החיבור המושלם

איך יוצרים את החיבור המושלם? בלה אהרונוב, יועצת ומטפלת בתזונה טבעית, מחברת את הרוח והנפש ועונה על שאלת השאלות.

3 דק' קריאה

בלה אהרונוב

פורסם בתאריך 05.04.21

איך יוצרים את החיבור המושלם?
בלה אהרונוב, יועצת ומטפלת
בתזונה טבעית, מחברת את הרוח
והנפש ועונה על שאלת השאלות.
 
 
חולשה, היא אחד הגורמים העיקריים למחלות ועל פי רוב נובעת מחוסר איזון רגשי, עצבות ותסכול, פחד וכעס. לכן, מי שרוצה לשמור על בריאותו צריך לדעת את התנועות הנפשיות של עצמו.
 
כל אדם צריך לדעת להכיר את עצמו! זהו כלל חשוב שצריך לדעת לפני שניגשים לטפול בחולשות, ובשאר דברים שמקשים עלינו.
 
ועיקר רפואת הנפש הוא כשיש לאדם חיבור שלם עם הבורא!השמחה והדאגה, הכעס והפחד – אלה פעולות שמושפעות בנפש. כל פגם בנפש הוא למעשה פגם בקשר עם בורא עולם. זו הסיבה שכל מיני מעוקות נפשיות מגבילות את היכולת להיות מחוברים ומקושרים לבורא. ולמה זה קורה? מחוסר  אמונה. אם אדם נמצא במצב של קטנות אמונה, מוחין דקטנות כמו שרבי  נחמן מברסלב אומר, אז זה מזיק מאוד לקשר שלו עם הבורא ולבריאות נפשו.

מאמרים נוספים בנושא:
משברי דיאטה
רופא מעולם אחר
כאב קטן, רווח גדול
 
הכבד, למשל, לא מסוגל לעשות את העבודה שלו אם שוכנת בו גאווה. אבל אם יש נדנודים של ענווה, אז הוא כבר מסוגל לרפא את עצמו על ידי זה.
 
כל בעיות הנפש קשורות מצד אחד לנפש, ומצד שני לרוח.
 
הצדיק האמיתי הוא הרופא הנפשי האמיתי, ואנחנו צריכים להאמין בעצמנו תמיד מכיוון שאנחנו חלק אלוק ממעל. הצדיקים עוזרים לנו לגלות את הידיעה המדהימה הזו ולהאיר לנו את הנשמה בעזרתה.
 
למה יותר קל להתחבר, לנפש או לרוח?
 
לנפש אנחנו יותר מחוברים, זה התיקון שלנו. להתחבר לרוח ולהתרחק מהנפש.
 
למה יש בנו חוסר ביטחון?
 
מכיוון שאין בנו מספיק התבטלות לבורא עולם. אין לנו נקודת ביטול אמיתית. איך משיגים אותה? על ידי עצת העצות של רבי נחמן מברסלב – ההתבודדות! שעה של התבוננות, של תפילה אישית, שעה שבעזרתה נשיג את הכוח להתגבר על העצבות, על ההרגשות הלא טובות, נעצים את הביטחון העצמי שלנו. זו נקודת הנפש. שעה בעזרתה נצליח להאמין בעצמנו. זו נקודות הרוח.
 
כי הנפש והרוח, רצוי מאוד שהן יהיו מאוחדות. אם הנפש פגועה, הרוח יכולה לעזור לה. איך? על ידי קיום התורה והמצוות, ההתבודדות, עשיית חסדים, נתינה לזולת, לימוד.

אולי גם זה יעניין אתכם:
אל תגיד מחר
לא רק גוף בריא
הרמב"ם ממליץ
 
את בעיות הנפש אפשר לפתור דרך הרוח, כי כידוע, לכל בעיה נפשית יש שורש רוחני. כל תורת הפסיכולוגיה זו הנפש, עולם העשייה זה נפש. הקב"ה מעיר אותנו דרך הבעיות שלנו, דרך הנפש, שנעזור לנפש להגיע לרוח.
 
באחת ההרצאות של הרב עופר  ארז הוא סיפר את מה שאמר פסיכולוג קליני מוכר: "ארבעים שנים אני ד"ר, פסיכולוג קליני בכיר, ולמסקנה אחת הגעתי: רק הדרך של רבי נחמן מברסלב היא האמיתית! כל היסודות והעצות של הרפואה נמצאים אצל הצדיק הזה! היום המטפלים לא יכולים לעזור באמת למטופלים שלהם, אלא אם כן הם לומדים את דבריו של רבי נחמן".
 
"מה הקושי לטפל באנשים?" נשאל הפסיכולוג, והוא השיב: "קשה לטפל באנשים בגלל סיבה אחת – האשמה ורדיפה עצמית! אנשים כל הזמן מפנים את האצבע המאשימה על עצמם, רודפים את עצמם, אי אפשר לעזור להם אלא אם כן נעזרים בדבריו והדרכתו של רבי נחמן מברסלב, הדרך היחידה לעזור לאדם להפסיק להאשים ולרדוף את עצמו ולהתחיל לחיות באמת!"
 
אף אדם לא אשם במקום בוא הוא נמצא! מצד שני, אף אחד לא פתוח מלברוח מהמציאות שלו. הקב"ה רוצה שנישאר במקום הזה, בניסיון הזה, השאלה היא – מה אנחנו מעדיפים – להתעלם או לחשוב?
 
והצדיק, רופא הנשמות הגדול מגלה לנו את הסוד הגדול, את הדבר שישנה לנו את החיים ויעשה לנו את התפנית המיוחלת, את השינוי, את אנחת הרווחה, את השמחה: "אל תחקור בדעתך למה אתה נמצא במקום מסוים – זה רצון השם! רק תדע מצד אחד שאתה לא אשם במקום שלך, ומצד שני אתה לא פתור מלצאת/לברוח ממנה!"
 
זאת העצה הכי טובה שאדם יכול לקבל מהרופא שלו על מנת להמשיך הלאה, להתמודד עם אתגרי החיים, עם השליחות שלו בעולם הזה, עם החיבור של הנפש והרוח, עם הקשר המיוחד שלו עם בורא עולם.
 
 
* * *
בלה אהרונוב, (M.A) יועצת ומטפלת בתזונה טבעית.

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה