לפרוץ את קיר הפחד

הרגע שבו תחליטו שאתם מפסיקים לפחד יהיה הרגע המכונן בחייכם, פרק חדש בו אתם הופכים את הדף ומתחילים לחוות את האושר העילאי שהיה רק בגדר חלום.

3 דק' קריאה

גדליה פנסטר

פורסם בתאריך 14.03.21

"כל מה שאי פעם רציתם נמצא בצד השני של הפחד" אמר ג'ורג' אדאיר, והוא כל כך צדק.

 

החיים מלאים בסימני שאלה, זה הצד הזה בו אנו תקועים ומנסים לברר מה יש בצד השני. המחר הלא ברור יכול להביא אתו מטען של חרדות ופחד. הרבה פחד. כזה שבא לידי ביטוי בדמות לחץ חברתי, לחצים כלכליים והיסוסים תמידיים. למרות שהפחדים הללו באים עם טיעונים הגיוניים שתומכים בהם במלוא מובן המילה (והפחד), אולם רובם ככולם גדלים על קרקע תת המודע שמובילה את האדם אל תוך המעגל המרושע של הרס עצמי.

 

הסבל והייסורים שאנשים מתמודדים איתם, לרוב, הם תוצאה של פחדים נפולים שלא הועלו לבורא עולם. אם אין לאדם יראת שמים הפחד הזה מתורגם לתחומים אחרים, שבסופו של דבר ידכאו אותו וימנעו ממנו להעפיל אל פסגת החיים המאושרים והשמחים והוא ימצא את עצמו מלא חרדות וקושי לממש את הפוטנציאל שלו.

 

המפתח להתגבר על הפחד הזה הוא קודם כל להבדיל בין מי אתם כנשמה, ובין המחשבות, הרצונות וההרגלים שמתדלקים את ההתנהגות הזו. הבדלה חשובה זו היא הצעד הראשון למצוא את הביטחון ולהיפתח לאינסוף ההזדמנויות שמונחות בצד השני של הפחד. הבחנה זו היא גם ההבנה שאתם לא מפחדים, אלא מרגישים שאתם מפחדים. שאתם לא מעשנים, אלא חווים הרגל של עישון.

 

מאמרים נוספים בנושא:

לנצח כל רגע מחדש

כבר לא מפחדים

רק אל תפחדו

אל תפחדו מהגשר

אל תפחדו מהבוץ

תעלו את הפחד

הוא מת מפחד
והעיקר, לא לפחד כלל
זה לא מה שרואים

להזיז את הגבינה
להפוך פיל לעכבר
מי מפחד יותר?

 

תהליך ההכרות עם עצמכם יסייע לכם להבין את דפוסי החשיבה שעוצרים אתכם מלהמשיך קדימה. מה שעומד מאחורי כל ההיסוסים שאנו חווים הן המחשבות שאף פעם לא נבחנו לעומק. וכשהן לא נבחנות ונבדקות הן הופכות לפידבק ממוחזר שמהר מאוד הופך לאמונות שקריות ונפולות, שממשיכות לדכא את הנפש והצמיחה הרוחנית.

 

חופש הבחירה בא בעיקר לידי ביטוי אחרי שכבשנו את הפחד, כשהמחשבות כבר לא שולטות בהחלטות שלנו, וכשאנו יכולים לצעוד קדימה ולשאול איך אנו באמת רוצים להגיב במצב מסוים.

 

למוח האנושי יש יכולת לקיים רביזיה נוירולוגית. כל אדם יכול לבצע בדיקה מחודשת של המחשבות המתרוצצות לו בראש ולעשות תיקון ושינוי למצב הזה. כלומר, לאמן את המוח להימנע ממחשבות ששולטות בפחדים אם קיימות כאלה, ועל ידי זה לשבור את מעגל החשיבה השלילית עם משוב חיובי שמשנה את דרך החשיבה ומוביל לצמיחה והתעלות. זה מעין תהליך של 'חיווט מחדש של המוח' ויצירת מציאות חדשה לגמרי, כזו המאירה מתוך האמונה ולא מתוך הפחד.

 

 

"הדבר היחיד שאנחנו צריכים לפחד ממנו הוא הפחד עצמו", פרנקלין דלאנו רוזוולט…

 

האמונה מספקת את התקווה למחר חדש והיצירה האינדיבידואלית של כל רגע. אמונה היא התגלמות ההתחדשות. היא מאפשרת לנו להאמין שבעזרת התפילות אפשר לשנות הכל כהרף עין. התפילה מספקת לנו את ההזדמנות לתקשר עם בורא עולם והמצב בו הנשמה שלנו נמצאת. וכשאדם מתקשר עם הנשמה שלו הוא יכול להתחבר לאנרגיות שמימיות, נצחיות ואינסופיות.

 

בעזרת המדיטציה – התפילה האישית (התבודדות, כפי שמכנה אותה רבי נחמן מברסלב), אדם יכול לגלות את דפוסי החשיבה שמהווים טריגר לרגשות שליליים, ולנטרל אותם על ידי שאלות בעזרתן הוא מפיג את דפוסי החשיבה השליליים.

 

שקט נפשי מגיע מהעלאת החרדות לבורא עולם ומחיים עם "אין עוד מלבדו". בורא עולם הוא היחיד ששולט בתוצאה. לכן, כל מה שאנחנו צריכים לעשות בעולם הזה הוא לעשות את מיטב ההשתדלות שלנו ולתת לבורא עולם לדאוג לשאר. הפכו את הפחד לדחף והרשו לו לרדת לכם מהגב.

 

למה? "כי יותר מדי מאיתנו לא חיים את החלומות שלנו בגלל שאנו חיים את הפחדים שלנו" אמר לס בראון, והוא כל כך צדק.

 

 

*    * *

גדליה פנסטר, יזם עסקים ומרצה בנושאי הגשמה אישית המתגורר במיאמי, פלורידה ארה"ב. מנכ"ל ומייסד המרכז העממי לתביעות ביטוח. הקים גם את מרכז ברסלב במיאמי, שם הוא מרצה ומעביר שיעורים שבועיים. האתר של גדליה – www.gedalefenster.com

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה