ברוך הבא – חודש ניסן!

בראש חודש ניסן מחליט הקדוש ברוך הוא מי  יהיה מלך המשיח ומתי הוא עתיד לקבל את המלוכה בפועל, כלומר מתי להתגלות. מלך המשיח הוא הממונה והמלך הגדול מכל המלכים שיש בעול הזה והוא המלך של כל העולם ואחראי על תיקון כל העולם כולו.

3 דק' קריאה

רוחמה אפרתי

פורסם בתאריך 07.04.24

הנה הוא סוף כל סוף מגיע ואנחנו כבר בציפייה דרוכה. בהתרגשות לקראת א’ בניסן ראש חודש וכן שניים עשר הימים הראשונים, ט”ו בניסן ליל הסדר חול המועד, חג שני, שמיני של פסח ובכלל כל ימי החודש. תתפלאו לקרא שחודש ניסן טומן בחובו מתנות נפלאות מאין כמותן. רוצים לדעת מהם? או יותר נכון לקבל אותם? את הסגולות הנפלאות והשמיימיות הירודות לעולם ממש בימים טרופים אלו. אז המאמר בזה במיוחד עבורכם. שתפו הלאה שעוד יהודים יזכו ברוחניות ובגשמיות.

הידעתם?

בא’ בניסן נולד יצחק אבינו הקדוש בנם של אברהם ושרה שנולד להם לעת זקונתם כפי שהבטיח להם הקדוש ברוך הוא.

אדוננו מורנו ורבנו הקדוש, מייסד חסידות ברסלב רבי נחמן בן פייגא ושמחה נכד מרת אדל בתו של הבעל שם טוב הקדוש. מאז ועד היום בחסידות ברסלב לא קם שום אדמו”ר כי רבי נחמן הולך לפנינו, כפי שאמר והבטיח “מה לכם לדאוג, לא כל שכן שאני הולך לפניכם!”

 סגולות וחשיבות ימי ניסן

  1. חודש ניסן הוא ראש וראשון לחודשי השנה ככתוב “הַחֹדֶשׁ הַזֶּה לָכֶם רֹאשׁ חֳדָשִׁים רִאשׁוֹן הוּא לָכֶם לְחָדְשֵׁי הַשָּׁנָה” (שמות י”ב, ב).
  2. כפי שאומר האור החיים חודש שמזלם של ישראל חזק – אז מה יותר נפלא בו מזלנו גובר ואנחנו יכולים לפעול ישועות בעזרת התפילות
  3. בכל ימות החודש לא אומרים תחנון
  4. השל”ה הקדוש אומר שבכל יום מימי החודש יש בו כקדושת ראש חודש!
  5. חודש האביב על שם עונת האביב שבו
  6. רבנו בחיי בספר דגל מחניים כותב ש: אביב = אב י”ב, שהוא אב וראשון לי”ב חודשי השנה וממנו נמשכת כל הנהגת המזלות.
  7. שניים עשר הימים הראשונים של החודש = לשניים עשר חודשי השנה ← ולפיכך כל יום שקול כנגד חודש אחר. א בניסן כנגד חודש תשרי, ב ניסן נגד חודש חשוון, ג ניסן כנגד חודש כסלו.. וכן הלאה . לכן ניתן לעשות תשובה ולתקן את כל החודשים כולם!
  8. מוסיף האור החיים הקדוש ומבאר, “ומפני מעלת ימי החודש, על אף שסיימו את מלאכת המשכן כבר בכ”ה בכסלו, המתין הקב”ה לחנוכת המשכן דווקא לחודש ניסן, מפני שהוא החודש המשובח, המוכן טובה לעם ישראל.
  9. בחודש ניסן נגאלנו ובחודש ניסן אנו עתידים להיגאל. במהרה כבר עכשיו אמן.
  10. שם החודש ניסן מורה על הניסים הרבים שנעשו לישראל.

מנהג לעלות בימי ניסן לבית העלמין

  1. הזוהר הקודש מגלה כי בימי ניסן נשמות הנפטרים באות אל מקום קבורתם, ומפני כך מנהג לעלות בערב ראש חודש ניסן אל הקברים.
  2. יש לומר השכבה על הנפטרים, לבקש מהנפטר שיהיה מליץ יושר ויעמוד בתפילה לפני הקדוש ברוך הוא על בני המשפחה, צדיקי האמת, החיילים, החטופים ועל כלל עם ישראל – ושנזכה לגאולה שלמה באהבה, ברחמים וללא ייסורים כבר עכשיו.
  3. גם להדליק נרות לנשמת הנפטר ולומר את שמו, לשים פרוטה לצדקה ולומר פרקי תהילים, התיקון הכללי והדבר מועיל מאד לנשמת הנפטר.
  4. בנוסף האר”י ז”ל אומר מלמד אותנו שכל ערב ראש חודש הוא זמן מצוין להשתטח בקברות הצדיקים לפעול ישועות.

 ועכשיו הפאנץ’ ליין.. ניסן הוא חודש גורלי!

בראש חודש ניסן קובע הקדוש ברוך הוא את כל המלכויות שישנם בעולם וממנה ממונים. כמו למשל מי יהיה ראש וועד הבניין, מי תהיה המורה או הגננת, מי יהיה מנהל חברה, מנכ”לית, רבנית, משפיענית, ראש עיר/ממשלה, נשיא וכן הלאה.

בראש חודש ניסן מחליט הקדוש ברוך הוא מי  יהיה מלך המשיח ומתי הוא עתיד לקבל את המלוכה בפועל, כלומר מתי להתגלות. מלך המשיח הוא הממונה והמלך הגדול מכל המלכים שיש בעול הזה והוא המלך של כל העולם ואחראי על תיקון כל העולם כולו.

מספיק! דיי! רוצים גאולה ע-כישו!!

ראש חודש ניסן הוא ראש השנה למלכים! דיי מספיק! אנחנו רוצים גאולה שלמה ועכשיו! יש לדרוש זאת בפה ולומר במילים ממש לקדוש ברוך הוא: “אנחנו רוצים משיח עכשיו! לא יכולים יותר. רוצים לראות את מלכנו. רצוננו כבר לחגוג את פסי בבית המקדש כשמלך המשיח בראשנו. לבקש את מלכות ה’, מלכות בית דוד, משיח צדקנו ובניין בית המקדש השלישי. גאולה באהבה, ברחמים וללא ייסורים. אמן”  לצעוק אל ה’ ולהרבות בתפילה ולהאריך בתפילה בפשטות ובתמימות.

אם קראתם את המאמר וטרם נפגשנו בבית המקדש זה אומר שעלינו להמשיך לבקש לזעוק ולהתחנן לגאולה..! אי שום ייאוש גבירותי ורבותיי. ברכה והצלחה לנו.

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה