עוגיית פסיפלורה ולוטוס

עוגיית פסיפלורה ולוטוס: מתכון לכעשרים עוגיות טעימות ונימוחות. זיו סנדלר מרענן את המגוון האפשרי עם מחית פסיפלורה וממרח לוטוס. זה טעים!

2 דק' קריאה

זיו סנדלר

פורסם בתאריך 16.03.21

עוגיות הן הרבה פעמים הכניסה לעולם האפייה. ישנה הרגשה של סיפוק ממגשים עמוסים עוגיות מהבילות היוצאות מהתנור. בדרך כלל מדובר בתהליך עבודה קצר, ואפייה קצרה. מה שכן, הרבה אופים חובבים מסתפקים בעוגיות פשוטות טעם (כואב, אבל חייבים להודות). לכן רציתי לרענן קצת את המגוון האפשרי.

 

באופן אישי, אני מאוד נמשך לשילוב של חמוץ ומתוק בכלל ופירות וקרמל בפרט. חתיכות פרי טרי לא ניתן להכניס לעוגייה, כיוון שבמהלך היממה הראשונה העוגיות יהפכו ל"קווץ'" תוסס. לכן השתמשתי במחית פסיפלורה, אך הרגישו חופשי להשתמש בכל מחית פרי חמוץ אחר. להשיג את טעם הקרמל השתמשתי בממרח לוטוס. ניתן להשתמש בסוכריות קרמל שונות, או בכלל להחליף לממרח אחר ולקבל מגוון של עוגיות מאותו מתכון בדיוק.

 

המתכון לכעשרים עוגיות

 

המרכיבים:

 

חצי כוס מחית פסיפלורה (אפשר גם עם גרעינים)

3/4 כוס שמן קוקוס מומס אך לא חם

3/4 כוס סוכר

חצי כוס מחית תפוחי עץ טבעית לא ממותקת רצוי קרה

כף אבקת אפייה

כוס וחצי קמח לבן

ממרח לוטוס

 

אופן ההכנה:

 

1. מחממים תנור ל-160 מעלות

 

2. בקערת מיקסר עם ראש גיטרה, מעבדים יחד את הסוכר, השמנים, מחית הפסיפלורה ומחית התפוח עץ. במשך כ-10 דקות על מהירות בינונית, עד קבלת מרקם אוורירי ותפוח.

 

3. מוסיפים את הקמח ואבקת האפייה, מעבדים במהירות נמוכה עד שהקמח נטמע לחלוטין בתערובת.

 

4. על תבנית אפייה עם נייר אפייה, מחלקים חצי מכמות הבצק ל-20 ערימות קטנות. יוצרים  שקעים בכל ערימה עם כף וממלאים בממרח לוטוס. מכסים את הלוטוס בשארית הבצק.

 

5. בתנור שחומם מראש, אופים את העוגיות בחום 160 מעלות כ-12-15 דקות. העוגיות נשארות בהירות מלמעלה, אז לא לדאוג שהן לא משחימות.

 

6. יש לשמור בכלי אטום.

 

 

 

* * *

זיו סנדלר,  שף קונדיטור מזה 15 שנים. את דרכו החל אצל האנס ברטלה, שם למד את רזי המקצוע, והמשיך משם לעבוד בקונדיטוריות שונות ביניהן בליקר בייקרי ולחם יין. את המעבר מקונדיטוריה חלבית לטבעונית עש מתוך לימוד עצמי וניסיון רב. בשנת 2014 פתח ביחד עם שותפתו נטע אירדם את seeds – פטיסרי טבעוני קטנטן וחמים במרכז תל אביב. בסוף השנה החנות תיסגר וניתן יהיה להשיג את המוצרים בחנויות הנבחרות ולהגיע לסדנאות אפייה בביתו של השף.

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה