פסח, אז על מה מדברים ?!

המילים מסוגלות לפעול ישועות עבורך ולמשוך ממש ניסים ושפע רב הן רוחני והן גשמי, לעומת זאת המילים עלולות להיות אסון רב ולמשוך על האדם דינים ולסגור צינורות ולצמצם את השפעים

2 דק' קריאה

רוחמה אפרתי

פורסם בתאריך 07.04.24

פסח: אז על מה מדברים..?!

חשבו איזו פעולה אנחנו הכי הרבה עושים במהלך היום? אכן כן, רב היום אנחנו עסוקים בלדבר. האם פעם חשבתם על מה שאתם מוצאים מהפה הקדוש שלכם? האם ונתתם את דעתכם לתוכן המילים וחשיבותן, לסוג המילים והשפעותיהן, לאוצר מילים ולקסיקון האישי, הפרטי שלכם בו הנכם מדברים, במילים אחרות, סגנון הדיבור שלכם והמילים המדוברות. 

ידוע שלמילים ישנה השפעה גדולה מאד ויש להן כוח, ערך סגולי לפעול השפעות. הרי כל דבר, כל פעולה שיהודי עושה אינה לחינם והיא בבחינת זכות או חובה. כך גם לגבי המילים עצמן, המילים מסוגלות לפעול ישועות עבורך ולמשוך ממש ניסים ושפע רב הן רוחני והן גשמי, לעומת זאת המילים עלולות להיות אסון רב ולמשוך על האדם דינים ולסגור צינורות ולצמצם את השפעים. לא בכדי כתב החכם באדם “מוות וחיים ביד הלשון” (משלי י”ח, כ”א) הדיבור עצמו, היינו אותן המילים בהם אתה משתמש יש בהם להחיות להפריח ולהעצים או להיפך, להרוג, להעליב, לצמצם וליצור סביבה לא נעימה. 

עצה לי אליכם קוראים יקרים, מעתה תתחילו לשים לב למילים שאתם מוציאים מהפה! שימו לב המילים אינן יוצאות לכם אלא אתם מוציאים, כלומר אתם יכולים ליצור מודעות ושליטה. שימו לב גם לצורת הדיבור, לתכנים עצמם, באילו מילים אני משתמש? חיוביים או שליליים. מילים שיש בהם אמונה וכבוד לה’ או מילים מלאות אפיקורסיות, חששות ומציאות של טבע, האשמות הדדיות, כפירות ועלבונות. 

המילים הן חומת ההגנה שלך! תשמור עליהן. מעבר לזאת, תיצור לך מודעות ערה בה קיימת פלטפורמה של שימוש במילים מועדדות טובות וחיוניות כמו למשל: בעזרת ה’, ה’ שומר, ההשגחה מאת ה’, ה’ יציל ויעזור, גם חבלי משיח מאת ה’ – בעצם לא לתת לטבע ו/או למה שאנו חווים משמעות משל עצמם כאילו יש להם כוחות. שהרי כל הכוחות כולם מאת ה’ והוא המשפיע והמפעיל היחידי ביקום! דבר לא קורה זולתו. 

בחג פסח יצאנו מעבדות לחירות, משעבוד לגאולה ממ”ט שערי טומאה למ”ט שערי קדושה, מעם נרדף בזוי, עבד עלוב לעם הנבחר, לנסיכים ונסיכות של המלך. שינוי מטמורפוזי עצום , 180 מעלות. היפוך לגמרי. 

פה סח! היפוך גם אצלנו!

ידוע חברים יקרים כפי שמלמד אותנו הארי ז”ל שבכל חג יורד השפעים שלו כמו שהיו אז כך גם היום. כלומר אם אז היה היפוך שמיימי בתכלית עם התערבות אישית של כבוד הקדוש ברוך הוא בכבודו ובעצמו אזי גם לנו יכול להתקיים. ובמה זה תלוי? בנו. בהכנה שנעשה ובכלים שנבנה. אחד מהיסודות העיקריים של בניית הכלי והקיבולת הנה התפילה. כלומר הדיבור שלי עם ה’ – הפה סח שלי ישירות עם ה’ יתברך לדברים הנכונים הנצרכים לי ולעולם. אז אם כך כל מה שצריך הוא בניית קיבולת וכלים בעזרת הפה סח, הינו הדיבור וזה נעשה בעזרת ההתבודדות, התפילה אישית עם ה’. 

פסח – תיקון תאוות ממון 

רבנו הקדוש רבי נחמן מלמד אותנו ששלושת הרגלים יכולים לתקן את שלוש תאוות העקיריות: פסח – ממון. שבועות – ניאוף. סוכות – אכילה.  כפי שכותב ליקוטי מוהר”ן תנינא תורה א אות ה:”וּלְתַקֵּן שָׁלשׁ מִדּוֹת אֵלּוּ הוּא עַל יְדֵי הַדַּעַת שֶׁצְּרִיכִין לְהַמְשִׁיך הַדַּעַת אֶל הַלֵּב בִּבְחִינַת: “וְיָדַעְתָּ הַיּוֹם וַהֲשֵׁבוֹתָ אֶל לְבָבֶך’ שֶׁצָּרִיך לְהַמְשִׁיך הַדַּעַת אֶל הַלֵּב וְעַל יְדֵי זֶה נִתְתַּקֵּן שָׁלשׁ מִדּוֹת הַנַּ”ל כִּי הַדַּעַת הוּא בְּחִינַת תְּלָת מחִין תְּלָת חֲלָלֵי דְּגֻלְגַּלְתָּא וְהֵם בְּחִינַת שָׁלשׁ רְגָלִים כִּי כָל רֶגֶל הוּא בְּחִינַת הִתְחַדְּשׁוּת הַמּחִין שֶׁנִּמְשָׁך שֵׂכֶל חָדָשׁ לְתַקֵּן שָׁלשׁ מִדּוֹת אֵלּוּ הַיְנוּ בְּכָל רֶגֶל מִשָּׁלשׁ רְגָלִים נִתְתַּקֵּן מִדָּה אַחַת מִשָּׁלשׁ מִדּוֹת הַנַּ”ל עַל כֵּן צְרִיכִין לִזָּהֵר מְאד בִּכְבוֹד יוֹם טוֹב וּלְקַבֵּל הַשָׁלשׁ רְגָלִים כָּרָאוּי כִּי עַל יְדֵי מִצְוַת הַשָּׁלשׁ רְגָלִים עַל יְדֵי זֶה זוֹכִין לְתַקֵּן הַשָּׁלשׁ מִדּוֹת הַנַּ”ל כִּי ‘בְּפֶסַח נִתְתַּקֵּן תַאֲוַות מָמוֹן’ כְּמוֹ שֶׁכָּתוּב: “וַה’ נָתַן אֶת חֵן הָעָם בְּעֵינֵי מִצְרַיִם וַיַּשְׁאִילוּם” ‘בְּעַל כָּרְחָם’ כִּי הֵם לא רָצוּ כְּלָל, כִּי אָז נִתְתַּקֵּן תַאֲוַות מָמוֹן..”

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה