א”ב של החיים, ספרו החדש של הרב שלום ארוש

יש א"ב ויש א"ב של החיים! בעידן בו כולנו עסוקים וממהרים כל הזמן טוב שיהיה לנו את ספר העצות הנפלאות לכל תחומי החיים! א"ב של החיים, ספרו החדש של הרב שלום ארוש!

3 דק' קריאה

ליאור יהודאי

פורסם בתאריך 18.03.21

הריחות הטובים של ההתחלה החדשה שמסתמנת באופק, התקופה היפה שמביאה איתה את תחילת השנה, את החגים, את החזרה ללימודים, את ההתחדשות, כל אלה מעניקים נופך והשראה עצומה להתבונן על עצמנו, על הא"ב של חיינו, הדברים בהא הידיעה שמעסיקים אותנו יותר מכל, אלה שתופסים נתח נכבד במחשבות וברגשות שלנו, נושאים איתם אנו מתמודדים בחיי היומיום.

 

אז במקום להתפזר, במקום לשקוע במחשבות ולנסות לדלות מכל נושא ונקודה שחשובים לנו מה צריך לעשות, איך מתמודדים או את מי שואלים, הרב שלום ארוש קיבץ בספרו החדש א"ב של החיים – עצות מעשיות לחיים לפי סדר הא"ב את העצות והמסרים שיכולים לעזור לכולנו! כן, מקטן ועד גדול, למצוא בהן חיזוקים, הדרכה והכוונה, משענת ונחמה, "להעשיר את חיינו בצלילי האמונה, ולהרוות את צימאון הנשמה בטללי תחיה!", כפי שאומר הרב שלום ארוש.

 

ספרו החדש – א"ב של החיים, של הרב שלום ארוש מצטרף לרשימת הספרים הרבים שכתב הרב – 20! שרובם מוכרים כספרי "הגנים" וחלקם הפכו אף לרבי מכר, נמכרו במיליוני עותקים ותורגמו מעל לעשר שפות! המוכרים שבהם שינו לאנשים את חייהם מן הקצה אל הקצה, והסיפורים והתודות שהרב מקבל הם על בסיס יומי ובכמיות אדירות, הם: בגן האמונה, הסט המושלם לבני הזוגבגן השלום וחכמות נשים, חינוך באהבה, בגן העושר, בשדי יער, שעריו בתודה ועוד. וזה, כמובן, בלי להזכיר את כוחם של ספרוני האבנים היקרות: הפנינים, המרגליות, סדרת היהלומים ואבני החן, הדיסקים ועוד.

 

מה המיוחד בספר זה?

 

"ספר זה" אומר הרב שלום ארוש, "הוא תמצית כל הספרים אותם זיכה אותי ה' לכתוב במשך השנים, והוא כולל בתוכו סגולות גדולות ועצות מעשיות על פי סדר הא"ב בשפה ברורה, כדי שכל אדם באשר הוא יוכל למצוא את העצות המעשיות לחיים, למצב בו הוא נמצא ומתמודד, עצות שנובעות ממשנתו של רבי נחמן מברסלב".

 

"החיים הם בית ספר לאמונה", כך נפתח הספר שנושא את השם א"ב של החיים, ולא סתם. הפרק הראשון נושא את הכותרת, איך לא – אמונה. ולמה? כי "האמונה מתחילה במקום שבו נגמר השכל. היינו, שהאמונה היא מעל השכל, והיא השכל היותר גדול שבכל השכלים!"

 

עוד בנושא:

ספרי הרב שלום ארוש

המרגליות של הרב שלום ארוש

מארז היהלומים של הרב שלום ארוש

מארז חמשת הסטים של הרב שלום ארוש לילדים

הסט המושלם לשלום בית אמיתי

 

הנה לנו עצה נפלאה להתמודד עם הדברים שנראים לנו הכי לא הגיוניים, ואם זה מגיע גם לעניינים של בין אדם לחברו אז היא גם מעניקה לנו את הסגולה הנפלאה הבאה לחיים מאושרים ושלווים, כפי שהרב מציין: "המאמין השלם לא נותן להתנהגות של אנשים אחרים להוציא אותו משלוותו", כי האמונה "היא החוסן הנפשי של האדם"!

 

בתחילת הספר מסודר לנוחיות הקוראים מפתח לפי סדר הא"ב של הנושאים איתם אנו מתמודדים, כגון: אושר, בריאות הנפש, גירושין, שלום בית ועוד. ציינתי כמה דברים שבאמת מעסיקים אנשים, יש גם את השמחה, התודה, התכלית, הרפואה ועוד.

 

הספר מציע עצות מעשיות וסגולות נפלאות ל – 194 נושאים!!! אפשר לומר, שהוא נוגע כמעט בכל תחומי חיינו! וזה אומר, שאם אנחנו מבקשים לדעת מהי העצה הכי יעוצה, למשל, בשלום בית, אז הרב אומר לנו ש"שלום בית זה פרויקט החיים ומבחן החיים האמיתי של האדם!" – אם הבנו את הנקודה הזו החיים שלנו הופכים קלים יותר, כי בהמשך הוא מאיר את עינינו עם אחד היסודות הכי חשובים בכל הנוגע לבני הזוג – הבעל והאישה – "איש ואישה הם שני הפכים, ולכן שלום בית הוא מעל הטבע!". זה לא סוד, אבל זאת תזכורת מרעננת – שני אנשים שונים בתכלית שלהם, הפכים מוחלטים שבורא עולם מחבר ביניהם ושם אותם תחת קורת גג אחת. זה לא עניין של מה בכך! זה כמו שאומר הרב ה"בסיעתא דשמיא" – המילים הראשונות בכתובה, כי בלי עזרה מלמעלה קשה מאוד לשמור על האיחוד בין שני אנשים הפוכים ושונים כל כך אחת מן השני.

 

אם גם ביקשתם לדעת מה יש לרב לומר על אחד הנושאים שהכי הרבה מעסיק אותנו – הילדים שלנו, אז קודם כל תרשמו לעצמכם: "להביא ילדים לעולם – זה לא משחק ילדים!" אומר הרב, "הם לא רובוטים. לא כל מה שנכון לאחד נכון גם לשני"! אם הבנתם את זה, משימת חינוך הילדים הופכת קלה ונעימה יותר.

 

אם ביקשתם לתהות על קנקנו של הדבר בהא הידיעה שכולנו מייחלים לו – האושר, אז הרב שלום ארוש יגלה לכם ש"אושר הוא קודם כל שמחה פנימית!" ו"הוא תוצאה של מידות טובות, ומידות טובות שורשן באמונה". והכי חשוב – "עושר לא מבטיח אושר! ואם אין לעשיר אמונה העושר מרחיק אותו מהאושר!" עדיין מתעקשים לשאול למה? אז "המאושר גדול מהמצליח (אפילו העשיר) כי האושר הוא ברוחניות וההצלחה בגשמיות".

 

למבקשי האושר והשמחה, האהבה והשלווה, השלמות, הדעת והשכל, ובעצם כל אחד מתוך 194 הנושאים המעניינים שמעסיקים אתכם – הספר א"ב של החיים – עצות מעשיות לחיים מאת הרב שלום ארוש – יעניק לכם את העצה והתשובה, את ההכוונה והכלים הנחוצים לכם לכל מצב במסלול האישי שלכם!

 

"לפעמים" אומר הרב שלום ארוש בהקדמה לספרו החדש, "מספיק דיבור אחד להפוך הכל לטובה ולשנות את החיים ממש"! זו הסיבה שהספר מסודר בצורה כל כך נעימה לעין, כל נושא עם סעיפים שכתובים בצורה קצרה וקולעת ובשפה שווה לכל נפש.

 

להזמנת הספר א"ב של החיים – עצות מעשיות לחיים של הרב שלום ארוש – לחצו כאן.

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה