שבע ייפול צדיק וקם

פורים עבר, החיים מתקדמים, עוד חג של תשפ''ד חלף עם הימים, עכשיו כולנו חושבים איך מקדמים את פסח הקרב ובכלל אין לנו זמן להביט אחורה בזמן החולף אך רגע לפני המרוץ המטורף של ניקיון וסדר נשב עם עצמינו לקחת כמה חיזוקים שיטעינו אותנו בכוח חדש לקראת הימים הבאים.

2 דק' קריאה

דבורה ישראלי

פורסם בתאריך 03.04.24

פורים עבר, החיים מתקדמים, עוד חג של תשפ”ד חלף עם הימים, עכשיו כולנו חושבים איך מקדמים את פסח הקרב ובכלל אין לנו זמן להביט אחורה בזמן החולף אך רגע לפני המרוץ המטורף של ניקיון וסדר  נשב עם עצמינו לקחת כמה חיזוקים שיטעינו אותנו בכוח חדש לקראת הימים הבאים.

 

מסופר על צלם דתי שהיה מתפרנס מאירוע לאירוע, יום אחד נקראת לפניו הצעה מיוחדת לבוא לצלם באירוע בן ארבעה ימים והבטיחו לו סכום כסף ענק, הצלם הלך ובדק את הפרטים ובין כל הבירורים מצא שיש באירוע מספר בעיות הלכתיות שבעצם הוא יהיה שותף להם, כמו שאמרנו הוא היה צלם דתי וחשב על הדברים ובסוף החליט שלא ללכת. עבר זמן החיים המשיכו וערב אחד בו השתתפו רבנים חשובים וברשותם היה ר’ חיים קניבסקי זצק”ל הלך אותו צלם במטרה לצלם את הרבנים החשובים, באמצע הערב ר’ חיים קנייבסקי עצר וסימן לצלם להתקרב אליו, הצלם המובך הביט לצדדים לחפש למי הרב מתכוון, אך חזר ר’ חיים קנייבסקי וסימן לו שהו מתכוון אליו, ניגש אליו ור’ חיים אמר לו בהתלהבות: ”אף אחד לא יודע אבל אני יודע, יש לך אור עצום בזכות הוויתור שעשית” הצלם התרגש וחשב: ‘אם ר’ חיים יודע אז ה’ אמר לו’ מכוח הדברים חזר בתשובה שלימה.

 

סיפור זה מלמד אותנו הרבה, חוץ מהרוח הקודש שהייתה לר’ חיים אנו רואים מהו הכוח של כל מעשה קטן, התגברות קטנה שבעיננו לפעמים זה נראה חסר חשיבות אבל אצל בורא עולם כל התאמצות וכל וויתור יקרים בעיניו, ה’ רואה כל מעשה קטן ומעריך אותנו אינסוף, ניקח כולנו את המסר החזק ונתאמץ לוותר ולהקריב כל מעשה קטן להתפלל על עם ישראל, על הגאולה השלימה.

 

נכון, פורים עבר ואולי לא עמדנו בכל הניסיונות, אנחנו בני אדם ויש לזכור ”שבע יפול צדיק וקם”, גם אם הבטחנו לעצמנו ושוב נפלנו, גם אם אמרנו ולא הצלחנו אין להתייאש, ה’ רואה כל התאמצות קטנה, ה’ אוהב אותנו במקום שלנו מתוך הנפילות הוא מחכה לנו בשתי זרועות פתוחות ומקבל אותנו באהבה גדולה, באהבה של אבא לבן שאין אהבה גדולה מזה.

 

רגע לפני המרוץ, רגע לפני העשייה ניקח לעצמנו רגע למחשבה, רגע של חיבוק מאבינו שבשמים שרואה את הטוב ואת הרצון, רואה את ההתאמצות בתוך כל ניסיון, ונראה את הטוב בתוכינו, את המעשים הקטנים שכן הצלחנו, נתנו חיוך לשכנה, ואולי שמחנו מישהו גם בתוך הלחץ של העשייה, נתחזק כולנו ונדע שההשתדלות מוטלת על כולנו אך שיפוטיות ורדיפה הם לא אחריותנו, נעשה את הטוב ונמשיך בבחירה ןנדע את אהבתו אלינו בכל רגע של עמידה.

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה