שתעזור לכם לקום לבוקר חדש בקלות ובסבלנות עם מצב רוח טוב ורעננות.

  1. כמובן שהחלק החשוב זה התחביבים וההנאות, רשמו בצד הדף דברים שאתם אוהבים לעשות כמו: ספורט, קריאה ועוד.

רגע לחשיבה!

עכשיו כשהרשימות מוכנות תשבו עם הדפים ושאלו את עצמיכם מה חשוב ומה פחות, ומתוך המטלות שכתבתם עשו רשימה נוספת רשימת עדיפויות. ועכשיו בדף נוסף דללו את רשימת המטלות לחיוניות בלבד ובתוך כוכבים בצדי הדף כתבו את המטלות הנוספות שאם יישאר זמן יש אותם לעשות, כמו כן צרפו לדף המטלות את התחביבים, והשאירו להם זמן מספיק ביום שהרי הם לא פחות חשובים, השאירו לכם זמן למנוחה והפסקות בין מטלה למטלה!!

ועכשיו דבר אחרון אותו נשאר לעשות סדרו את היום לפי שעות, כשלכל שעה מטלה מיוחדת לה עם הפסקה בין משימה למשימה, כל יום תוכלו לסמן v אחרי כל משימה, ולהרגיש את תחושת הסיפוק המלווה.

בתחילה תכנית זו תהיה רק שיקום, אך בהמשך היא תהפוך את זמנכם למנוצל ומלא בעשייה, וכל דקה תהפוך לברכה.

תפילה ובקשה…

הרשימות שעשיתם הם ההשתדלות ועכשיו הגיע הזמן לתפילה, בקשו מבורא עולם שיעזור לכם לנהל נכון את הזמן, שתצליחו בכל המשימות כי בלי עזרתו שום דבר לא יכול לקרות!!!

ןבכל יום לפני שמתחיל המרוץ בקשו מה’ בשתי משפטים: ”עזור לי בורא העולמים שהיום ילך לי בקלות ויהיה לי ברכה בזמן ובעשייה ואצליח לנצל כל דקה ושניה”

האמונה, החלק הכי חשוב בחיים

אחרי ההשתדלות והתפילה אנו בידיו של בורא עולם, וכל מקרה שנראה ש’משבש את סדר היום שתוכנן נדע שזה הסדר הנכון ומצוין בעבורנו שהרי הכל בהשגחה מדוקדקת ואין מקרה שהוא טעות, לכן נקבל באמונה כל דבר שיוסיף לנו על סדר היום כי זה הסדר הנכון!!!

אחרי שהיום מסודר ומאורגן נגלה שיש מלא זמן לפנאי נזכור ליישם את המשימות ההכרחיות ואז נהיה המרוויחים העיקריים.

בהצלחה ובסיעתא דשמיא!!!

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה