הרב ליאור אנגלמן

הרב ליאור אנגלמן

20 פוסטים

המסכה של אחשוורוש

דרך האשליה מבקש המלך הגאוותן להתחרות בריבונו של עולם, לעשות עצמו כמי שבידו המפתח לאושרן של הבריות. ואז זה קורה. כאן מתנפצת האשליה, כאן יורדת המסכה...

ככה בונים מסע פרסום?

נבנה את החנוכייה הכי גדולה בעולם ונאכל את הסופגנייה הגדולה שאי פעם טוגנה בתבל. נוסיף קצת פירוטכניקה ומופע להטוטני אש – והפרסום מושלם. אבל נרות???

ברוך משנה הבריות

המפגש עם מי שלא השתנה ונותר בטבעיותו, מזכיר לנו כי אולי השתנינו מדי, אולי הרחקנו לכת במורכבות וחשבונות רבים, ושכחנו את הטבעיות הפשוטה המופיעה מלאת חן בשרלי וחבריו.

על הדבש ועל העוקץ

לרוב, השמחה שלנו תלויה בגורמים חיצוניים. גם מצב הרוח שלנו משועבד לשאלה כיצד אנו נראים בעיני אחרים, מה אומרים עלינו. אכן, שמחה שטומנת בחובהדבש אך גם הרבה מאוד עוקץ...

ברית ‘מילה’

"ריבונו של עולם, הלוא אני המילה ניצבת לנגדך. הלוא תמחל ותסלח אם אשאל שאלה, כיצד נברא העולם? האם בלעדיי נעשה? "... והאלוקים התעטף בשתיקה.

איך נשמר הסוד?

הוא ניסה בכל דרך לדעת מהיכן היא, אבל היא שתקה. הוא ניסה לרפד אותה בכבוד ועינוגים, והיא לא אמרה. הוא שם כתר לראשה! אבל היא לא גילתה. איך הצליחה אסתר המלכה לשמור את הסוד?

קשה כמו קריעת ים סוף

אנו מבקשים לקחת בחשבון את כל אשר עשוי להתרחש, "לסגור את כל הפינות", ומרוב שיקול דעת ותבונה אנו גוזרים על עצמנו שנים ארוכות של התלבטויות מייסרות.