אומן ראש השנה? אצל רבי נחמן!

רבנו הקדוש קבל במתנה מאת הקדוש ברוך הוא את מפתחות ראש השנה. מה זה אומר המפתחות הללו בעצם?

1 דק' קריאה
אומן ראש השנה אצל רבי נחמן

רוחמה אפרתי

פורסם בתאריך 22.06.23

רבנו הקדוש קבל במתנה מאת הקדוש ברוך הוא את מפתחות ראש השנה. מה זה אומר המפתחות הללו בעצם?

 

ביום האחרון של השנה, טרם התקדש החג, בשעה 12.00 בצהריים כלל חסידי ברסלב בארץ, בעולם ובאומן מתכנסי לקרוא את התיקון הכללי, נותנים פרוטה לצדקה, עושים וידוי ומבקשים לא לחזור לסורנו. – זה בתכלס אומן ראש השנה! כי כבר מי שעשה את הדבר הזה יצא זכה בדין ורבנו הקדוש העביר אותו זכאי בדין.

 

מה אומר לכם אין דבר גדול מזה מלהיות אצלי על ראש השנה..” בעוד שכל באי העולם עוברים בדין לפני בורא העולם בשני הימים של החג. זה אומן ראש השנה שלי, ולכן גם עולה על הכל כי רבנו מסוגל למשוך את האדם מהפאות ולהוציא אותו מן הגיהנום. “אמר שיכולים אז לקבל תיקונים מה שבכל השנה לא היה אפשר שיהיה להם תיקון בשום אופן!”

 

הבטיח כשיבואו על ציונו ויתנו פרוטה לצדקה ויאמרו התיקון הכללי, בוודאי יושיע לזה האדם, אפילו עבר מה שעבר, אפילו אם גדלו ועצמו עוונותיו וחטאיו מאד מאד, “אתאמץ ואשתדל לאורך ולרוחב להושיעו ולתקנו”. רבנו מבטיח – רבנו גם מקיים!!

 

בקשת מו”ר הרב שלום ארוש להתחיל להתפלל על אומן ראש השנה בשל המצב הרגיש והנפיץ בין אוקראינה ורוסיה צריך הרבה תפילות כדי שהשערים יפתחו והחסידים יוכלו להגיע לציונו של רבנו בבטחה. הרב מבקש להתבודד על הדבר ולעורר רחמים. “כי דווקא על הדבר הזה יש הכי הרבה מניעות..” כי היצר יודע את חשיבות וקריטיות הדבר! ברגע שהגענו לרבנו בע”ה התיקון מובטח. כמובן בתנאי שהאדם יעשה את מה שצריך לעשות, כי אצל רבנו באים לעבוד ולא לשבת בחיבוק ידיים בטן גב..

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה