קישוטי כלה

מהרגע שהם הכריזו על נישואיהם, כל עולם לא הפסיק לדבר על החתונה המלכותית הזו. מה הם ילבשו, מי יבוא ואיך אם ייראו. גם אצלנו זה אוטוטו קורה. קישוטי כלה? מתחילים לדבר על זה!

2 דק' קריאה

סיגל אהביאל ויסטרייך

פורסם בתאריך 05.04.21

מהרגע שהם הכריזו על נישואיהם,
כל עולם לא הפסיק לדבר על החתונה
המלכותית הזו. מה הם ילבשו, מי יבוא
ואיך אם ייראו. גם אצלנו זה אוטוטו קורה.
קישוטי כלה? מתחילים לדבר על זה!
 
 
ההתרגשות גאתה ומילאה כל לב שהידיעה הזו הגיעה אליו. מה הם ילבשו? מי יבוא? איך הם ייראו?…
 
לא הפסיקו לדבר על היום הגדול ההולך ומתקרב. וככל שהתקרב תאריך החתונה, עלתה על גדותיה הסקרנות – "מה תלבש הכלה? ומה תלבש אמא שלה?"… הלבבות החסירו פעימה. וההכנות לקראת ה"יום הגדול" שודרו בכל העולם כולו – נסיך בריטניה עתיד להתחתן עם בחירת ליבו.
 
וחשבתי לעצמי, מדוע התגלגל אל תוך חיי שדווקא בזמן זה של התרגשות עולמית לקראת החתונה המלכותית בבריטניה – הנסיך ויליאם וזוגתו קייט, הייתי צריכה להימצא בביקור משפחתי בבריטניה, ולשמוע את אומות העולם מתרגשים לקראת חתונה שלא קשורה ולא משפיעה על חיינו היהודים בשום בחינה ואופן?
 
אבל ידוע לנו שכל מה שקורה בחיינו מונהג בהשגחה הפרטית. יתירה מזו, ידוע גם שכל מה שעושה הבורא באומות העולם – לא עושה אלא בשבילנו, לרמוז לנו להתקרב אליו.
 
ואז, ברחמי השם, התבהרו בליבי שתי הבנות מעניינות.
 
האחת – לא מזמן יצאנו ממצרים ואנו צועדים לקראת החתונה הגדולה שהתאריך שלה נקבע על ידי החתן המהולל – ריבונו של עולם, ביום המיועד – חג השבועות.
 
חז"ל אומרים לנו שגלות מצרים הייתה אמורה להיות "גלות פשוטה" ולא "שעבוד". אם כך, מה הפך את גלות מצרים לשעבוד איום ונורא, עד כדי "ותעל שוועתם"?  הסקרנות. כמו דינה בת יעקב, שבזמנו שיצאה לראות בבנות הארץ ושילמה על כך מחיר מר ונורא, כך גם עם ישראל שחיו בנוח ובהשקט בארץ גושן – יצאו לראות בבני מצרים ולהתעניין ב"מודה" המתחלפת, ואף כאן המחיר היה נורא.
 
עכשיו, ברגעים אלו של ימי ספירת העומר המסוגלים להקפיץ אותנו מדרגה ולהפוך אותנו לראויים להיות "כלה" למלך העולם שוב מגלגל בורא עולם "פיתוי" עבורנו בשאלה סמויה – האם שוב נתפתה להתעניין בחייהם המנצנצים של אומות עולם? אם כך, שומה עלינו לשאול את עצמנו שאלות אמיתיות כמו: מה מרגש אותנו? מה מסקרן אותנו? מה מפעים את ליבנו, אומות העולם או טהרת קדושת ישראל?
 
התשובות לשאלות הללו הן אלה שיעצבו את דמות ה"כלה" המלכותית שנהיה למלך העולם.
 
והשנייה – לא לחינם שודר המסר הרווי כולו בהתרגשות ובצפייה עצומה בכל העולם כולו. לנו יש ללמוד מזה שגם אנחנו צריכים להכין את עצמנו לקראת היום הגדול שלנו.
 
בעוד זמן קצר גם אנחנו נעמוד תחת החופה המלכותית ביותר שיש בעולם. גם עלינו להתרגש ולהחסיר פעימה לקראת החתן המהולל ולחשוב מחשבות של "מה נלבש?" – אלו מעשים טובים, מחשבות טובות, רצונות נעלים והתגברויות על ניסיונות יעטו את נשמותינו ביומנו הגדול?
 
אשרינו שבנים למלך גדול אנחנו, אשר בוחר בנו מכל אומות העולם להיות לו ל"כלה" מלכותית. בואו נתרגש ונתפור "בגדים נאים" לקראת היום הגדול… וביום השבועות נתקשט ב"כ"ד קישוטי כלה", שהם כ"ד ספרי הקודש בתיקון ליל שבועות.
 
 
* * *
סיגל אהביאל הינה הומאופטית ופסיכותרפיסטית בשיטת הגשטאלט 18 שנה, פיתחה שיטה חדשה וייחודית של טיפול, תרפיה והבנת הנפש על פי משנתו ואורו של רבי נחמן מברסלב. בקרו באתרה: שיח הלב – מה שליבך מגלה לך

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה