לחבר מילה ומוזיקה

רק אחרי שהדבר הקסום הזה רקם עור וגידים הבנתי עד כמה אני כמהה לו, למילה ומוזיקה. שרון רוטר עם מופע ייחודי בחול המועד סוכות עם דין דין אביב ורוחמה בן יוסף.

2 דק' קריאה

שרון רוטר

פורסם בתאריך 13.10.19

בחול המועד סוכות אני עומדת להשתתף במופע חלומותיי.

 

לפני שכל הדבר הקסום הזה רקם עור וגידים כלל לא ידעתי שאליו אני כמהה, אבל כשכבר גובש ונוצר זה היה לי ברור כאור השמש על פניי. מדוע אני כה ציורית? כי המופע בנוי משיריה של שירי זלדה המשוררת בחסד. נכון, קצת קודרת ולא מתפשרת, אבל כשמחברים למילותיה מוזיקה הן נוסקות לגבהים של שלמות.

 

זלדה מישקובסקי הייתה צדקת. נכון, זה אינה דעה רבנית מוסמכת, אבל מצפייה בחומרים עליה וקריאה בשיריה אני מרגישה שזה נכון. מלבד לעובדה שהייתה נצר לשושלת רבני חב"ד והייתה בת דודתו של הרבי מילובביץ', היו לה מידות והליכות של אישה עדינה אך עם הרבה עוצמה ואמירה.

 

שיריה עוסקים רבות במוות, שהיה חלק בלתי נפרד מחייה, ולעיתים ללא פרשנות נדמים כטרגיים ופסימיים במיוחד. אך זלדה נשענה תמיד על בורא עולם וכתבה על הנחמות הקטנות שהוא מספק לחייה.

 

כמו בן דודה, רבי מנחם מנדעל – הרבי מליובביץ' זיע"א, גם היא הייתה ערירית. במהלך חייה היא איבדה את אימה ואת בעלה ונותרה בגפה. ולמרות שלא הייתה לה משפחה קרובה, היו לה המון מבקרים. היא כמעט ולא יצאה מפתח ביתה, אבל כולם הגיעו עד אליה. על שולחנה היה טיש תמידי מלווה במגוון רחב של דמויות – החל מקבצני ירושלים (אותם אהבה אהבת נפש ודאגה להאכיל אותם באופן קבוע – מתוך דבקות בסברה שהמשיח יגיע מחופש לקבצן), וכלה בדמויות תל אביביות קיצוניות כמו יונה וולך וחווה אלברשטיין. כולם ביקרו את זלדה וכיבדו אותה מאוד.

 

את סיפרה הראשון כלל לא רצתה להוציא לאור, ורק בזכות החברים שלחצו עליה הסכימה לבסוף. היא מדברת על השירים כאילו הם כלל לא שלה ורק עוברים דרכה. כאילו היא מניחה אותם על הנייר 'במקרה,' ובאותה מידה הם יכולים גם לעבור דרך מישהו אחר.

 

את הצדיקות שלה אפשר ממש להרגיש בשיריה, ועכשיו גם עם מעטפת חדשה של – נשים שרות זלדה. במופע המדובר יופיעו גם אחיותיי- הזמרות דין דין אביב ורוחמה בן יוסף והוא מיועד לנשים.

 

 

מבחינתי זה חלום שמתגשם – הצירוף של זמרות איכותיות, להקת נגניות נשית, מפיקה מוזיקלית מצוינת, טקסטים משובחים ובמה מקצועית – ואני שמחה ומודה לבורא עולם שזיכה אותי לקחת בזה חלק.

 

זה לא סתם מופע בשבילי, אלא סגירת מעגל המחברת בין כל העולמות, כשהמפיק של המופע הוא אותו מפיק שהפיק את האלבום הראשון שלי לפני כ-15 שנה!

 

כחוזרת בתשובה, אני תמיד מבקשת לחבר בין העולמות וזה עומד לקרות בעזרת השם על הבמה הזאת. מבחינתי, זאת המתנה שהקב"ה הועיד לי לשנה החדשה, וכולי תקווה שהיא סימן לבאות – ליצירה איכותית שאינה מתפשרת לקהל נשים שצמא לשמוע אותה, גם אם הוא לא שמע את השירים לפני כן ברדיו…

 

"לא ארחף בחלל

משולחת רסן

פן יבלע ענן

את הפס הדקיק שבליבי

שמפריד בין טוב לרע

אין לי קיום

בלי הברקים והקולות

ששמעתי בסיני"./ זלדה.

 

 

* * *

שרון רוטר, מוסיקאית יוצרת זמרת וכותבת, מקדמת נשים יוצרות. רעיה, אמא, זמרת, כותבת ואוהבת לשאול שאלות ולקבל גם תשובות. נמצאת בתהליך של חזרה בתשובה כשבע שנים באופן מעשי, אך כבר יותר מעשור מעוניינת להתחבר ולחקור את שורשיה היהודים. את התפנית החדה שפתחה לה את הלב ואת האמונה בבורא עולם היא זוקפת לזכותו של רבי נחמן מברסלב ומשנתו. אתם מוזמנים לכתוב לשרון רוטר בכתובת: sharonroter@gmail.com

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה