חיים ארוכים ”למען יאריכון ימיך”

לכולנו יש פחדים, חרדות ודאגות, כולנו שואלים את עצמינו מי מבטיח לנו חיים טובים וארוכים, נכון אף אחד לא יודע קיצו, אף אחד לא יודע מתי יגמר תפקידו בעולם, אבל כן הבטחה לחיים טובים, הבטחה לאריכות ימים, שפע וסייעתא דשמיא יש לכל אחד מאתנו,

2 דק' קריאה

דבורה ישראלי

פורסם בתאריך 04.04.24

לכולנו יש פחדים, חרדות ודאגות, כולנו שואלים את עצמינו מי מבטיח לנו חיים טובים וארוכים, נכון אף אחד לא יודע קיצו, אף אחד לא יודע מתי יגמר תפקידו בעולם, אבל כן הבטחה לחיים טובים, הבטחה לאריכות ימים, שפע וסייעתא דשמיא יש לכל אחד מאתנו, כמו כל הבטחה גם הבטחה זו יש לממש. אז אם אתם מעוניינים במימוש ההבטחה ישנה דרך אחת, קיום הציווי שכתבה התורה.

 

מהו הציווי, מה ההבטחה ואיך מממשים אותה בדרך הטובה ביותר?

 

ההבטחה הינה: ”כַּבֵּד אֶת אָבִיךָ וְאֶת אִמֶּךָ, כַּאֲשֶׁר צִוְּךָ ה’ אֱלֹהֶיךָ, לְמַעַן יַאֲרִיכֻן יָמֶיךָ, וּלְמַעַן יִיטַב לָךְ, עַל הָאֲדָמָה אֲשֶׁר ה’ אֱלֹהֶיךָ נֹתֵן לָךְ” (דברים פרק ה פסוק טו). ה’ מבטיח לכל מי שמכבד הורים שיהיה לו אריכות ימים ושנים וחייו יהיו טובים ויפים, מלאים באושר ועושר. בכלל, צריך לדעת, הורים הם מתנה לזמן קצוב. אדם צריך לנצל את הזמן שיש לו עדין הורים בעולם ולכבד אותם. יש כאלה שההורים כבר עזבו את העולם, פתאום הם תופסים עצמם, למה לא השקעתי בהם לעת זקנה?, הזנחתי אותם… אחרי שנפטרים, הם נזכרים. הורים זו מתנה נפלאה, אבל דרך העולם שהילדים עוזבים את העולם אחרי ההורים, אז יש זמן שהם נשארים לבד. צריך לנצל את הזמן שההורים בעולם, לכבד אותם ברמות הכי גבוהות שרק אפשר.

 

כמו שאמרנו מימוש ההבטחה הוא עשיית הציווי של: ”כבד את אביך ואת אמך”, איך?, ראשית נבין מהו כבוד. כבוד מתבטא בדרכים שונות לדוגמא: דיבור יפה ומכובד, הכנת מטעמים להורים, ניקיון ועוד. אך צריך להבין ש”רצונו של אדם כבודו”, אם רוצים לכבד מישהו בצורה הנכונה ביותר יש לעשות את רצונו ונסביר: יש הורים שאוהבים ניקיון וסדר וכשילדיהם מנקים את הבית זה עושה להם שמחה עצומה. לאומת זאת יש הורים שחשוב להם שיהיה עוגיות חמות בכל עת אז הדרך לכבדם היא על ידי האפיה שתעשה להם טוב בלב. בגמרה בקידושין מובא כיצד יש לכבד הורים ומסבירה הגמרא: מהו מורא?: שלא יעמוד במקומו, לא ישב במקומו, לא יסתור את דבריו ולא מכריעו. מהו כבוד?: ”מאכיל ומשקה, מלביש ומכסה, מכניס ומוציא”.

 

”שלשה שותפים באדם הקב”ה אביו ואמו”- יש שלשה שותפים באדם: הוריו שהביאו לו את החיים, את הקיום בעולם וה’ שהביא לו את הרוח ואת הגשם. כאשר אדם מכבד את הוריו שהם שותפים לחייו אז השותף השלישי, הקב”ה נמצא איתו ומשגיח עליו בכל רגע ורגע, מאריך ימיו ושנותיו. כשה’ נמצא הכל הולך טוב יותר והחיים רגועים ומלאי סיעתא דשמיא, ניסים ושמירה.

 

לסיכום לכל אחד יש הבטחה לחיים יפים, טובים וארוכים. ומימוש ההבטחה היא קיום מצוות כיבוד אב ואם, בן אדם שיקפיד וידקדק במצווה יקרה זו יראה חיים יפים וניסים כל רגע בחייו. יהי רצון שנזכה כולנו לכבד הורים במורה היפה ביותר ונזכה לשפע סייעתא דשמיא והרבה הצלחה.

https://www.youtube.com/?pbjreload=102

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה