“החודש הזה לכם”
הניסיונות שהקב"ה מעביר את האדם הם לחשל את האדם על מנת שהאדם ידע לעבוד את ה' גם בזמן שהוא נמצא בתוך קושי וכל שכן כשהוא נמצא בתוך פדות.
הניסיונות שהקב”ה מעביר את האדם הם לחשל
את האדם על מנת שהאדם ידע לעבוד את ה’ גם
בזמן שהוא נמצא בתוך קושי וכל שכן כשהוא
נמצא בתוך פדות.
נמצא שה’ יתברך מעמיד את האדם בניסיון הן
בשבילו עצמו והן שגם אחרים יזכו להתעורר
בזכותו כי אם ימשיך לשם את אור ה’ בוודאי שכל
הנשמות הנמצאות שם גם יתעוררו לעבודת ה’, כי
זאת חובתנו בזה העולם להמשיך ולהאיר את אור
ה’ ולגלות את מלכותו יתברך על כל יושבי הארץ
בבחינת הכתוב ‘לתקן עולם במלכות ה’ וככל
שיתרבה אור ה’ בעולם אזי המלכות של הטומאה
שהיא החטאים והעוונות יתמעטו ויתכלו לגמרי,
כי ה’ אחד ושמו אחד, רק אנו בעונותינו העכרנו
ואטמנו את חלל הבריאה, וזה גופא התיקון לצעוק
משם מאותו מקום נמוך לה’ וממילא אור ה’ יורד
ומגיע לשם והוא מכלה את כל הרע ומתגבר הטוב.
וזה מה שה’ מצווה את עם ישראל ערב יציאתם
ממצרים ‘החודש הזה לכם’ ולכאורה מה הנחיצות
שה’ מבקש מהם שידעו את זו ההלכה של קידוש
החודש מיד ולמה לא גילה זאת עם שאר הלכות
התורה במעמד הר סיני? אלא ה’ אומר לעם ישראל
דעו כי אמנם הוצאתי אתכם ממצרים אבל עכשיו
העבודה היא שלכם ללכת ולקדש ולהאיר ולמלאות
את פגימת הלבנה כי הירח מכונה בשם מלכות
שאין לו מעצמו כלום כמו שאין מלך בלא עם כך
הירח מקבל את כל כולו מהשמש, והכוונה שה’
מבקש מעם ישראל צאו ותאירו את אור ה’ בעולם
ותלמדו את כל בני האדם שאמנם יש מצרים אבל
יש גם את משה שהוא הצדיק שהמשיך רחמים
גם לשם לתוך המקומות הנמוכים שהם בחינת ירח
שאין לאדם בהם שום חפץ ושום רצון אבל דווקא
שם ידע האדם שיש גם לירח מקור התחזקות
הנקרא שמש שהוא בחינת הצדיק האמת שמאיר
את אור ה’ גם בזמנים שאין לך שום אור מהעבודה
עצמית שלך ואין לך שום חיות, תדע כי בכח הצדיק
תזכה להמשיך את אור ה’ גם לשם וכל מה שחסר
לך ומשום כך אתה בבחינת לבנה ואין לך חשק ואור
זה משום שאתה עדין דבוק ורוצה את המלכות
לעצמך בבחינת מה שאמרה הירח ‘אין שני מלכים
משמשים בכתר אחד’ וכאשר תדע ותתבטל לדעת
הצדיק אזי השמש תאיר בך ותזכה להמשיך את
אור ה’ לעוד רבים מעם ישראל.
ובזה יובן מה שמשה התקשה בדין זה של קידוש
החודש כי משה שהוא בחינת שמש מעולם
לא החזיק את עצמו לבחינת שמש אלא ללבנה
במיעוטה ומשום כן הוא נתקשה להבין מהו
הסוד האמור כאן ולכן ה’ אמר לו ‘כזה ראה וקדש’
שמשה היינו הצדיק יעשה את בקשת ה’ גם אם
הוא חושב שהוא אינו ראוי אבל ה’ מצוה אז עליו
ללמד זאת לעם ישראל.
ואת ההלכה הזו עם ישראל היה חייב לשמוע
מיד ביציאתם ממצרים כי זה כל תכלית הבריאה
שיתגלה אור ה’ על ידי שהאדם הפשוט ידע לקום
ולצעוק לה’ ולהידבק בצדיק שהוא שמש המאיר
בשמחה לכל פני תבל, וזה מה שאמרו במדרש
בפרשה זו: ‘לא הייתה התורה צריכה להתחיל אלא
מהחודש הזה לכם’ כי בהלכה זו אכן התממש רצון
הבורא בשלמות.
וזה מה שאנו אומרים ‘וזוכר חסדי אבות ומביא גואל
לבני בניהם’ ‘ויביא גואל’ לא נאמר אלא ‘ומביא’
לשון הוה היינו שה’ מביא כרגע עכשיו גאולה ומה
היא הגאולה? שהאדם ידע שה’ זוכר את חסדי
אבות והם כבר כבשו לך דרך גם במקומות הנמוכים
שאתה נמצא בהם ותדע שהגאולה כבר כאן רק
תתקשר ותתחבר לצדיק האמת שיודע להמשיך
עליך את אור ה’. וזה מה שכתוב והיה אור הלבנה
כאור החמה פירוש שלעתיד לבוא אור יהיה גדול
שלא יהיה יותר מצב של גאווה ואנוכיות וכל אדם
יחיה את אפסיותו וממילא פגימת הלבנה תושלם
ומלאה הארץ דעה את ה’.
כתבו לנו מה דעתכם!
תודה על תגובתך!
התגובה תתפרסם לאחר אישור