9 ימים בעומר

בימי ספירת העומר ישנו כוח גדול בעבודת המידות כדי שנוכל להגיע ליום מתן תורה זכים ונקיים יותר. לכל יום מימי הספירה ישנה סגוליות מיוחדת על עבודה על מידה והיום הדגש על הגבורה שבגבורה.

2 דק' קריאה

מערכת ברסלב ישראל

פורסם בתאריך 02.05.24

 

לאחר שאתמול דברנו על החסד שבגבורה היום נתקן את הבחינה הבאה של ספירת הגבורה היא הרובד של ה’גבורה שבגבורה’. תחילה יש לדעת כי תקיפות תכונת הגבורה מובנת באשיות כל אדם, והחכמה היא לדעת לשלוט עליה ולהשתמש בה בעת, במידה ובדרך הנכונה. לעיתים בחינת הגבורה שבגבורה כל כך עוצמתית, שקיים חשש באדם לשימוש בכח מופרז זה ופה נחלצת לעזרתו בחינת היום התשיעי לספירה. הפחד להיות תקיף הוא טבעי לכן לפעולת תקיפה כמו כיבוש הארץ נצווה יהושע בן נון ‘חזק ואמץ’, חזק להפעיל את תכונת הגבורה ואמץ תהיה אמיץ להפעיל אותה!

 

מהות הגבורה שבגבורה הוא האומץ להפעיל את כח הגבורה, אלו הכלים הנפשיים שמאפשרים לנו להיות גיבורים. כמובן שמידה זו אמורה להיות מופנית פנימה – כלפי עצמנו! ברגע שאנו מזהים תכונה או הנהגה שלילית אצלנו, נשתמש בכח ה’גבורה שבגבורה’ על מנת לרסן את אותה מידה שלילית. ומשום שבדרך בעל הסולם נוכל לראות גם בחוץ כל מהלך פנימי שקורה בתוכנו, פעמים שנצרך לפעיל את מידה זו גם כלפי חוץ.

 

בימי הספירה בפרט וביום יום בכלל, חשוב לזכור שאנו מדברים על התיקון העצמי בבחינת ‘איזהו הגיבור הכובש את יצרו’. וזהו בעצם סיפור כיבוש הארץ של יהושוע בן נון, המספר בעצם את המאבק של כל אחד מאתנו.

 

שהרי כל איש ישראלי אמור לכבוש את כוחות שבעת העמים שבארץ ישראל זהותיקון כוחות הנפש ששולטות על מדרגת ארץ ישראל, שהיא בחינת הנפש היהודית: כח הכנעני; לשון הכנעה – המנסה להכניע אותנו במאבק עם היצר הרע, כח החיתי; לשון חתת (פחד) – שתדיר מכניס לנו פחד לכישלון, כח הפריזי; לשון פיזור – הדואג תמיד פיזור הדעת ופיזור הנפש, כח האמורי; לשון מורא ופחד, כח היבוסי; לשון תבוסה וכח הגרגשי; לשון גירוש – שעושה הכל לגרשנו מדרך הקדושה. ואלו שבעת העמים מקבילים לשבעת השבועות של הספירה בכל שבוע נלמד להתמודד עם כוחות אלו בנפשנו ולזכות למדרגת הקדושה ולגאול את נפשנו מכח הקליפה.

 

בדק בית

האם מידת הביקורת שלי נשלטת או מוגזמת? האם אני משליט משמעת מספקת בחיי ובפעולותי? האם אני מנצל את זמני כראוי? האם אני מקדיש בכל יום די זמן למחשבה על הישגי ותוכניותי? מדוע אני נתקל בקשיים בכל הקשור למידת הביקורת שבי, ומה ביכולתי לפעול כדי לפותרם?

 

עיקר הלימוד למעשה

ערוך תוכנית מפורטת למשך היום. בסופו, בדוק אם אכן עמדת בכך. וכמובן כיצד?!

ביום זה עלינו לקחת לעבודה הרוחנית את ההתבוננות היכן ראוי להפעיל באומץ את התכונה הזו, מהם המקומות בהם אנו נכשלים שוב ושוב וכיצד נדאג לנצח אותם בדרך התיקון הנרצה.

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה