יצחק אבינו עולה תמימה

במקביל, באותם הרגעים ממש כל פמליה של מעלה נסערת ובוכה. כן, גם המלאכים בכו בכי שלא נראה כדוגמתו. הבכי הזה נשר על עיניו של יצחק הטהור וסימו אותו. יצחק נצרך לאחר מכן לעלות שלוש שנים לגן עדן בו המלאכים טיפלו בעיניו ובגרונו.

2 דק' קריאה

רוחמה אפרתי

פורסם בתאריך 08.04.24

א’ בניסן יום הולדתו של יצחק אבינו ע”ה רגל שני למרכבה. אנא קראו פרקי תהילים לעילוי נשמתו הקדושה, שימו פרוטה לצדקה, אכלו סעודה ובקשו מיצחק אבינו ורבקה אמנו להיות מליצי יושר בשעת הדחק הנוראית בה שרויים אנו ילדיהם לגאולה שלמה באהבה, ברחמים וללא ייסורים כב עכשיו ממש. אמן .

עולה תמימה

כאשר יצחק נלקח לעקידה הוא היה בן 37 שנים, מסופר כי ידע שהוא העולה ובכל זאת לא שאל את אביו שום שאלה ולא העלה פקפוק ולו הקל שבקלים וגם לא בלב ולכן זה להיות בשלמות.

בטרם אברהם אביו מסדר את בנו לעולה תמימה היה רעש גדול מאד בשמיים. המלאכים החלו נסערים רצים אל כבוד הקדוש ברוך הוא ושואלים : “מה יהיה עם זו העולה?! הכיצד? הרי ממנו, מיצחק יקרה לו זרע ואם יעלה כעולה מה יהיה..?!”

וכל פמליה של מעלה רועשת וגועשת. אברהם אבינו מחדד את הסכין וכמעט שנגש למלאכה ואז הקדוש ברוך הוא אומר לו אל תגע בנער ככתוב: “וַיֹּאמֶר אַל תִּשְׁלַח יָדְךָ אֶל הַנַּעַר וְאַל תַּעַשׂ לוֹ מְאוּמָּה כִּי עַתָּה יָדַעְתִּי כִּי יְרֵא אֱלֹהִים אַתָּה וְלֹא חָשַׂכְתָּ אֶת בִּנְךָ אֶת יְחִידְךָ מִמֶּנִּי” (בראשית כ”ב, יב)

במקביל, באותם הרגעים ממש כל פמליה של מעלה נסערת ובוכה. כן, גם המלאכים בכו בכי שלא נראה כדוגמתו. הבכי הזה נשר על עיניו של יצחק הטהור וסימו אותו. יצחק נצרך לאחר מכן לעלות שלוש שנים לגן עדן בו המלאכים טיפלו בעיניו ובגרונו. יצחק אבינו קיבל טיפול “עשרת אלפים” בגן עדן והשתקם מחדש ממש.

אילו של יצחק

“יְהִי רָצון מִלְּפָנֶיךָ ה’ אֱלהֵנוּ וֵאלהֵי אֲבותֵינוּ, שֶׁתִּתְמַלֵּא רַחֲמִים עָלֵינוּ. וּבְכֵן בְּרב רַחֲמֶיךָ תִּזְכּר לָנוּ עֲקֵדָתו שֶׁל יִצְחָק אָבִינוּ בֶּן אַבְרָהָם אָבִינוּ עָלָיו הַשָּׁלום, כְּאִלּוּ אֶפְרו צָבוּר וּמֻנָּח עַל גַּבֵּי הַמִּזְבֵּחַ, וְתַבִּיט בְּאֶפְרו לְרַחֵם עָלֵינוּ, וּלְבַטֵּל מֵעָלֵינוּ כָּל גְּזֵרות קָשׁות וְרָעות, וּתְזַכֵּנוּ לחזור בתשובה שלמה לפניך. ותצילנו מיצר הרע ומכל חטא ועוון. ותאריך ימינו בטוב ושנותינו בנעימים”

עד עצם היום הזה ועד בכלל אילו של יצחק זכור לנו ובזכותו אנו כל עם ישראל מבקשים רחמים מה’ ונכתבים לחיים ונגאלים, לכן גם אוכלים בשר כבש בראש השנה לזכר אילו של יצחק אבינו.

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה