בן המלך והמשפחה

אסיר שנמצא בכלא ודאי חולם על טעם החופש. מלבד רצונו לראות אור יום, הוא רוצה להיות חופשי. חופשי לעשות מה שהוא רוצה, לקום מתי שבא לו, להתקלח מתי שמרגיש צורך שהוא אדון לעצמו ולא חוקים ותכתיבים המנהלים אותו.

1 דק' קריאה

רוחמה אפרתי

פורסם בתאריך 16.04.24

בס”ד בזרה”ק

 

פסח: בן המלך והשפחה 

אסיר שנמצא בכלא ודאי חולם על טעם החופש. מלבד רצונו לראות אור יום, הוא רוצה להיות חופשי. חופשי לעשות מה שהוא רוצה, לקום מתי שבא לו, להתקלח מתי שמרגיש צורך שהוא אדון לעצמו ולא חוקים ותכתיבים המנהלים אותו. אסיר מוכרח לחיות בתוך המסגרת והכללים הנוקשים הקיימים בכלא. אסיר יודע שהחופש נלקח ממנו והוא אינו רשאי לעשות בזמנו ככל העולם על רוחו. כל דבר הוא צריך גם לבקש רשות ולא תמיד מאשרים.

אסיר רוחני

ישנם גם כבלים רוחניים שהם בית סוהר וכלא לא פחות קשים ומרים לנשמה מאשר להיות אסיר בבית כלא פיזי.

חג הפסח מסמל את החופש והחירות. בו בני ישראל יצאו משיא השעבוד במצרים לגאולה. השעבוד במצרים היה לא רק שעבוד פיזי אלא בעיקר שעבוד רוחני מנטלי קשה ביותר (קליפה). מלבד העבדות הפיזית הנוראית הנשמה שלהם הייתה סגורה, אטומה, מדוכאת ונרצעת בתוך מ”ט שערי טומאה, שזו הגלות והשעבוד זה הקושי האמיתי היחידי לנשמה. 

גם כיום אנו נמצאים תחת עול שעבוד איום ונורא. הסתכלו וראו מי שולט במדינת ישראל? ארצות הברית. אמריקה = הנחשבת כאומה ריקה. מי שולט בעולם? ציר הרשע אירן רוסיה וסין שכל מגמתם היא להשמיד את העולם. הם מפרפרים את כל האומות מתוך מגמה ורצון אחד. אפילו מדינות נאורות נופלות תחת שלטונם האכזר. גם אם זה לא קורה בפועל מרגישים איך שהם מנהלים את העולם. כי ה’ נתן להם כוח במלכות הרשעה. אמנם נכון שאין שליטה פיזית. אבל מי מנהל את כל הסחר העולמי? סין, לא ארה”ב. סין השתלטה על כל העולם עם מוצרים זולים, זמינים ונגישים. המה גם שכוח העבודה שלה מאד זול יעיל ופרקטי והיא השתלטה על התעשיה הכבדה בעולם; בונה ערים, מסילות ברזל מייצרת הרבה כלים לתעשייה.

מאיפה כל זה התחיל וכיצד ממשיך?

כאשר בורא עולם ברא את עולמנו, הוא ברא אותו מושלם במלוא מבון המילה. ברם, לאחר חטא עץ הדעת העולם נפל ממדרגתו ובני האדם קולולו (האיש והאישה).

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה