המיליון הראשון שלכם

אתם עומדים לעשות את המיליון הראשון שלכם – מבינים? בעצם, זה אפילו יותר ממיליון. אתם עומדים לקבל את החיים שלכם בחזרה!!! רבי נחמן עם טיפ מדהים לעשות את זה!

3 דק' קריאה

הרב ניסן דוד קיוואק

פורסם בתאריך 15.03.21

"וכשרוצה אדם לילך בדרכי התשובה, צריך להיות בקי בהלכה, וצריך להיות לו שני בקיאות. היינו בקי ברצוא, בקי בשוב, כמו שכתוב: "זכאה מאן דעיל ונפיק", וזה בחינת: "אם אסק שמים שם אתה", בחינת עיל, בחינת בקי ברצוא – "ואציעה שאול הינך", בחינת ונפיק, בחינת בקי בשוב…" – רבי נחמן מברסלב (ליקוטי מוהר"ן א, ו).

 

כלומר, בקי גם בעליה וגם בירידה. להתמודד נכון עם המצב גם כשהולך לנו וגם כשלא הולך לנו.

 

ידוע שבעזרת מצוות התשובה אנו זוכים לכבוד אלוקים. אנחנו מפסיקים לחשוב ולהרהר בכמה זכינו או לא בכוחות עצמנו. אנחנו לא נגררים אחרי המחשבות שלנו, אלא פשוט רואים איך זכינו להעלות את כבודו של הבורא ולהתקרב אליו.

 

מצוות התשובה היא למעשה מסע. זה לא משהו שאתם יכולים לעשות ולסיים איתו. זה לא משהו שאתם יכולים להצליח או להיכשל בו. זה מסע – זו דרך שלעולם אינה נגמרת ועליה אנחנו פוסעים כל הזמן. אם רוצים תוצאות מידיות, כאן ועכשיו, זה סימן שאנחנו לא באמת רוצים לצעוד במסלול הזה, בתשובה. זה סימן שאנחנו לא רוצים להתמודד עם הלא רצוי. כשרוצים משהו כאן ועכשיו – אין תשובה.

 

אדם יכול לומר, 'אבל רגע, למה אני צריך לעשות תשובה כל הזמן? מה אני, משה רבינו?! אני לומד,עובד, טוב לי, אני מצליח…'

 

אבל ידידנו היקר, נאמר לו, אתה יודע בעצמך שלפחות יש משהו קטן בחיים שלך שאתה צריך לתקן, לעשות עליו תשובה. אולי פעם דיברת לשון הרע או ריכלת על מישהו? ורגע, לא משנה לך שמא גזלת, אפילו לא במכוון, מישהו? פגעת בו בצורה כזו או אחרת?… אז תעשה תשובה על מה שאתה יודע שאתה בכל זאת צריך לעשות תשובה! אחר כך, תבין יותר.

 

הסיבה שאדם לא רוצה להיות עסוק באופן תמידי עם התשובה, היא בגלל שהוא לא רוצה להתמודד עם משהו שנמצא מחוץ לאזור הנוחות שלו.

 

מאמרים נוספים בנושא:

אסטרטגיית ההצלחה של רבי נחמן

צעד ראשון להצלחה

כל ההתחלות קשות

נקודת ההתחלה

אנשים שמחים

החוקים של השמחה

21 נקודות לשמחה

האלף-בית של החיים

למה הם כאלה שמחים?

אנשים שמחים זורחים

 

כשאנו רוצים ללכת בשביל התשובה, התשוקה והרצון הללו מושרשים בצורך שלנו להיות קרובים לבורא עולם. אנחנו רוצים להכיר אותו, לדעת שהגדולה והכבוד שלו עולים עוד יותר עם המעשים והמאמצים שלנו לעבוד אותו. אנחנו חלק מהכבוד שלו, וזה לא דבר פשוט. כשאנחנו עושים תשובה, אנחנו נעשים חלק מהכבוד של המלך!

 

תקופה זו, של חודש אלול היקר ועם הפנים לסוף ותחילת שנה, מסוגלת לעשות לנו רק טוב. אנחנו יכולים לשנות ולתקן דברים. תזכרו שפעם היינו במצרים. ירדנו לגלות מרה וכואבת. הבעיות איתן התמודדנו שם היו הרבה יותר מזעזעות מהבעיות של ימינו. אבל הכל היה כדי לתקן את חטאו של אדם הראשון.

 

כל אחד מאיתנו צריך לדעת שהחיים שלו הם מסע. אנחנו תמיד צועדים בדרך. מתקדמים. כל מה שקורה לנו – שינה, אכילה, התעוררות, נדודים, לימוד, כישלונות, הצלחות – הכל חלק מהמסע שלנו בדרך התשובה.

 

הצדיקים גילו לנו שכל המחשבות שיש לנו בראש – כל מחשבות המרירות, הדאגות והחרדות, מחשבות הפרנסה, חינוך ילדים, שלום בית, בין אדם לחברו, מה יהיה היום או מחר וכן הלאה – כל הדברים האלה הם חלק מהמסע שתוכנן לנו על ידי בורא עולם.

 

 

אתם מובלים בדרך שתאפשר לכם לתקן את הטעויות ולהשיג את הדבר הכי יקר שקיבלתם – החיים שלכם!…

 

בורא עולם רוצה לבחון אותנו. לפעמים המבחנים קשים. ישנם מבחני אופי ומידות נפש, מבחני דבקות במטרה, בהלכה, בערכים וכן הלאה. אבל המבחן העיקרי איתו אנו מתמודדים, ולפעמים אלפי פעמים ביום, הוא הקרב עם המחשבות השליליות. אנו מתמודדים עם מחשבות של מרירות, דיכאון או ריחוק מבורא עולם.

 

אבל שום דבר הוא לא מקרה.

 

אתם עומדים לעשות את המיליון הראשון שלכם – מבינים?

 

בעצם, זה אפילו יותר ממיליון.

 

אתם עומדים לקבל את החיים שלכם בחזרה!!!

 

והכל בא מלמעלה. אתם מובלים בדרך שתאפשר לכם לתקן את הטעויות שלכם. התיקון הראשון מגיע כמו זה שקרה במצרים – אתם רק צריכים לצעוק לעזרה!

 

אז לכו על זה, ולא תרגישו נבוכים.

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה