רצוא ושוב: לרוץ ולשוב בשניים

רצוא ושוב: לרוץ ולשוב בזוגיות. איך עושים את זה בשניים? שיטת הרצוא ושוב הבדוקה של רבי נחמן מברסלב נותנת לנו מענה נפלא לכל תחומי החיים.

2 דק' קריאה

מיטל (יוסף) לוינטל

פורסם בתאריך 16.03.21

ייאוש.

זה אף פעם לא יסתדר.

אף פעם לא תהיה לנו שיחה.

אף פעם.

אף פעם לא נצליח להתקרב.

אין לי מושג איך המצב ישתנה.

אין לי קצה חוט.

איך עשית לי את זה, השם?

כעס.

מרירות.

אכזבה.

אולי, אולי ב"רצוא ושוב" אני נמצאת בחלק של ה"שוב"?

אולי זה מה שרבי נחמן מברסלב אמר?

שכרגע אין לי דעת, שאני במוחין דקטנות?

יכול להיות שזה זה המצב?

 

יום למחרת:

 

שיחה מעניינת.

איך הוא חשב על רעיון כזה?

בחיים לא הייתי חושבת כך.

הוא צריך תשומת לב כמו כל בן אדם.

מה שעבר עליו… כזה גיבור.

ממש לרחם על הילד שבו.

בוודאי שנגיע לתיקון שלנו, כי הוא זיווגי משורש נשמתי. אין דרך אחרת.

אם אפשר לקלקל בוודאי שאפשר לתקן.

רבי נחמן אמר, לא אני.

אז רבי נחמן ובורא עולם יעזרו לנו.

אולי אני עכשיו בחלק של ה"רצוא"?

אתמול הייתי "בשוב".

איך כל כך מהר אני "ברצוא"?

מה קורה פה?

 

מאמרים נוספים בנושא:

ואז, יהיה בעולמי סדר

יש זמן כזה בחיים

ומה עם מה שאני רוצה?

בלון המחשבות

סוד האושר והשמחה: שני כללים

נוסחת החיים

מעגל ה-99

לראות טוב: תהפכו את זה למקצוע

אחד ועוד אחד

כל יום מחדש

שניים זה ביחד
זוג טוב עושה שיעורי בית

 

יום למחרת ברגע של יישוב הדעת:

 

נכון, באמת יש שני מצבים,

רצוא ושוב.

והעניין הוא להיות בקיא בשניהם.

 

כשאנחנו "בשוב", שם נחפש את בורא עולם. נבקש ממנו להאמין שהכל לטובה. אפילו שאני לא רואה עכשיו כלום ולא יודעת מה טוב. ככה, רק לקרוא לו משם. לבחור להאמין בו למרות שהרגשות קשים והמחשבות רעות.

 

ואם אנחנו "ברצוא", כשהרגשות טובים והמחשבות טובות – לא להסתפק בזה. לראות איפה עוד אפשר לעלות, לאן עוד אפשר להגיע.

 

"… מבאר שם, שמי שרוצה לעשות תשובה צריך שיהיה לו שני בקיאות, היינו בקי ברצוא בקי בשוב, שהוא בחינת עיל ונפיק, בחינת: "אם אסק שמים שם אתה", שהוא בחינת בקי ברצוא, "ואציעה שאול הנך", שהוא בחינת בקי בשוב וכו', כמבאר לעיל, עיין שם. והפירוש הפשוט הוא, שמי שרוצה לילך בדרכי התשובה צריך לחגור מתניו, שיתחזק עצמו בדרכי ה' תמיד, בין בעליה בין בירידה, שהם בחינת: "אם אסק שמים ואציעה שאול" וכו', היינו בין שיזכה לאיזו עליה, לאיזו מדרגה גדולה, אף על פי כן אל יעמוד שם ולא יסתפק עצמו בזה, רק צריך שיהיה בקי בזה מאוד, לידע ולהאמין שהוא צריך ללכת יותר ויותר וכו', שזהו בחינת בקי ברצוא, בבחינת עיל, שהוא בחינת: "אם אסק שמים שם אתה". וכן להיפך, שאפילו אם ייפול, חס ושלום, למקום שייפול אפילו בשאול תחתיות, גם כן אל יתייאש עצמו לעולם, ותמיד יחפש ויבקש את השם יתברך ויחזק עצמו בכל מקום שהוא, בכל מה שיוכל, כי גם בשאול תחתיות נמצא השם יתברך, וגם שם יכולין לדבק את עצמו אליו יתברך, וזה בחינת: "ואציעה שאול הנך". וזה בחינת בקי בשוב, כי אי אפשר לילך בדרכי התשובה כי אם כשבקי בשני הבקיאות האלו" (ליקוטי מוהר"ן תורה ו').

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה