רפואה שלמה והגישה הטבעית: הברכה הגדולה!

רפואה שלמה והגישה הטבעית: הברכה הגדולה! תשאלו את שרון רוטר, היא מנוסה וגם יודעת משהו על תרופות סבתא ושהמקרר הוא בית מרקחת אדיר!

4 דק' קריאה

שרון רוטר

פורסם בתאריך 04.04.21

מודה ומתוודה, הילדים שלי כמעט ולא רואים רופא. וזה לא שהם לא חולים. אני לא כזאת צדיקה. מה גם שאני לא עושה מספיק חשבון נפש כדי שזה אכן יקרה. ולמה חשבון נפש, אתם בוודאי שואלים? כי פעם שמעתי רב שסיפר שחבר שלו שכל פעם שילדיו עושים אפצ'י הוא הסתגר בחדר או יצא לטבע להתבודד ולתור בנבכי נפשו היכן הוא סטה, טעה או לא דייק. "ילדיו של אותו אדם כמעט ואינם חולים" סיפר הרב.

 

אז אצלי זה ממש לא ככה, הנזלות בחורף (במיוחד לקטנטנים) זורמות כמו מים, שיעולים, תולעים, וירוסים, ה בטן ושאר חולות רעות שבנמצא. הכל בנמצא.

 

גדלתי בבית עם נטייה חזקה לגישה הטבעית. ראינו רופאים מדי פעם כשצריך, אבל בעיקר טופלנו בהרבה רפואה אלטרנטיבית. כך למדתי להגדיל קצת ראש ולהבין שיש עוד גישות לרפואה, וכאלו שגם עוזרות מאוד. מעבר לידיעה הברורה על חשיבות התזונה (שהיא פעמים רבות המקור לאלרגיות, לבעיות בקיבה, בעור ועוד) המודעות להשפעות של חלב הפרה ובכללותו הנס קפה, קורנפלקס עם חלב, גבינות רכות ומעדנים ושוקו (השילוב בין קקאו לחלב הוא קטלני ביותר לקיבה ולליחה) – עוזרת לי לנווט בזמנים מועדים לפורענות את כמות הליחה בגוף, וללמד את ילדיי שמעדן זה לא באמת בריא ושאם הם רוצים לאכול אותו זה בבחינת ממתק (במקום שוקולד או חטיף). המודעות להשפעות הסוכר והקמח הלבן והשילובים ביניהם – גם היא עוזרת לי להשתדל למצוא תחליפים כשאני יכולה.

 

ולא, אנחנו לא קיצונים וילדיי אוכלים הרבה דברים לא בריאים. אין לי כוח למלחמות בעולם הזה, גם לזה יש מחיר. אבל אפשר להשתדל, להיות מודע וללמד את הילדים שידעו גם הם.

 

כשהילדים שלי חולים, וגם אני, אני קודם כל אראה מטפל ברפואה סינית לפני שאלך לרופא. כשהילדים חולים, אני אסתכל עליהם, על הסימפטומים,  ואנסה להבין איך אפשר להיטיב עמם בלי תרופות כימיות. כשהילדים רק מתחילים להיות חולים, אני אנסה תרופות סבתא פשוטות. רק במקרה שהמצב ממש לא נראה לי או כשיש חום גבוה כמה ימים – אז אלך לרופא ואשתמש בשמחה בכל מה שלרפואה המודרנית יש להציע.

 

אני משתדלת לא להיות קיצונית לכאן או לכאן, אבל העולם הזה הוא קיצוני ומבלבל. אני רואה את כמות התרופות שחמי בן השמונים פלוס מקבל מרופאיו. לחץ הדם אינו מאוזן? קח עוד כדור מלבד החמישה שכבר אתה לוקח. יש לך בעיות שינה? הכדור אינו עוזר? אין בעיה, הנה שניים אחרים. הבן אדם לוקח כעשרים כדורים ביום, כשאף רופא לא מוכן לעשות סדר ברשימה ולבטל תרופה שעמיתו רשם. זה מרגיש לפעמים כאילו הם רק פקידים שעובדים על פי רשימות – אין אבחנה כללית של האדם, של אופיו, מוצאו או הרגליו. הטיפול הוא ממוקד, כמו פלסטר, ואינו יורד לעומק.

 

מאמרים נוספים בנושא:

שמחה, אין משהו אחר!

לא רק גוף בריא

16 סיבות לאכול נכון

הרמב"ם ממליץ!

אשווגנדה!

חיסון לכל וזה הכל!

תזרקו את סטרסי מהחלון

איך נוצרות מחלות?

פעולות פשוטות לבריאות טובה

ההסבר לכל התעלומות

לא רק גוף בריא

נוני – פרי אחד, 101 סגולות!

חמוציות הפלא

טבעי הכי בריא

 

רבי נחמן מברסלב הזהיר אותנו מפני רופאים שאינם מכוונים במטרתם להיות שליחיו של הקב"ה. קל מאוד להתבלבל ולחשוב שאתה הוא המרפא, אך יש בכך סכנה גדולה – הן לרופא והן לחולה. רפואה היא מקצוע שכולו חסד, שליחות אמיתית. אם שכחת את זה בתור רופא, אתה עלול לעשות יותר נזק מתועלת. לצערנו, רופאים רבים בתוך מערכת הבריאות של היום אינם מחוברים לתחושת השליחות. הטובים ביניהם גובים לרוב סכומי עתק כדי לעזור, והרופאים שבתוך המערכת קורסים תחת העומס. השיטה המודרנית טובה לעיתים, אך לרוב חסרה. לכן אני מגדילה ראש ומנסה שיטות נוספות.

 

יש לי בבית בית מרקחת קטן של פורמולות צמחים (מהרפואה הסינית) שאני משתמשת בעת הצורך. נזלת? פורמולה. שיעול? פורמולה נוספת. תולעים? פורמולה לבטן, וכך לרוב אנחנו מתגברים על המחלות ללא משאפים, אינהלציות עם סטרואידים ושאר תרופות שעוזרות לאותו הרגע, אך מקלקלות בדרך מערכות רבות אחרות בגוף.

 

גם עם אקמול צריך שיקול דעת. לפעמים כשלוקחים תרופה להורדת החום מתחילים להרגיש ממש טוב וזה עוזר לנו להמשיך כרגיל בשגרת יומנו. החום הוא סימן לכך שהגוף נלחם במחלה. זהו רק סימפטום, תוצר לוואי בריא של המלחמה של הגוף. כשאנחנו עם חום אנחנו לא רעבים וצריכים לנוח. הדבר מהותי שצריך לתת לגוף על מנת גייס את כל הכוחות שלו להילחם במחלה (ולא לעיכול או לעבוד או לנקות את הבית). לכן האקמול עלול לבלבל אותנו, וגם אם לוקחים אותו אל לנו להתפתות להמשיך כרגיל.

 

ישנם סוגים רבים של מרפאים ושיטות אלטרנטיביות. פעמים רבות, הצלחת הטיפול תלויה באינטראקציה הנוצרת בין המטפל למטופל, לפעמים זה סוג הטיפול, נוחות, ולפעמים עניין כלכלי. היום בכל קופות החולים אפשר לטפל ברפואה אלטרנטיבית. הבעיה היא שבמקומות רבים הטיפולים הם מאוד קצרים (לפעמים עשר דקות) והזמן אינו מאפשר טיפול לעומק. טיפול צריך להיות לפחות חצי שעה עד שעה.

 

לפעמים אומרים לי "אבל אתה חייב להאמין בזה בשביל שזה יעזור". אז יש לי חדשות בשבילכם: זה עוזר גם אם לא מאמינים.

 

שלחתי את חמי לטיפול בדיקור ואוסטאופתיה. הוא מעולם לא היה בטיפולים מהסוג הזה. התוצאה הייתה מדהימה: ללא תרופות או עזרים לחץ הדם שלו השתפר פלאים, הוא הצליח ללכת, לעמוד ולקום ללא כאבים והשתחררה לו מועקה בכתפיים אותה הוא סוחב כבר שנים.

 

"שרון" הוא אמר לי כשהוא מלא שמחה, "תודה לא-ל שאני יכול סוף סוף ללכת ברגל ללמוד בכולל בלי בעיה". תוך טיפול אחד הוא כבר הרגיש שיפור עצום.

 

המחטים הקטנות שבדיקור אינן כואבות והן משחררות חסימות בגופנו ומאזנות את החום והקור. השחרור עוזר לדם לזרום ולהגיע לכל האיברים ולשפר את התנועה. הטיפול מתייחס גם לפן הנפשי כשהוא בודק ומתייחס לאדם בכללותו.

 

קצרה היריעה מלהרחיב, אך הרגשתי צורך לשתף את הדברים מכיוון שלפעמים יש באפשרותו לקבל ישועה גם ממקומות אחרים, שאינם צפויים והמודעות לנושא אינה תמיד גבוה.

 

רק בבריאות!

 

 

* * *

שרון רוטר, רעיה, אמא, זמרת, כותבת ואוהבת לשאול שאלות ולקבל גם תשובות. נמצאת בתהליך של חזרה בתשובה כשבע שנים באופן מעשי, אך כבר יותר מעשור מעוניינת להתחבר ולחקור את שורשיה היהודים. את התפנית החדה שפתחה לה את הלב ואת האמונה בבורא עולם היא זוקפת לזכותו של רבי נחמן מברסלב ומשנתו. אתם מוזמנים לכתוב לשרון רוטר בכתובת: sharonroter@gmail.com

 

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה