טיפים לשיפור המצב רוח

מכירים את הזמנים האלה שהכל הולך לכם טוב עד שמשהו אחד וקטן משבש את כל היום ?! ו -זהו הלך היום כבר אין סיכוי ואין רצון, פשוט עצבות ועצבים משתלטים על כל הגוף ובדרך כלל ממשיכים עם זה למיטה ולעיתים גם ליום המחרת, אין רצון ואין חשק, הכל שחור ורע...

2 דק' קריאה

דבורה ישראלי

פורסם בתאריך 04.03.24

מכירים את הזמנים האלה שהכל הולך לכם טוב עד שמשהו אחד וקטן משבש את כל היום ?! ו -זהו הלך היום כבר אין סיכוי ואין רצון, פשוט עצבות ועצבים משתלטים על כל הגוף ובדרך כלל ממשיכים עם זה למיטה ולעיתים גם ליום המחרת, אין רצון ואין חשק, הכל שחור ורע… נתאר סיטואציה שנבין יותר לעומק כמה בשנייה גלגל מתהפך ואין דרך חזרה:

יום בהיר השמש זורחת המצב רוח טוב ופשוט יום שמח יש היום הופעה נחמדה ויהיה כיף, רק לפני כן כמה מטלות לתלות כביסה ולהפעיל מכונה חדשה, להעביר ניגוב, להתארגן ליצאה וכמובן למשוך כסף לקנות אוכל כי אי אפשר בלי. טוב אז מתחילים וכמו שאמרנו מתחיל בטוב הכביסה תלויה, הפעלתי מכונה חדשה, הבית נקי ועכשיו רק מתארגנת: סיימתי -יצאתי אני מגיעה לתחנה, עולה לאוטובוס שבדיוק הגיע ‘איזה יום שמח!’ ככה לפחות חושבתJ עד ש – אני יורדת באה למשוך כסף הכרטיס נתקע במכונה הבנק סגור אז גם אין ממי לבקש עזרה, אין אוכל וגם אין חגיגה אוף!!! היום נהרס בשנייה מעכשיו הסיפור מתחיל להשתנות עוזבת ת’מקום בעצבים, מתקשרת לחברות שיקנו אוכל גם בשבילי הם עונות בשמחה רק שאני עכשיו עצובה אז זה לא מעניין אפילו שנייה. מגיעה להופעה כמו למגילת איכה החברות לא מתעניינות איזה רעות! חבל שבאתי איזה יום רע. רגע מה קרה?.

יכול להיות יום הכי שמח, ובשנייה הכל מתהפך לגרוע ביותר, למה?!. אחרי מקרה קטן שמעצבן נתקעים בו בלי לוותר אחרי זה יכול להיות  מלא טוב שאף אחד בו לא מתבונן, מי אמר להיתקע ברע אולי נתקע בטוב?! זה הנטייה שלנו וזו העבודה להמשיך הלאה לא להיתקע כי אחרת כל מקרה קטן יהפוך את כל היום לדפוק ורע. הבאנו לפניכם כמה טיפים וכמה פתרונות להמשיך הלאה ולהתעלות:

 

1.לשתף, לדבר- אחרי כל מקרה קטן ומעצבן הדרך היעלה ביות היא לפנות למישהו שאותו אתם אוהבים לשתף ולספר לו את המקרה. אחרי שבן אדם מרגיש שמבינים אותו הרבה יותר קל להמשיך הלאה, המקרה מעובד, מאוזן ולא מאבד פרופורציות.

 

2.להסתכל על הבעיה מבחוץ, בניטרליות, בלי לערב רגשות- ההבנה שהמקרה כבר קרה ואי אפשר לשנות את המצב ובידנו לשנות את המצב רוח עוזרת מאוד, ולמה? כי זה היגיון פשוט והשכל שלנו אוהב היגיון ועובדות יבשות, אדם צריך לשבת להבין הבנה זו ולאחר מכן יעביר בראש את המקרה שקרה, בלי לערב הרגשות, לדעת שזה המצב ועכשיו נותרה הבחירה איך לקבל את זה, ולדעת שאם יבחר בעצבות יהרוס לעצמו את היום ולאומת זאת אם ימשיך הלאה ירוויח את מה שנותר. בדרך כלל עצה זו מאוד תעזור לאנשים שכלתניים.

 

3.נתינה- לפעמים הריפוי הוא דווקא על ידי נתינה למישהו אחר, לעשות עם מישהו טוב וההסבר הפשוט לזה הוא שחסד גורם לסיפוק ושמחה כזאתי לא נעלמת בשניה היא נגררת אתנו עד סוף היום.

 

4.תזכרו בשלושה דברים טובים שקרה לכם היום- הדרך הטובה היא להעביר את המוח לצד החיובי שלו, כי אם נבין המוח שלנו מחולק ל-2: חיובי ושלילי וברגע שאדם נמצא בחלק השלילי הוא כבר לא רואה טוב, רק שחור ורע ולכן הפעולה הטובה היא להעביר את המוח לצד החיובי, להיזכר בטוב שהיה לי לפני המעצבן ולהדבק בו, ועכשיו זה כבר יזרום כי נמצאים בחלק החיובי ורק טוב יקפוץ לנו מול העניים.

 

כמובן שהשיטה הטובה והיעילה ביותר היא האמונה, להבין שכל מקרה הוא בהשגחה מדוקדקת מבורא עולם והכל לטובה, ואחרי ההבנה הזאת כבר אין שום רע וגם אם היום לא ‘הלך’ כמו שצריך אפשר לדבר עם בורא עולם שהרי הוא הפסיכולוג הכי גדול שקיים!.

 

שיהיה לכולנו ימים יפים מלאי אמונה ושמחה!!!

 

 

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה